Gå til innhold

Brennende følelse nedentil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en jente på 22 år som de siste to årene har hatt en brennende følelse nedentil og lett for å få sår og rifter etter sex. Jeg har hatt fast partner i 4 år og vi har begge sjekket oss for klamydia når vi gikk inn i forholdet. 

Den sviende følelsen kommer i ny og ne, og det kan virke som det er sopp. Jeg har prøvd både canesten (stikkpiller og krem) og daktacort (krem) og canesten hjelper en stund. 

Jeg har hatt en vond opplevelse med gynekolog og vil, så langt det lar seg gjøre, ikke til gyn igjen før jeg må. Sist jeg var der fikk jeg store komplikasjoner og kunne ikke ha sex på over 6 mnd, hadde store smerte og kunne knapt gå. 

Hva annet enn sopp kan dette være?

symptomene jeg har er:

• Sår og rifter etter sex

• Tørr i underlivet

• Til tider illeluktende og klunpete utflod

• Brennede følelse

Anonymkode: cf846...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig vanskelig å stille en diagnose uten å undersøke deg, men jeg kan forsøke å svare på ditt spørsmål Hva annet enn sopp kan dette være?

symptomene jeg har er:

• Sår og rifter etter sex

Svar: det kan skyldes tørrhet, at du ikke er tilstrekkelig stimulert før sex. Det kan også være en kronisk hudsykdom som Lichen

• Tørr i underlivet

Svar: Kroniske hudforandringer ?

• Til tider illeluktende og klunpete utflod

Svar: Illeluktende (fiskelukt) utflod kan være bakteriell vaginose hvor det er unormal sammensetting av bakterier i skjeden, det gir grålig, tynn utflod med pH >4,5  . Hvit og klumpet utflod er vanlig ved sopp

• Brennede følelse

Svar: Det kan være tilstanden vulvodyni hvor det er unormal følsomhet i det ytre kjønnsorgan, det kan være en følge av infeksjoner og mye lokalbehandling.

Det er dessverre nødvendig å få en undersøkelse og evt resept. I noen byer finne vulvaklinikker hvor de er eskeprter på plager som du beskriver, men det er dessverre lang ventetid.

Jeg håper at du kan få hjelp.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...