Gå til innhold

Han skjulte for meg at han var bifil.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble sjokket i går etter å ha fått høre av en person at en som jeg var sammen med tidligere er bifil. Jeg kom på å huske alle gangene han rødmet når han pratet med flotte menn i butikker og ellers... Men han sa alltid til meg at han var 100 prosent hetro. På facebook sto det at han interesserte seg for menn og kvinner... Og nå tror jeg faktisk at vedkommende holdt stille om det for meg, men at han var bifil. Han inviterte menn ut via nettsider på øl osv etter at forholdet tok slutt. 

Forstår ikke hvorfor bifile skjuler det for partneren. Noen som er bifil her inne? 

Jeg er ikke imot andres legninger, men sjokket over at de kan skjule det. 

Anonymkode: ec994...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sjokket i går etter å ha fått høre av en person at en som jeg var sammen med tidligere er bifil. Jeg kom på å huske alle gangene han rødmet når han pratet med flotte menn i butikker og ellers... Men han sa alltid til meg at han var 100 prosent hetro. På facebook sto det at han interesserte seg for menn og kvinner... Og nå tror jeg faktisk at vedkommende holdt stille om det for meg, men at han var bifil. Han inviterte menn ut via nettsider på øl osv etter at forholdet tok slutt. 

Forstår ikke hvorfor bifile skjuler det for partneren. Noen som er bifil her inne? 

Jeg er ikke imot andres legninger, men sjokket over at de kan skjule det. 

Anonymkode: ec994...58e

Gjør det noe at han likte begge kjønn? Det var jo deg han var sammen med?

Anonymkode: 360d4...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det noe at han likte begge kjønn? Det var jo deg han var sammen med?

Anonymkode: 360d4...c16

Det spiller ingen rolle. Men jeg ble uansett sjokket. Mest fordi at han ikke har vært ærlig om sin legning. 

Anonymkode: ec994...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket dere om det da? Kanskje han var redd for hva du skulle si, at du ikke respekterte ham? Det var jo deg han var glad i da han var sammen med deg, han ville kanskje ikke ødelegge det fine dere hadde sammen hvis han var redd for at du skulle reagere negativt?

Jeg kjenner godt en ung kvinne som er bifil, som er sammen med en mann. Hun er åpen på at hun er bifil, men det er jo kjæresten hun er glad i nå, så det er ikke noe problem for dem at hun kan bli tiltrukket av kvinner. Så lenge hun er i et forhold vil hun være trofast mot kjæresten. Det er jo ikke slik at fordi du er bifil, så er du utro mot kjæresten, eller blir lettere tiltrukket av andre, enn det heterofile gjør?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, påskelilje skrev:

Snakket dere om det da? Kanskje han var redd for hva du skulle si, at du ikke respekterte ham? Det var jo deg han var glad i da han var sammen med deg, han ville kanskje ikke ødelegge det fine dere hadde sammen hvis han var redd for at du skulle reagere negativt?

Jeg kjenner godt en ung kvinne som er bifil, som er sammen med en mann. Hun er åpen på at hun er bifil, men det er jo kjæresten hun er glad i nå, så det er ikke noe problem for dem at hun kan bli tiltrukket av kvinner. Så lenge hun er i et forhold vil hun være trofast mot kjæresten. Det er jo ikke slik at fordi du er bifil, så er du utro mot kjæresten, eller blir lettere tiltrukket av andre, enn det heterofile gjør?!

Du får det til å virke så enkelt. 

Selv ville jeg hatt store problemer med å være sammen med en bifil mann. 

Det hadde ikke vært aktuelt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du får det til å virke så enkelt. 

Selv ville jeg hatt store problemer med å være sammen med en bifil mann. 

Det hadde ikke vært aktuelt for meg. 

Tja... nå er mannen min så langt fra homofil som det går an, så jeg klarer ikke helt å tenke meg ham som bifil.... men jeg tror at jeg på generell og teoretisk basis ikke ville hatt noe prblem med det, så lenge mannen jeg er samnen med er trofast mot meg. 

Men jeg vet jo ikke om det vilke vært like lett i praksis da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
9 minutter siden, påskelilje skrev:

Tja... nå er mannen min så langt fra homofil som det går an, så jeg klarer ikke helt å tenke meg ham som bifil.... men jeg tror at jeg på generell og teoretisk basis ikke ville hatt noe prblem med det, så lenge mannen jeg er samnen med er trofast mot meg. 

Men jeg vet jo ikke om det vilke vært like lett i praksis da...!

Det er ikke utroskap jeg først og fremst tenker på, men tanken på at han skulle være utro med ei dame er lettere enn tanken på at han skulle være utro med en mann. 

Vi har hatt slike diskusjoner før og jeg har fått reaksjoner på mine utsagn før. Jeg er lite pk, men jeg kan ikke noe for det. En bifil mann er ikke for meg en ordentilig mann. 

Det betyr ikke at jeg har noe i mot bifile, bare jeg slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sjokket i går etter å ha fått høre av en person at en som jeg var sammen med tidligere er bifil. Jeg kom på å huske alle gangene han rødmet når han pratet med flotte menn i butikker og ellers... Men han sa alltid til meg at han var 100 prosent hetro. På facebook sto det at han interesserte seg for menn og kvinner... Og nå tror jeg faktisk at vedkommende holdt stille om det for meg, men at han var bifil. Han inviterte menn ut via nettsider på øl osv etter at forholdet tok slutt. 

Forstår ikke hvorfor bifile skjuler det for partneren. Noen som er bifil her inne? 

Jeg er ikke imot andres legninger, men sjokket over at de kan skjule det. 

Anonymkode: ec994...58e

Kan det være at han ikke har stått frem som bifil før nå? Noen homofile har hetero-forhold før de innrømmer for seg selv at de er bi/homo.

Jeg synes ikke det var riktig av ham å kalle seg 100% hetero hvis han var åpent bi i andre sammenhenger, men jeg skjønner at det sitter langt inne å fortelle det. Jeg kan godt forstå at en bifil mann kan tenke det er enklest å være sammen med en kvinne,  og la andre tanker forbli inne i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sjokket i går etter å ha fått høre av en person at en som jeg var sammen med tidligere er bifil. Jeg kom på å huske alle gangene han rødmet når han pratet med flotte menn i butikker og ellers... Men han sa alltid til meg at han var 100 prosent hetro. På facebook sto det at han interesserte seg for menn og kvinner... Og nå tror jeg faktisk at vedkommende holdt stille om det for meg, men at han var bifil. Han inviterte menn ut via nettsider på øl osv etter at forholdet tok slutt. 

Forstår ikke hvorfor bifile skjuler det for partneren. Noen som er bifil her inne? 

Jeg er ikke imot andres legninger, men sjokket over at de kan skjule det. 

Anonymkode: ec994...58e

Det er ikke sikkert han engang torde innrømme det overfor seg selv for noen år siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror kvinner er mer negative til bifile menn, enn motsatt. Men det har sikkert endel med gaykulturens utsvevende sexskapader og slikt.

 

Skal en mann være utro med en kvinne så er det jo litt mer komplisert enn å gå på sauna i lunsjen... Selv om selvfølgelig ikke alle bifile menn er utro, men jeg ville nok tenkt tanken.....

Anonymkode: 0e695...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar i tvil om egentlig legningen bifil eksisterer.

De aller fleste vil nok ha en preferanse, og det er vel sånn sett mer korrekt å kalle det for heterofil eller homofil med interesse for det andre kjønn (ellernoe sånt). Det er kanskje noen ytterst få som forelsker seg i person framfor kjønn. 

Men generelt tror jeg legningen bifil enten er homofile som vil «myke det opp» eller de som har oppfattet interesse for det samme kjønn senere i livet og er usikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tar i tvil om egentlig legningen bifil eksisterer.

De aller fleste vil nok ha en preferanse, og det er vel sånn sett mer korrekt å kalle det for heterofil eller homofil med interesse for det andre kjønn (ellernoe sånt). Det er kanskje noen ytterst få som forelsker seg i person framfor kjønn. 

Men generelt tror jeg legningen bifil enten er homofile som vil «myke det opp» eller de som har oppfattet interesse for det samme kjønn senere i livet og er usikre.

Jeg har en søster som er bifil. Lange monogame forhold med kvinner og menn. Så ja, jeg tror bifil er en legning. Eller vet da. Hun var forelsket i alle forhold, mann eller kvinne.

Anonymkode: 0e695...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tar i tvil om egentlig legningen bifil eksisterer.

De aller fleste vil nok ha en preferanse, og det er vel sånn sett mer korrekt å kalle det for heterofil eller homofil med interesse for det andre kjønn (ellernoe sånt). Det er kanskje noen ytterst få som forelsker seg i person framfor kjønn. 

Men generelt tror jeg legningen bifil enten er homofile som vil «myke det opp» eller de som har oppfattet interesse for det samme kjønn senere i livet og er usikre.

Der vil mange være uenige med deg. Det finnes absolutt ytterpunkter men mennesker er nok langt  mer bifil enn du tror. 

Anonymkode: 360d4...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.4.2018 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle. Men jeg ble uansett sjokket. Mest fordi at han ikke har vært ærlig om sin legning. 

Anonymkode: ec994...58e

Kanskje han ikke hadde "stått frem" på den tiden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...