Gå til innhold

Spiseforstyrrelser, bulimi, bipolar, OCD, rusmisbruk osv..


Hvaergaltmedmeg

Anbefalte innlegg

Hvaergaltmedmeg

Hei, jeg er en snart 19 år gammel jente, som i skrivende stund (05:36) spontant bestemte meg for å opprette en bruker for å skrive et innlegg her etter «litt» research. Jeg lurer nemlig veldig på hva som er galt meg meg, for jeg blir bare mer og mer mentalt ustabil og det påvirker nå livskvaliteten min så mye at jeg er desperat etter svar. Jeg er allerede diagnostisert med spiseforstyrrelsen bulimi, som jeg nå har hatt i omtrent 4 år. I tillegg til dette har jeg et veldig dårlig forhold til rus og ruser meg på det jeg kan. Har røykt cannabis ca hver dag det siste året, men har nå vært clean i 1 måned og går på urinprøver. Nå er jeg russ og drikker nesten hver dag, så jeg er vel ikke kommet på noe bedre bane når det kommer til rus og tenker mye på rus og «planlegger» hele tiden at jeg skal ruse meg, selv om jeg ikke alltid gjennomfører det. Har prøvd det meste av rusmidler og har så og si ingen grenser når det gjelder doser, tar det jeg har og går tom. I og med at mine opplevelser med rus kan være faktorer for hva som feiler meg velger jeg å fortelle kort om hvert rusmiddel og hva som skjedde: 

Cannabis: stort sett gode opplevelser, men 2 bad trips for jeg har fått panikkangst, Frosnet til og trodd jeg skal dø. Blitt helt hjelpesløs og veldig redd - men tror det var grunnet lite søvn og at jeg ikke følte meg trygg med personene rundt. En av disse gangene hadde jeg også tatt mye kokain. 

Mdma: Min første gang var på en russekro hvor jeg valgte å ta alt selv, var full på en vin, på tom mage samt høy på cannabis. «Alt» var ca 1g, noe som endte med at jeg tok overdose og måtte på sykehus. Jeg hadde da pustebesvær og var helt bevisstløs i en periode men hadde faktisk ikke en dårlig opplevelse, elsket bare alt. 

Kokain: stort sett bare gode opplevelser, med unntak av en som jeg ikke klarer å huske helt hvor jeg lå med en gutt jeg ikke kjente særlig godt. Han hadde også tatt mye og vi klarte ikke ha sex. Da fikk jeg helt panikkangst, tenkte han synes jeg var feit (spiseforstyrrelsen gjør meg sånn) og var i en slags «psykose» hvor jeg loka rundt, var ikke meg selv, og fikk den sykeste nedturen jeg har opplevd. 

Benzo: Har 2 ganger tatt imovane med alkohol på fest, men husker aldri noe av det, men hørt at jeg var helt retard i ettertid. Har også tatt mye stilnoct, ds jeg har fått det for søvn men har som oftest brukt det for nettopp søvn da jeg kan være våken i opp til 3 døgn. Har også tatt ca 5 valium og ? rivotril sammen - sov i 37 timer og det var første og siste gang for jeg tror jeg var døden nær. (Her kan det også hende jeg har blitt voldtatt, men jeg husker ikke så det påvirker meg ikke særlig) 

Alkohol: Drikker meg ofte da dritings på tom mage og klarer ikke stoppe inntaket - men har skjerpet meg en del. Har også mye ubeskyttet sex og har hatt over 10 ulike sexpartnere bare de sist 2-3 månedene. 

Har også prøvd queatapin som passer meg skremmende godt, og det får meg til å slappe av. Men tolvon som jeg fikk for søvn derimot fikk jeg forferdelige bivirkninger av, noe som kanskje er nevneverdig. 

Ved siden av rusen sliter jeg mye med depresjon, humørsvingninger, følelse av tomhet og likegyldighet. Men plutselig er livet bra igjen og jeg ser igjen lyset i ting. Noen år tilbake hadde jeg liksom annenhver bra og dårlig dag. Men nå har det på måte skiftet til å kunne vare i 7-10 dager med en plutselig endring til at jeg blir optimistisk, får sexlyst, blir manisk på fylla og føler meg bra. Et eksempel på dette er at jeg har siden januar vært frem og tilbake på skolebenken pga dette, har ligget hjemme i kjelleren en uke eller to og deretter bestemt meg for å fullføre (får godkjent fravær) og vært på skolen en uke, så blir jeg deppa igjen og er borte igjen. 

Når jeg er deprimert har jeg ofte veldig stygge tanker om meg selv, både utseendetmessig og slike tanker om at alle hater meg, at jeg skuffer alle rundt meg, at jeg er verdiløs, at jeg ikke klarer noe osv. Har også da vært inne på å planlegge selvmord, men har ofte utsatt det fordi jeg feks vil ødelegge russetiden til bestevennene mine. 

Jeg overtenker også veldig mye og henger meg opp i ting vennene mine har kommentert er merkelig å tenke mye over. Feks har jeg slitt en del med kviser og når jef har kviseutrbudd går jeg rundt å føler folk synes jeg er stygg og der virker også veldig sånn men når jeg klager over den ille huden sier de fleste jeg la ikke merke til det engang. Jeg føler også at alle automatisk behandler meg annerledes da og også hvis jeg har spist mer enn «greit». 

Jeg er også ofte veldig irritert og sint. Kan bli så sint at jeg ikke en gang husker hva jeg har gjort i situasjonen. 

Har også brukt opp 90 000 på under 3mnd, som jeg hadde i et fond. Er altsa veldig dårlig med penger og bruker oenger jeg ikke har hele tiden. I den perioden med de pengene var jeg veldig gavmild og jeg spanderte på alle hele tiden. 

Dette er alt jeg orker å skrive, håper noen kan hjelpe meg å komme inn på hva det feiler meg :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel listet det meste som feiler deg. I tillegg er det meget sannsynlig at du kan ha en personlighetsforstyrrelse og at du er meget umoden. Det viktige nå er imidlertid ikke å få flest mulige diagnoser, men at du bryter totalt med ditt nåværende levesett og kommer deg i behandling. Sannsynligvis har du kommet så langt ned at et institusjonsopphold på en rusklinikk er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaergaltmedmeg
6 timer siden, kupton skrev:

Du har vel listet det meste som feiler deg. I tillegg er det meget sannsynlig at du kan ha en personlighetsforstyrrelse og at du er meget umoden. Det viktige nå er imidlertid ikke å få flest mulige diagnoser, men at du bryter totalt med ditt nåværende levesett og kommer deg i behandling. Sannsynligvis har du kommet så langt ned at et institusjonsopphold på en rusklinikk er nødvendig.

Jeg er i behandling på sykehuset, på poliklinikk for spiseforstyrrelser. Institusjonsopphold er uaktuelt. Kjenner to instutisjonsfolk, begge disse har det gått veldig dårlig med og mye av dette grunnet miljøet på slike institusjoner. Og som sagt går jeg på rusprøver og kan egentlig ikke ruse meg på annet enn alkohol - foreldrene mine er begge to psykologer og følger meg opp strengt her. Nevnte min rushistorie fordi jeg lurer på om det kan ha gjort noe med hodet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaergaltmedmeg
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Borderline personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: ede0f...772

Ja, selv om jeg en gang spurte en psykolog om dette synes jeg også at denne kan passe. Har også lest at spiseforstyrrelser og denne typen personlighetsforstyrrelse ofte kan ha en sammenheng. Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Hvaergaltmedmeg skrev:

Ja, selv om jeg en gang spurte en psykolog om dette synes jeg også at denne kan passe. Har også lest at spiseforstyrrelser og denne typen personlighetsforstyrrelse ofte kan ha en sammenheng. Takk for svar :) 

Selv om denne psykologen mente at diagnosen ikke passet deg, trenger ikke vedkommende å ha rett. En psykolog jeg hadde mente at jeg ikke hadde denne diagnosen, men en annen psykolog jeg hadde senere utredet meg og konkluderte med borderline.

Anonymkode: ede0f...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...