Gå til innhold

Spontanabort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ifølge terminkalkulator jeg fant på nett, er jeg (eller kunne vært) 5+1 i dag. 

Onsdag hadde jeg en liten blødning etter sex. De to påfølgende dagene hadde jeg brun utflod. 

I går begynte det å komme mørkt rødt blod, og det økte på i mengde utover kvelden. Det har kommet utrolig mye, og jeg har blødd gjennom både bind og bukser. Det har i tillegg kommet noen klumper med koagulert blod. Ingen smerter. Kontaktet legevakt i dag pga stor blødning, men fikk beskjed om at hvis blødningen ikke avtok i løpet av dagen, kunne jeg komme innom på sjekk på sykehuset.

Tok en digital test i går som viste «gravid 2-3», men vet jo at HCG holder seg k kroppen en stund etter en SA.

Så mitt spm er: 

Kan det fortsatt være en sjans for at dette går bra?

Anonymkode: 64c2d...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre umulig å si noe om. Det er 'bare' å se det an og håper det beste. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du kan i og for seg stole på graviditetstest hele tiden. Ta ny test tirsdag?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen! Tok en test i dag som viser «gravid 2-3» Egentlig burde vel testen vise 3+, siden jeg da burde.være over fem uker på vei. Dette tyder vel på at jeg har hatt en fullbyrdet abort?

Anonymkode: 64c2d...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er bare blodprøver som sikkert kan vise forandringer i graviditetshormonet HCG. Testen sier ikke noe om det er graviditetsrester i livmoren, men hvis du ikke lenger har blødning, så er det sannsynligvis tømt ut.

Hilsen Mette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

En verdi sier ikke noe, det er stigningen som betyr noe. Du bør ta en ny prøve etter noen dager. Ved normal graviditet fordobler verdien seg på to dager. Ved abort halveres verdien daglig. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...