Gå til innhold

Haldol.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det spørs vel litt hva man bruker den mot. 

Mot angst og depresjon er normal dose 1-3 mg. Mot rolige psykoser er det vel 3-10 mg cirka, og mot mer akutte tilstander og manier; enda høyere.

Ok. Får høre hva psykiateren sier og da,men vil jo helst ha lavest mulig dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En lav dose er en veldig god ide. Mange blir så dårlige at når de først får medisiner må de ta høye doser og opplever enormt med bivirkninger. En lav dose over tid kan ofte ha bedre virkning fordi man får tatt bort noe av "stresset" og slipper å bli sløv.

Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Tuulli skrev:

En lav dose er en veldig god ide. Mange blir så dårlige at når de først får medisiner må de ta høye doser og opplever enormt med bivirkninger. En lav dose over tid kan ofte ha bedre virkning fordi man får tatt bort noe av "stresset" og slipper å bli sløv.

Håper du finner ut av det.

Ja håper jeg kan ta en lav dose og at det hjelper, at jeg ikke må ha høy dose. Jeg vil nødig gå opp i vekt igjen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men tror det blir latuda på meg, leste litt om den andre og ble stiv av skrekk. Skulle ikke ta det om man røykte heller. Og man kunne få urinproblemer, orker ikke tisse på meg om natten som jeg gjorde av xeplion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Haldol er den verste medisinen jeg har prøvd. Men jeg fikk 16 eller 18 mg, husker ikke helt .Men jeg klarte ikke kle på meg en gang, så sterk parkinsonisme hadde jeg. Bare satt og skalv og vandret vileløst rundt i gangene på sykehjemmet jeg var tvunget inn på. Jeg røyket på tidspunktet og å få en røyk ut av pakken og tenne på, det var helt håpløst, det var en kraftanstrengelse. Og så deprimert jeg var... Nei, styr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
12 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Haldol er den verste medisinen jeg har prøvd. Men jeg fikk 16 eller 18 mg, husker ikke helt .Men jeg klarte ikke kle på meg en gang, så sterk parkinsonisme hadde jeg. Bare satt og skalv og vandret vileløst rundt i gangene på sykehjemmet jeg var tvunget inn på. Jeg røyket på tidspunktet og å få en røyk ut av pakken og tenne på, det var helt håpløst, det var en kraftanstrengelse. Og så deprimert jeg var... Nei, styr unna!

Uff ja tror jeg styrer unna det, trilafon er det verste jeg har tatt og det og er jo gammelt. Og tenk psykologen kaldte meg frisk da,alle rundt meg trodde jo jeg var kjempesyk da. Det nytter ikke å bare fjerne hallusinasjoner og vrangforestillinger så er du frisk. Nei tror jeg satser på latuda, kan ikke huske at jeg la på meg når jeg gikk på den. Men gikk jo ikke ned heller da,men gikk ikke inn for det da. En liten dose er jeg fornøyd med, bare jeg får litt fred. Merker jeg blir trist og deprimert når jeg tåler så lite, vil gjerne tåle mer så kan jeg gjøre mer. Vil det nå, ikke bare ligge på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...