Gå til innhold

Bakterieinfeksjon eller Trichomonas?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er 23 år og har for første gang et problem nedentil jeg ikke vet hva er. Det begynte med at kjæresten min "plutselig" fikk sviende og kløende penis, med noe vi antok var sopp. Jeg hadde nemlig begynt å klø litt nedentil dagen i forveien. Jeg merket ikke noe mer til det enn kløe, og han kjøpte noe på apoteket for sopp. I går hadde vi sex og i dag hadde jeg helt forferdelig MYE og gulgrønn, illeluktende utflod. Føler jeg kan lukte det gjennom buksa, og det er veldig sjenerende. Jeg har lest litt rundt på nettet og kommet frem til at jeg tror det må være Trichomonas, siden det ikke lukter fisk eller reker, men bare ille- pluss mengden og fargen på utflod. Skal bestille legetime på mandag, men lurer på hva du tenker er mest sannsynlig siden både han og jeg har symptomer. Han har kløende sviende penis og jeg har illeluktende utflod men litt kløe, ingen andre plager. Skal sies at det er en stund siden har sjekket seg for kjønssykdommer, og jeg kun har sjekket meg for klamydia og herpes. Takk for hjelp! Hilsen litt frustrert jente

Anonymkode: a2a50...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke lett å avgjøre hva slags infeksjon det kan foreligge ut fra beskrivelsen.

  • Sopp gir ‘cottage cheese’ liknende utflod med kløe

  • Bakteriell vaginose gir grålig tyntflytende utflod med høy pH og fiskelukt.

  • Trichomonas gir typisk skummende gul-grøn utflod, og smitte kan overføres ved sex. I dag er det en uvanlig infeksjon.

  • Klamydia kan gi lett blodig utflod, men kløe er ikke vanlig. Smitte kan overføres seksuelt.

Diagnose av de tre første kan lett stilles ved mikroskopi.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...