Gå til innhold

– Vanvittig høye selvmordstall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du godt være ,men det er jeg som har utdannelse og jobb i psykiatrien. Du bare sitter på din høye hest og synser

Anonymkode: 6ef83...cb9

Det var troverdig fra en anonym bruker, gitt! 

Og igjen disse personangrepene da.. 

(for øvrig er det i strid med forumets retningslinjer å argumentere med profesjon for å vinne kredibilitet).

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 23.4.2018 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Fraråder alle sårbare sjeler og ferdes her . Doktor online skulle vært meldt til medisin etisk råd , i alle fall når de kaller seg "doktor". 

Anonymkode: 83c13...d44

Jeg burde ikke ferdes her. Enkelte er så kyniske. Setter de med eupf i bås. Det gjør vondt langt inne i sjela. Jeg føler meg uverdig som menneske. Man blir så stigmatisert. Jeg forstår det ikke, hvorfor noen er så fordømmende. Det gjør vondt. Jeg takler ikke dol lenger. Jeg har blitt mobbet, utsatt for omsorgsvikt, et overgrep som varte i 15 år av en maktperson. Isw - hvorfor sier du sånt? Det sårer. Og ja, jeg er sårbar. Beklager.

Anonymkode: d9ccc...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde ikke ferdes her. Enkelte er så kyniske. Setter de med eupf i bås. Det gjør vondt langt inne i sjela. Jeg føler meg uverdig som menneske. Man blir så stigmatisert. Jeg forstår det ikke, hvorfor noen er så fordømmende. Det gjør vondt. Jeg takler ikke dol lenger. Jeg har blitt mobbet, utsatt for omsorgsvikt, et overgrep som varte i 15 år av en maktperson. Isw - hvorfor sier du sånt? Det sårer. Og ja, jeg er sårbar. Beklager.

Anonymkode: d9ccc...fe8

Jeg har verken mobbet deg, utsatt deg for omsorgssvikt eller forgrepet meg på deg. Du må ikke tillegge meg de vonde minnene fra tidligere i livet ditt.

Jeg opplever at mange i denne tråden tillegger meg meninger jeg ikke har. Dere er vannvittig flinke til å lese det jeg skriver som fanden leser bibelen. 

Sannsynligvis (som jeg også skriver) får man den beste hjelpen hvis man på en ryddig måte forteller problemet sitt og behovet man har for hjelp. Jeg har alltid fått hjelp når jeg har trengt det. Det kan (uten at jeg kan si det sikkert) kanskje ha sammenheng med at jeg aldri har truet med å ta livet mitt, aldri har vært uhøflig eller stygg mot behandler, og alltid vært saklig. Kanskje det hjelper, eller tar jeg feil?

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Jeg har verken mobbet deg, utsatt deg for omsorgssvikt eller forgrepet meg på deg. Du må ikke tillegge meg de vonde minnene fra tidligere i livet ditt.

Jeg opplever at mange i denne tråden tillegger meg meninger jeg ikke har. Dere er vannvittig flinke til å lese det jeg skriver som fanden leser bibelen. 

Sannsynligvis (som jeg også skriver) får man den beste hjelpen hvis man på en ryddig måte forteller problemet sitt og behovet man har for hjelp. Jeg har alltid fått hjelp når jeg har trengt det. Det kan (uten at jeg kan si det sikkert) kanskje ha sammenheng med at jeg aldri har truet med å ta livet mitt, aldri har vært uhøflig eller stygg mot behandler, og alltid vært saklig. Kanskje det hjelper, eller tar jeg feil?

Går du ut i fra at jeg har gjort det da? Det har jeg aldri gjort og jeg har alltid fått skikkelig hjelp....skulle jeg ikke fått det? Tillegger deg? Hva snakker du om? Dette er totalt meningsløst. Jeg avslutter her. 

Anonymkode: d9ccc...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Sannsynligvis (som jeg også skriver) får man den beste hjelpen hvis man på en ryddig måte forteller problemet sitt og behovet man har for hjelp. Jeg har alltid fått hjelp når jeg har trengt det. Det kan (uten at jeg kan si det sikkert) kanskje ha sammenheng med at jeg aldri har truet med å ta livet mitt, aldri har vært uhøflig eller stygg mot behandler, og alltid vært saklig. Kanskje det hjelper, eller tar jeg feil?

Jeg skriver også som anonym så blir mye rot i denne tråden :). Skjønner at issomethingwrong ikke mener noe vondt.
Personlig blir jeg litt provosert av at du mener at så lenge man forteller om problemet sitt på en ryddig måte så får man den hjelpen man har behov for. Dette er ikke min og heller ikke de i min omgangskrets som sliter psykisk sett sin erfaring, at du har fått det er utrolig bra, men att dette gjelder de fleste er dessverre ikke tilfelle.

Fastlegen min og andre jeg har kontakt med i helsevesenet uttrykker en veldig frustrasjon over den dårlige hjelpen innenfor psykiatrien.

Anonymkode: 801ce...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, issomethingwrong skrev:

 

Jeg opplever at mange i denne tråden tillegger meg meninger jeg ikke har. Dere er vannvittig flinke til å lese det jeg skriver som fanden leser bibelen. 

Sannsynligvis (som jeg også skriver) får man den beste hjelpen hvis man på en ryddig måte forteller problemet sitt og behovet man har for hjelp. Jeg har alltid fått hjelp når jeg har trengt det. Det kan (uten at jeg kan si det sikkert) kanskje ha sammenheng med at jeg aldri har truet med å ta livet mitt, aldri har vært uhøflig eller stygg mot behandler, og alltid vært saklig. Kanskje det hjelper, eller tar jeg feil?

1. Når flere personer tillegger deg meninger du mener du ikke har, så bør du se på måten du uttrykker dine meninger. 

2. Det er interessant å se hvordan du attribuerer det at du selv har fått hjelp til måten du oppfører deg på, mens du ser ut til å attribuere andres erfaringer med manglende hjelp til deres dårlige oppførsel. 

3. Mange psykiske lidelser kommer blant annet til uttrykk i relasjonelle vansker. Relasjonelle vansker er imidlertid ikke å høre "uhøflig eller stygg mot behandler". 

Anonymkode: 44811...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror det skyldes at smerten ved å aldri få del i "Livet selv "til slutt blir for høy å bære for folk. Om dette er ting som var " bedre før" det vet jeg ikke. Kanskje var folk så enda mye mer alene med ting før i tida. Vi snakket en kveld om rettsoppgjøret her i landet etter annen verdenskrigen en gjeng med forskjellig alder og ståsted. Enkelte mente at det dengang gikk for raskt og at man ikke fikk nok informasjon omkring hva som hadde skjedd og at mange  lider gjennom generasjoner den dag i dag. Alle kan gjøre feil det er helt klart og det må ha vært kjempefarlige tider.

Anonymkode: 2ac19...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎19‎.‎04‎.‎2018 den 18.13, issomethingwrong skrev:

Jeg synes egentlig at å skylde på psykiatrien alene for dette er det samme som å skylde på sykehusene for at noen dør av hjerteinfarkt.

Gitt antallet i Norge med psykiske lidelser synes jeg egentlig tallet er lavt. Misforstå meg rett, jeg synes det er veldig trist at folk dør. Men alle skal dø av noe, og for meg er det ikke verre at noen dør av selvmord enn at de dør i trafikken eller av hjerneslag. Sykdommer (og trafikk) dreper dessverre.

Har ikke lest så mye av tråden. Jeg er enig i at det ikke finnes en kur for alt, og at det å gjøre de riktige tingene etter dagens kunnskap ikke er noen garanti for at alt blir bra.

Det er litt pussig allikevel at Norge og andre land med høy levestandard har veldig høy selvmordsrate. Jeg synes også det er interessant at raten er aller høyest blant menn fra 35 til 44. Det er snart den eneste demografiske gruppen som ikke regnes som "sårbar". De er verken barn, ungdom, eldre eller kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun trist lesning. Men det er ikke mye rart at folk blir bare bånn fortvila i våre dager og ikke vet hva de skal gjøre. Tror det rammer i alle aldre faktisk. Her er mye mærketall tror jeg. Mange går rundt og er bunn fortvilet i dag fordi de blant annet ikke får medisinsk oppfølging som de trenger.

Anonymkode: 2ac19...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange kjenner på mye i dag i alle aldersgrupper og føler at de klarer ikke stort lenger. Mange gruer kanskje for 17.mai og orker ikke kjøpe en gammel  løvkvast til gravene engang. Dette er ikke greit at det er sånn.

Anonymkode: 2ac19...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er bare ikke så lett for andre å forstå er hva jeg etter år har kommet til.

Anonymkode: 2ac19...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt er ikke lett å forstå at overhodet noe eller noen skal slutte å leve. Jeg hørte om forskning som ville gi menneskene mulighet til å leve nesten bestandig. En god tanke synes jeg.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...