Gå til innhold

Kvetiapin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hvor rask effekt man får av kvetiapin? 

Jeg har nettopp økt dosen i samråd med legen, og allerede etter et par-tre dager merker jeg at den indre uroen er mindre og at impulsiviteten min i selvdestruktiv retning har minsket betraktelig. Jeg føler meg generelt roligere.

Men kan det stemme at det virker etter så kort tid, eller er det mest sannsynlig at jeg innbiller meg det? 

 

Anonymkode: d05e5...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor rask effekt man får av kvetiapin? 

Jeg har nettopp økt dosen i samråd med legen, og allerede etter et par-tre dager merker jeg at den indre uroen er mindre og at impulsiviteten min i selvdestruktiv retning har minsket betraktelig. Jeg føler meg generelt roligere.

Men kan det stemme at det virker etter så kort tid, eller er det mest sannsynlig at jeg innbiller meg det? 

 

Anonymkode: d05e5...ef9

Tror det kan stemme at den virker så fort,seroquel virket samme kveld hos meg. Tok første gang bare 25 mg, sov som en stein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, usikker skrev:

Kan man bruke kvetiapin/seroquel ved behov?

Slik som Sobril/ vival?

 

Det mener jeg svaret på er ja,det fikk iallefall jeg til svar når jeg spurte her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Da jeg fikk foreskrevet Seroquel for første gang (tilbake i 2003), opplevde jeg raskt innsettende effekt. Og den  har holdt seg i de årene :)

Og ja, man kan bruke quetiapin som behovsmedisin. IOM at man gjerne blir trøtt av det, blir det brukt mest som alternativ til vanedannende sovemedisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått det som sovemedisin og den fungerer utmerket! Er dette egentlig en angstdempende medisin? 

Anonymkode: 3fbbe...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått det som sovemedisin og den fungerer utmerket! Er dette egentlig en angstdempende medisin? 

Anonymkode: 3fbbe...9e7

Egentlig vet jeg ikke, men den virker godt på angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått tilbud om den for å dempe tankekjør....

En jeg kjenner bruker den for å dempe hallusinasjoner og uro.

Anonymkode: 48584...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker den for søvn og tankekjør. Den er en utmerket medisin for mitt vedkommende.

Anonymkode: 175d8...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Quetiapin er et AP. Først ble jeg satt på det nettopp mot takekjør og uro og mulige hallusinasjoner under en depresjon. Et par år seinere fikk jeg en hypomani man fryktet kunne velte over i full mani, så dosen ble økt. Både for å få meg ned på jorda igjen, og videre som maniforebyggende og stabiliserende.

Flere bruksområder med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virket den umiddelbart. Tankekjøret forsvant og det var sååå deilig. Men, så kom uroen og rykninger i beina og jeg kunne ikke bruke de mere. Har nå forsøkt noen gamle allergitabletter. Ble rolig da og men til søvn var ikke en tabl nok så jeg måtte øke til to og da startet beina igjen. Aldri mere de heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Soletti skrev:

På meg virket den umiddelbart. Tankekjøret forsvant og det var sååå deilig. Men, så kom uroen og rykninger i beina og jeg kunne ikke bruke de mere. Har nå forsøkt noen gamle allergitabletter. Ble rolig da og men til søvn var ikke en tabl nok så jeg måtte øke til to og da startet beina igjen. Aldri mere de heller. 

Har du prøvd truxal til søvn. Den funker flott på meg. ingen bivirkninger, gått på den i årevis. 50-100 mg.

Anonymkode: 9839a...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dr.mcstuffins

For meg er den hvertfall super. Fint alternativ til andre sovemedisiner. Jeg vil ikke ta vanlige sovemedisiner siden de er så vanedannende. Dessuten er det fint for tankekjør. Og skulle alt virkelig bli dritt så kan man øke dosen og ha bra effekt av den som antipsykotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 7.19, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd truxal til søvn. Den funker flott på meg. ingen bivirkninger, gått på den i årevis. 50-100 mg.

Anonymkode: 9839a...202

Nei men det skal jeg foreslå neste gang heller. Har forsøkt Vallergan nå men da kom også de rykningene så den er på vei i søpla den og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...