Gå til innhold

Katt som mjauer og klenger, er det noe galt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leieboeren min er på ferie og har latt katten bli igjen hjemme med daglig tilsyn. De siste dagene har katten mjauet utrolig mye og virker veldig sugen på kontakt. Hvis jeg treffer katten enten ute eller inne, så stryker den seg konsekvent opp til bena mine (noe den ikke gjør til vanlig), og den vil mye heller få komme inn til meg enn å være ute (liker vanligvis godt å være ute). Nå er den ute, men jeg kan høre hvordan den mjauer og mjauer. Helst vil den få sitte på fanget, virker det som. 

Er dette tegn på at noen er galt med katten? Det er ikke jeg som skal ha tilsyn med katten, men tror kanskje tilsynet er litt slapt akkurat nå, og siden jeg bor i samme hus som katten, så synes jeg ikke at jeg bare kan ignorere den. 

Anonymkode: 506ef...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leieboeren min er på ferie og har latt katten bli igjen hjemme med daglig tilsyn. De siste dagene har katten mjauet utrolig mye og virker veldig sugen på kontakt. Hvis jeg treffer katten enten ute eller inne, så stryker den seg konsekvent opp til bena mine (noe den ikke gjør til vanlig), og den vil mye heller få komme inn til meg enn å være ute (liker vanligvis godt å være ute). Nå er den ute, men jeg kan høre hvordan den mjauer og mjauer. Helst vil den få sitte på fanget, virker det som. 

Er dette tegn på at noen er galt med katten? Det er ikke jeg som skal ha tilsyn med katten, men tror kanskje tilsynet er litt slapt akkurat nå, og siden jeg bor i samme hus som katten, så synes jeg ikke at jeg bare kan ignorere den. 

Anonymkode: 506ef...5f5

Kanskje den savner menneskene sine og vil ha kos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje den savner menneskene sine og vil ha kos?

Kan den primært være sulten?

 

Anonymkode: 506ef...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan den primært være sulten?

 

Anonymkode: 506ef...5f5

Kan jo hende, men var det ikke noen som skulle se etter den? De gir den vel mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leieboeren min er på ferie og har latt katten bli igjen hjemme med daglig tilsyn. De siste dagene har katten mjauet utrolig mye og virker veldig sugen på kontakt. Hvis jeg treffer katten enten ute eller inne, så stryker den seg konsekvent opp til bena mine (noe den ikke gjør til vanlig), og den vil mye heller få komme inn til meg enn å være ute (liker vanligvis godt å være ute). Nå er den ute, men jeg kan høre hvordan den mjauer og mjauer. Helst vil den få sitte på fanget, virker det som. 

Er dette tegn på at noen er galt med katten? Det er ikke jeg som skal ha tilsyn med katten, men tror kanskje tilsynet er litt slapt akkurat nå, og siden jeg bor i samme hus som katten, så synes jeg ikke at jeg bare kan ignorere den. 

Anonymkode: 506ef...5f5

Normale mennesker drar ikke på ferie og lar husdyret være igjen hjemme. Da organiserer man seg og får noen til passe den eller setter den på et kattepensjonat de dagene man er borte. Blir så trist av å lese slikt :-( Den kan være sulten/tørst men jeg tror nok mest den savner oppmerksomhet.

Anonymkode: 2200f...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normale mennesker drar ikke på ferie og lar husdyret være igjen hjemme. Da organiserer man seg og får noen til passe den eller setter den på et kattepensjonat de dagene man er borte. Blir så trist av å lese slikt :-( Den kan være sulten/tørst men jeg tror nok mest den savner oppmerksomhet.

Anonymkode: 2200f...70a

Var nok mest sulten. Jeg matet og etter det har den vært rolig og fornøyd. 

Anonymkode: 506ef...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nok mest sulten. Jeg matet og etter det har den vært rolig og fornøyd. 

Anonymkode: 506ef...5f5

Det var snilt gjort av deg, bra det finnes sånne folk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på om mange undervurderer katters behov for kontakt og overvurderer kapasiteten til å være alene...Denne katten blir hysterisk hvis den ikke får komme inn hos meg nå når ingen er hjemme hos den. I natt lagde den et rabalder; mjauet og mjauet,   klorte og klorte på døren, så til slutt måtte jeg gi opp å forlange at den skulle tilbringe natten hos seg selv:-(  Det er visst ikke noe galt med den, for når jeg kapitulerer og lar den ligge ved siden av meg mens jeg jobber, så ligger den helt stille. 

Anonymkode: 506ef...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...