Gå til innhold

The Well oppførsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg nå har vært noen ganger på badeanlegget, The Well, har jeg følgende erfaringer, etter hvert muligens nen spørsmål.

Jeg hadde ingen tanker om å være helt naken, man kjøper sitt eget badetøy/bikini, så det kom brått på, "nakenpåbudet".

For i realiteten, hvis man skal ta diverse badstuer, hvor man må være naken, dvs kle av seg bikini/badedrakt, man kan dekke seg til med et tynt sjal man kjøper i tillegg , men dette er ikke håndkle man får utdelt, så blir det etter hvert ganske rart, ja å til slutt kle på seg, for da blir det veldig mye, kle på, kle av, kle på, kle av, kle på kle av, osv osv....

Så for min del, endte det med at jeg orket ikke skifte så mye, og jeg gikk derfor naken.

Jeg var overrasket over meg selv, men jeg syns det var et sted der jeg ikke følte meg naken, da de fleste, i hvert fall mennene rundt meg var nakne.

Sist jeg var på The Well, oppdaget jeg at flere, hadde på seg bikini/badedrakt, flere enn tidligere, og jeg følte meg da mer "sett på".

Men nå har jeg begynt å like å være naken, bare den greia med å skulle tre på seg små plagg uten på deler av kroppen som alle stort sett vet hvordan ser ut, virker litt rart. Og med tanke på antall badsuer og skifter det blir så er det lettere bare være naken.

Uansett har man jo badekåpe på når man sitter i sallongen.

Jeg ser ikke på andre, men jeg leser på nett, at andre, ser på andre, kanskje ikke spesielt på The Well, men generelt.

Jeg kan ikke si meg uenig, jeg likte før ikke å kle meg naken noe sted, ikke før jeg fikk føle på en slags befrielse av å være naken og like det, på The Well.

Nå kommer spørsmålet mitt: Jeg trener på Elixia, siden jeg er blitt annerledes i forhold til dette med å vise meg naken, så kan jeg altså dusje på treningssenteret, noe nesten ingen gjrø, jeg tror det har å gjøre med at ingen liker så godt å være naken forran andre.

Men jeg syns altså dette er helt uprblematisk, etter opplevelsene på The Well, men jeg vil ikke støte andre, slik at jeg vil da vite, hvordan man skal dusje på et sats Elixia senter, uten å støte, krenke, fornærme andre med sin nakenhet.

Takknemmlig for svar.

 

 

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er helt uprblematisk, etter opplevelsene på The Well, men jeg vil ikke støte andre, slik at jeg vil da vite, hvordan man skal dusje på et sats Elixia senter, uten å støte, krenke, fornærme andre med sin nakenhet.

Takknemmlig for svar.

Anonymkode: 7eace...937

Jeg har aldri vært på et treningssenter, men regner med det er garderobe med dusjer som i en svømmehall? Jeg ville kledd av meg, tuslet i dusjen og dusjet, tørket meg og surret håndkleet rundt meg mens jeg tuslet tilbake til skapet igjen. Muligens tatt det rundt meg på vei fra skapet og inn i dusjen også. Det er vel kjønnsdelte garderober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg nå har vært noen ganger på badeanlegget, The Well, har jeg følgende erfaringer, etter hvert muligens nen spørsmål.

Jeg hadde ingen tanker om å være helt naken, man kjøper sitt eget badetøy/bikini, så det kom brått på, "nakenpåbudet".

For i realiteten, hvis man skal ta diverse badstuer, hvor man må være naken, dvs kle av seg bikini/badedrakt, man kan dekke seg til med et tynt sjal man kjøper i tillegg , men dette er ikke håndkle man får utdelt, så blir det etter hvert ganske rart, ja å til slutt kle på seg, for da blir det veldig mye, kle på, kle av, kle på, kle av, kle på kle av, osv osv....

Så for min del, endte det med at jeg orket ikke skifte så mye, og jeg gikk derfor naken.

Jeg var overrasket over meg selv, men jeg syns det var et sted der jeg ikke følte meg naken, da de fleste, i hvert fall mennene rundt meg var nakne.

Sist jeg var på The Well, oppdaget jeg at flere, hadde på seg bikini/badedrakt, flere enn tidligere, og jeg følte meg da mer "sett på".

Men nå har jeg begynt å like å være naken, bare den greia med å skulle tre på seg små plagg uten på deler av kroppen som alle stort sett vet hvordan ser ut, virker litt rart. Og med tanke på antall badsuer og skifter det blir så er det lettere bare være naken.

Uansett har man jo badekåpe på når man sitter i sallongen.

Jeg ser ikke på andre, men jeg leser på nett, at andre, ser på andre, kanskje ikke spesielt på The Well, men generelt.

Jeg kan ikke si meg uenig, jeg likte før ikke å kle meg naken noe sted, ikke før jeg fikk føle på en slags befrielse av å være naken og like det, på The Well.

Nå kommer spørsmålet mitt: Jeg trener på Elixia, siden jeg er blitt annerledes i forhold til dette med å vise meg naken, så kan jeg altså dusje på treningssenteret, noe nesten ingen gjrø, jeg tror det har å gjøre med at ingen liker så godt å være naken forran andre.

Men jeg syns altså dette er helt uprblematisk, etter opplevelsene på The Well, men jeg vil ikke støte andre, slik at jeg vil da vite, hvordan man skal dusje på et sats Elixia senter, uten å støte, krenke, fornærme andre med sin nakenhet.

Takknemmlig for svar.

 

 

Anonymkode: 7eace...937

Er det felles garderobe, dusch og badstue på The WELL?

Anonymkode: 979ce...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har aldri vært på et treningssenter, men regner med det er garderobe med dusjer som i en svømmehall? Jeg ville kledd av meg, tuslet i dusjen og dusjet, tørket meg og surret håndkleet rundt meg mens jeg tuslet tilbake til skapet igjen. Muligens tatt det rundt meg på vei fra skapet og inn i dusjen også. Det er vel kjønnsdelte garderober?

Ja det er det på Elixia.

Men man må kle seg naken i felles garderoben, men hvis du mener dette ikke på noen måte støter andre, så vil jeg gjøre dette.

Jeg vil selvsagt ta håndkle rundt meg fra tidspunkt undertøy er av, til jeg er inne i dusjen.

Men du kan vel tenke deg, at på et eller annet tidspunkt, er man naken, kan man bli sett...

På The Well er dette helt naturlig, jeg gikk naken fra det ene til det andre, og stort sett var det menn som var nakne, dvs i flertall, det var kvinner også. En dag var de fleste nakne og en annen gang vil jeg si det var 50/50, og en annen gang litt mindre.

Jeg vet hvordan jeg selv følte det i forhold til nakenhet tidligere så jeg vil ikke oppføre meg på en måte som er krenkende/støtende mot andre.

Takk for ditt svar.

Det er nok samme regler i svømmeannlegg som på treningssentre.

Et annet spørsmål. Jeg har invitert med en venn, på The Well, jeg glemte da dette ed nakenhet, hvordan forholder dette med nakenhet seg om man er venner? Kan vener være nakne forran hverandre?

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg nå har vært noen ganger på badeanlegget, The Well, har jeg følgende erfaringer, etter hvert muligens nen spørsmål.

Jeg hadde ingen tanker om å være helt naken, man kjøper sitt eget badetøy/bikini, så det kom brått på, "nakenpåbudet".

For i realiteten, hvis man skal ta diverse badstuer, hvor man må være naken, dvs kle av seg bikini/badedrakt, man kan dekke seg til med et tynt sjal man kjøper i tillegg , men dette er ikke håndkle man får utdelt, så blir det etter hvert ganske rart, ja å til slutt kle på seg, for da blir det veldig mye, kle på, kle av, kle på, kle av, kle på kle av, osv osv....

Så for min del, endte det med at jeg orket ikke skifte så mye, og jeg gikk derfor naken.

Jeg var overrasket over meg selv, men jeg syns det var et sted der jeg ikke følte meg naken, da de fleste, i hvert fall mennene rundt meg var nakne.

Sist jeg var på The Well, oppdaget jeg at flere, hadde på seg bikini/badedrakt, flere enn tidligere, og jeg følte meg da mer "sett på".

Men nå har jeg begynt å like å være naken, bare den greia med å skulle tre på seg små plagg uten på deler av kroppen som alle stort sett vet hvordan ser ut, virker litt rart. Og med tanke på antall badsuer og skifter det blir så er det lettere bare være naken.

Uansett har man jo badekåpe på når man sitter i sallongen.

Jeg ser ikke på andre, men jeg leser på nett, at andre, ser på andre, kanskje ikke spesielt på The Well, men generelt.

Jeg kan ikke si meg uenig, jeg likte før ikke å kle meg naken noe sted, ikke før jeg fikk føle på en slags befrielse av å være naken og like det, på The Well.

Nå kommer spørsmålet mitt: Jeg trener på Elixia, siden jeg er blitt annerledes i forhold til dette med å vise meg naken, så kan jeg altså dusje på treningssenteret, noe nesten ingen gjrø, jeg tror det har å gjøre med at ingen liker så godt å være naken forran andre.

Men jeg syns altså dette er helt uprblematisk, etter opplevelsene på The Well, men jeg vil ikke støte andre, slik at jeg vil da vite, hvordan man skal dusje på et sats Elixia senter, uten å støte, krenke, fornærme andre med sin nakenhet.

Takknemmlig for svar.

 

 

Anonymkode: 7eace...937

Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Jeg skjønner ikke at det skal være noe rart eller til å med krenkende å være naken så lenge mange andre er det samme, enten det er i et bad eller i garderoben på treningssenteret.

 

Når jeg trener på treningssenter pleier jeg å kjøre hjem for å dusje hjemme. Ikke først og fremst fordi jeg kvier meg for å være naken med andre, men fordi det er mye mer behagelig å dusje hjemme i ro og mak etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det felles garderobe, dusch og badstue på The WELL?

Anonymkode: 979ce...2ae

Det er ikke felles garderobe, men med tanke på all nakenheten, så er det rart det ikke er det.

Man er naken, enten man bader eller er i badstu, jeg liker det veldig godt.

Men når jeg møter en hel gjjeng som er sammen og alle har på badetøy, da kan jeg jo lure på om dette er ok.

Det er lettere når alle er nakne, da tenker jeg ikke på noe annet, enn at vannet er deilig, og jeg slapper av.

Men selv når jeg føler de fleste har på klær, så er nok det nærmere 50/50.

Men det er veldig komplisert å ta av og på klær når det er badstu på badstu, og utenfor badstuene, kler alle av seg, og er nakne sammen, så der er det jo fellesgarderobe.

Men akkurat når man entrer, "the well" da er det separerte garderober. Men ellers, er man nakne, for man MÅ være naken før man entrer en badstu.

Så jeg ga altså opp min egen bikini, tenkte bare, alle er nakne, hva skal jeg streve med,bikinitopp og knyttinger i siden, jeg orket ikke, alle så meg jo naken uansett, fordi man kler seg naken i fellesområde, før man går inn i badstuen

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Jeg skjønner ikke at det skal være noe rart eller til å med krenkende å være naken så lenge mange andre er det samme, enten det er i et bad eller i garderoben på treningssenteret.

 

Når jeg trener på treningssenter pleier jeg å kjøre hjem for å dusje hjemme. Ikke først og fremst fordi jeg kvier meg for å være naken med andre, men fordi det er mye mer behagelig å dusje hjemme i ro og mak etter trening.

Ok 

det er vel ikke en akademisk problemstilling,

Jeg bare lurte på hvordan man gjør slik at andre ikke blir krenket eller såret, eller hva man nå blir ved andres nakenhet.

Men takk for at du forteller meg grunnen til at du ikke dusjer på treningssenter.

Jeg tenkte lurt å dusje der, for mellom kl 06.00 og kl 08.00 er det gratis frokost, dvs at jeg må dusje først, og ikke kan dra hjem for å dusje.

Håper du forstår

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 

det er vel ikke en akademisk problemstilling,

Jeg bare lurte på hvordan man gjør slik at andre ikke blir krenket eller såret, eller hva man nå blir ved andres nakenhet.

Men takk for at du forteller meg grunnen til at du ikke dusjer på treningssenter.

Jeg tenkte lurt å dusje der, for mellom kl 06.00 og kl 08.00 er det gratis frokost, dvs at jeg må dusje først, og ikke kan dra hjem for å dusje.

Håper du forstår

Anonymkode: 7eace...937

hvis jeg dro hjem ville jeg ikke rukket frokosten.

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg dro hjem ville jeg ikke rukket frokosten.

Anonymkode: 7eace...937

Kan jo spise frukust hjemme selm om den ikke er gratis da.

Anonymkode: 979ce...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 

det er vel ikke en akademisk problemstilling,

Jeg bare lurte på hvordan man gjør slik at andre ikke blir krenket eller såret, eller hva man nå blir ved andres nakenhet.

 

Anonymkode: 7eace...937

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor andre skulle bli krenket eller såret over nakenhet der det er helt naturlig. Tror dette først og fremst er tanker i ditt eget hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo spise frukust hjemme selm om den ikke er gratis da.

Anonymkode: 979ce...2ae

Ja ja

Men skal man være litt økonomisk, når man betaler 650 kr mnd eller hva det nå koster, så er det jo greit å spise der.

Det var faktisk min nabo som sa jeg ville spare mye penger på å spise frokost og dusje der, jeg ble overrasket da naboen er rik, men jeg tenkte etter en stund at det kanskje var lurt.

Da trenger jeg ikke spise før middagstider, hvis jeg spiser nok, blir jeg ikke sulten til lunsj heller.

Strømregningen var imidlertid det naboen var opptatt av, og derfor tenker jeg på dette.

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor andre skulle bli krenket eller såret over nakenhet der det er helt naturlig. Tror dette først og fremst er tanker i ditt eget hode.

ok da er det det.

det er jeg lette over å vite. takk

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ja

Men skal man være litt økonomisk, når man betaler 650 kr mnd eller hva det nå koster, så er det jo greit å spise der.

Det var faktisk min nabo som sa jeg ville spare mye penger på å spise frokost og dusje der, jeg ble overrasket da naboen er rik, men jeg tenkte etter en stund at det kanskje var lurt.

Da trenger jeg ikke spise før middagstider, hvis jeg spiser nok, blir jeg ikke sulten til lunsj heller.

Strømregningen var imidlertid det naboen var opptatt av, og derfor tenker jeg på dette.

Anonymkode: 7eace...937

Ja, hvis du duscher der spar du jo litt i strøm.

Anonymkode: 979ce...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil vel tro at dusjene er der for at de skal kunne brukes :) Så lenge du synes det er greit for deg å bruke dem, skal det ikke være noe problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ligger denne tråden her på dette forumet? Det har vel ikke med psykiatri å gjøre om en liker å gå naken eller ikke, (eller jo, kanskje...) om garderober og dusjer og dusjing? Det virker mer passende på Åpent forum.

Anonymkode: b2587...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ligger denne tråden her på dette forumet? Det har vel ikke med psykiatri å gjøre om en liker å gå naken eller ikke, (eller jo, kanskje...) om garderober og dusjer og dusjing? Det virker mer passende på Åpent forum.

Anonymkode: b2587...cde

Syntes det passer fint jeg.

Anonymkode: 979ce...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg nå har vært noen ganger på badeanlegget, The Well, har jeg følgende erfaringer, etter hvert muligens nen spørsmål.

Jeg hadde ingen tanker om å være helt naken, man kjøper sitt eget badetøy/bikini, så det kom brått på, "nakenpåbudet".

For i realiteten, hvis man skal ta diverse badstuer, hvor man må være naken, dvs kle av seg bikini/badedrakt, man kan dekke seg til med et tynt sjal man kjøper i tillegg , men dette er ikke håndkle man får utdelt, så blir det etter hvert ganske rart, ja å til slutt kle på seg, for da blir det veldig mye, kle på, kle av, kle på, kle av, kle på kle av, osv osv....

Så for min del, endte det med at jeg orket ikke skifte så mye, og jeg gikk derfor naken.

Jeg var overrasket over meg selv, men jeg syns det var et sted der jeg ikke følte meg naken, da de fleste, i hvert fall mennene rundt meg var nakne.

Sist jeg var på The Well, oppdaget jeg at flere, hadde på seg bikini/badedrakt, flere enn tidligere, og jeg følte meg da mer "sett på".

Men nå har jeg begynt å like å være naken, bare den greia med å skulle tre på seg små plagg uten på deler av kroppen som alle stort sett vet hvordan ser ut, virker litt rart. Og med tanke på antall badsuer og skifter det blir så er det lettere bare være naken.

Uansett har man jo badekåpe på når man sitter i sallongen.

Jeg ser ikke på andre, men jeg leser på nett, at andre, ser på andre, kanskje ikke spesielt på The Well, men generelt.

Jeg kan ikke si meg uenig, jeg likte før ikke å kle meg naken noe sted, ikke før jeg fikk føle på en slags befrielse av å være naken og like det, på The Well.

Nå kommer spørsmålet mitt: Jeg trener på Elixia, siden jeg er blitt annerledes i forhold til dette med å vise meg naken, så kan jeg altså dusje på treningssenteret, noe nesten ingen gjrø, jeg tror det har å gjøre med at ingen liker så godt å være naken forran andre.

Men jeg syns altså dette er helt uprblematisk, etter opplevelsene på The Well, men jeg vil ikke støte andre, slik at jeg vil da vite, hvordan man skal dusje på et sats Elixia senter, uten å støte, krenke, fornærme andre med sin nakenhet.

Takknemmlig for svar.

 

 

Anonymkode: 7eace...937

Du er redd for å støte andre hvis du dusjer naken i en fellesdusj ? Var det det som var problemstillingen ?

De som blir støtt av andres nakenhet bør holdes seg unna fellesdusjer. 

Noen ytterst få ganger har jeg valgt fellesdusjen på treningssenteret. Da dusjer jeg selvsagt naken og nei jeg blir ikke støtt av andres nakenhet.

Som oftest dusjer jeg hjemme. Det er pga at det er mest praktisk slik. Jeg bor omtrent vegg i vegg med treningssenteret og det er lettere for meg å dusje hjemme, så slipper jeg å drasse med meg undertøy, shampo, balsam , føner osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener på Elixia, siden jeg er blitt annerledes i forhold til dette med å vise meg naken, så kan jeg altså dusje på treningssenteret, noe nesten ingen gjør, jeg tror det har å gjøre med at ingen liker så godt å være naken forran andre.

Men jeg syns altså dette er helt uproblematisk, etter opplevelsene på The Well, men jeg vil ikke støte andre, slik at jeg vil da vite, hvordan man skal dusje på et sats Elixia senter, uten å støte, krenke, fornærme andre med sin nakenhet.

Jeg tror det er mest praktiske årsaker til at det er så mange som lar være å dusje på treningssenteret.  Jeg synes ikke du skal tenke på at noen andre blir krenket eller fornærmet av at du bruker dusjen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4/11/2018 den 21.12, Nicklusheletida skrev:

Du er redd for å støte andre hvis du dusjer naken i en fellesdusj ? Var det det som var problemstillingen ?

De som blir støtt av andres nakenhet bør holdes seg unna fellesdusjer. 

Noen ytterst få ganger har jeg valgt fellesdusjen på treningssenteret. Da dusjer jeg selvsagt naken og nei jeg blir ikke støtt av andres nakenhet.

Som oftest dusjer jeg hjemme. Det er pga at det er mest praktisk slik. Jeg bor omtrent vegg i vegg med treningssenteret og det er lettere for meg å dusje hjemme, så slipper jeg å drasse med meg undertøy, shampo, balsam , føner osv osv.

Ja det stemmer, det var problemstillingen.

Etter å ha lest dette og det påfølgende svaret til laban, så skjøner jeg at det har sine andre grunner at de fleste ikke dusjer på sats Elixia.

Jeg visste forresten ikke at det ikke er  shampoo, dusjsåpe og bodylotion montert i beholdere på veggen der,

Da må jeg altså selv ta med meg både såpe og shampoo...da må jeg først kjøpe reiseflasker som jeg kan fylle med shampoo og dusjsåpe.

Da regner jeg med det går greit, så lenge man oppfører seg sømmelig og diskre å dusje etter trening, på sats elixia.

Naboen gjør dette, og flere faktisk, fordi da sparer de strøm.

Ærlig talt lurer jeg på hvor mye man sparer...for jeg må likevel bade ofte om kveldene, fordi jeg slapper av med et varmt bad. Da tømmes jo varmtvannsberederen helt, nesten hver kveld, dusje går jo mye fortere.

Anonymkode: 7eace...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...