Gå til innhold

Mye vondt i mage/rygg/underliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

jeg har mye plager i ryggen, ut mot hoftene, øm over blæra, øm når jeg tisser. Har også plutselig fått forstoppelse som har vart i flere måneder. Dette begynner å rette seg.

Føler meg også sliten hele tiden.

 

Har tatt innvendig ultralyd, hun fant ingenting, men mente jeg nok hadde litt øm livmor og at det var lurt at jeg fortsatte med Cerazette. Avføringsprøver viser ingen tegn til blod og mine prøver er stort sett alltid fine.

Jeg har ingen partner og der hender derfor jeg glemmer å starte på nytt brett med Cerazette. Jeg har ikke tenkt over det før, men da blir symptomene verre, spesielt ømhet over blære og at det kjennes ut som jeg ofte må på do.

Kan mine symptomer ha noe med hormoner å gjøre? Jeg har ikke store smerter ved menstruasjon, men kan blø mer enn jeg gjorde før. Får også innimellom vondt ved orgasme.

 

takk for svar:-)

Anonymkode: 01280...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg har mye plager i ryggen, ut mot hoftene, øm over blæra, øm når jeg tisser. Har også plutselig fått forstoppelse som har vart i flere måneder. Dette begynner å rette seg.

Føler meg også sliten hele tiden.

 

Har tatt innvendig ultralyd, hun fant ingenting, men mente jeg nok hadde litt øm livmor og at det var lurt at jeg fortsatte med Cerazette. Avføringsprøver viser ingen tegn til blod og mine prøver er stort sett alltid fine.

Jeg har ingen partner og der hender derfor jeg glemmer å starte på nytt brett med Cerazette. Jeg har ikke tenkt over det før, men da blir symptomene verre, spesielt ømhet over blære og at det kjennes ut som jeg ofte må på do.

Kan mine symptomer ha noe med hormoner å gjøre? Jeg har ikke store smerter ved menstruasjon, men kan blø mer enn jeg gjorde før. Får også innimellom vondt ved orgasme.

 

takk for svar:-)

Anonymkode: 01280...99f

Glemte å skrive at jeg er 40 år og har en sønn på 15.

Anonymkode: 01280...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke at dine symptomer direkte skyldes forandringer av hormoner. Mer sannsynlig er at det kan være tilstanden endometriose/adenomyose hvor det finnes livmorslimhinne  på feil plass i bukhulen eller inne i muskellaget i livmoren. Det kan medføre smerter før og ved menstruasjon, og evt medføre smerter ved samleie. Avføring og vannlatning kan også bli påvirket. Sykdommen kan i de fleste tilfeller bare diagnostiseres ved kikkhullsoperasjon (laparoskopi), i noen tilfeller kan MR avsløre endometriose. Ved overgangsalderen forsvinner symptomer hos de fleste. Jeg vil anbefale deg en hormonspiral som i mange tilfeller kan være effektiv.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg tror ikke at dine symptomer direkte skyldes forandringer av hormoner. Mer sannsynlig er at det kan være tilstanden endometriose/adenomyose hvor det finnes livmorslimhinne  på feil plass i bukhulen eller inne i muskellaget i livmoren. Det kan medføre smerter før og ved menstruasjon, og evt medføre smerter ved samleie. Avføring og vannlatning kan også bli påvirket. Sykdommen kan i de fleste tilfeller bare diagnostiseres ved kikkhullsoperasjon (laparoskopi), i noen tilfeller kan MR avsløre endometriose. Ved overgangsalderen forsvinner symptomer hos de fleste. Jeg vil anbefale deg en hormonspiral som i mange tilfeller kan være effektiv.

Vennlig hilsen Mette

Takk for svar, da skal jeg nevne det for legen min og teste hormonspiral.

Anonymkode: 01280...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...