Gå til innhold

Hva betyr "å komme seg over han" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer litt på uttrykket : om å komme seg over han. Må man ha funnet en ny partner for å kunne si at man har kommet seg over det forrige forholdet? 

Anonymkode: f9a2f...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på uttrykket : om å komme seg over han. Må man ha funnet en ny partner for å kunne si at man har kommet seg over det forrige forholdet? 

Anonymkode: f9a2f...170

Det handler om å gå videre i livet og ikke fortsette være mer eller mindre besatt av sin ex. Om ha noe annet å fylle tiden med enn å fantasere frem og tilbake om ham, på ham, og alt det dere drev med eller ikke drev med. 

Anonymkode: c237e...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på uttrykket : om å komme seg over han. Må man ha funnet en ny partner for å kunne si at man har kommet seg over det forrige forholdet? 

Anonymkode: f9a2f...170

At han hører fortiden til. Det er uavhengig ny partner eller ikke. 

Anonymkode: 28ec6...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på uttrykket : om å komme seg over han. Må man ha funnet en ny partner for å kunne si at man har kommet seg over det forrige forholdet? 

Anonymkode: f9a2f...170

Man har kommet seg over han når man slutter å skrive om forholdet  på nettforum.

Anonymkode: 129e4...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om å gå videre i livet og ikke fortsette være mer eller mindre besatt av sin ex. Om ha noe annet å fylle tiden med enn å fantasere frem og tilbake om ham, på ham, og alt det dere drev med eller ikke drev med. 

Anonymkode: c237e...367

Ok. takk for svar.

Anonymkode: f9a2f...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man har kommet seg over han når man slutter å skrive om forholdet  på nettforum.

Anonymkode: 129e4...ca2

ikke alltid. Men man behøver heldigvis ikke å ligge å sprike for hvem som helst for å si at man er over det ;) . Jeg trodde at å komme seg videre betydde at man måtte ha funnet en ny. 

Anonymkode: f9a2f...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på uttrykket : om å komme seg over han. Må man ha funnet en ny partner for å kunne si at man har kommet seg over det forrige forholdet? 

Anonymkode: f9a2f...170

Det har ingenting med en evt. ny partner å gjøre. Mange styrter jo inn i neste forhold uten å være ferdig med det forrige, det er vel heller sjeldent at det går bra. At man har kommet over noen betyr at man ikke tenker på eller stalker vedkommende på nettet lenger, at det rett og slett ikke spiller noen rolle hva vedkommende gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Det har ingenting med en evt. ny partner å gjøre. Mange styrter jo inn i neste forhold uten å være ferdig med det forrige, det er vel heller sjeldent at det går bra. At man har kommet over noen betyr at man ikke tenker på eller stalker vedkommende på nettet lenger, at det rett og slett ikke spiller noen rolle hva vedkommende gjør.

Da er jeg med :)

Anonymkode: f9a2f...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke alltid. Men man behøver heldigvis ikke å ligge å sprike for hvem som helst for å si at man er over det ;) . Jeg trodde at å komme seg videre betydde at man måtte ha funnet en ny. 

Anonymkode: f9a2f...170

Du skriver mye rart om dette temaet, synes jeg. 

Anonymkode: 3bb0b...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man er likegyldig til den personen. Man tenker ikke på hvem han er sammen med, «hva vi hadde sammen», nysgjerrig på hva han gjør osv. Man er rett og slett ikke opptatt av vedkommende i tankene mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke alltid. Men man behøver heldigvis ikke å ligge å sprike for hvem som helst for å si at man er over det ;) . Jeg trodde at å komme seg videre betydde at man måtte ha funnet en ny. 

Anonymkode: f9a2f...170

Evt. spriking har vel ingen ting om man er over en eks å gjøre. For noen kan imidlertid litt "spriking" hjelpe for å komme over kneiken, men vet ikke om det er å anbefale.

 

Forøvrig behøver man på ingen måte å finne seg en ny for å kunne si man er over en eks, jeg vil heller si snarere tvert i mot. Det er langt å foretrekke å komme over en eks før man begir seg i gang med en ny kjæreste. Når det har gått en viss tid er det å være over eksen et bevisst valg man tar, det er gjerne ikke noe som bare skjer av seg selv, med mindre man var fullstendig lei av vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...