Kvitr Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Hei. Andre som har gått på Haldol 0,5 mg? Hva brukte dere den mot og hadde det noen virkning på deg?😊 Skal ha ny evaluering på tirsdag om jeg skal trappe opp dosen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s e b r a Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Fått intramuskulært (sprøyte) ved flere anledninger mot psykose. Jeg fikk bivirkninger i form av restless legs (maur i beina), men hjalp litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg gikk på 16 mg i flere måneder, så på 10mg. Jeg fikk akutt dystoni som er en slags krampe i nakken, eller andre steder. Ubehagelig, men gikk over med akineton. Jeg fikk også ganske invalidiserende parkinsonisme, og jeg ble også ganske deprimert. Alle bivirkningene jeg fikk var reversible, men har man uflaks og går på høye doser kan man få tardive dyskenieser og det er ikke reversibelt ved seponering. Det finnes mye bedre og behageligere medisiner enn haldol. Det er en gammel og ganske røff medsin. Jeg gikk på den i 92/93. Jeg fikk den for "hebefren schizofreni"... Ble tvangsmedisinere, for den dritten der ville jeg ikke ta frivillig. Hva er grunnen til at du skal akkurat ha Haldol? Tics? 0,5 er en veldig liten dose, så du slipper nok billigere unna hvis du får en dose som ikke er så stor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvitr Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 8 timer siden, Worrysome plenty skrev: Jeg gikk på 16 mg i flere måneder, så på 10mg. Jeg fikk akutt dystoni som er en slags krampe i nakken, eller andre steder. Ubehagelig, men gikk over med akineton. Jeg fikk også ganske invalidiserende parkinsonisme, og jeg ble også ganske deprimert. Alle bivirkningene jeg fikk var reversible, men har man uflaks og går på høye doser kan man få tardive dyskenieser og det er ikke reversibelt ved seponering. Det finnes mye bedre og behageligere medisiner enn haldol. Det er en gammel og ganske røff medsin. Jeg gikk på den i 92/93. Jeg fikk den for "hebefren schizofreni"... Ble tvangsmedisinere, for den dritten der ville jeg ikke ta frivillig. Hva er grunnen til at du skal akkurat ha Haldol? Tics? 0,5 er en veldig liten dose, så du slipper nok billigere unna hvis du får en dose som ikke er så stor Bruker Haldol 0,5 pga tics og tvang og angst og uro. Tror dps trapper opp til 1 mg på Tirsdag. Skal mest sannsynlig begynne på antidepressiva i tillegg til Haldol. Vi får se hva legen min på dps sier til uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.