Gå til innhold

Frustrasjon om puls


FrustrertPrøver

Anbefalte innlegg

FrustrertPrøver

Hei, har skrevet her før om at jeg har hatt flere aborter (både MA og SA) og at jeg hadde noe med blodet som ikke var «bra», en blodprøve som skulle tas to ganger men jeg ble gravid før gang to så derfor ble fokus på å prøve å holde på fosteret heller. (Fikk god hjelp og veldig gode svar fra deg da dette pågikk.) Går nå på klexane og albyl-e hver dag og har nå kommet til uke 14+1 i dag. Vært hos gynekolog 8+6 og 12+6. Begge gangene sa hun alt så bra ut, fosteret beveget seg, det var god hjertelyd og h*n hadde puls på nærmere 180 som hun sa var bra.

Bekymringen min er at jeg har hatt høy puls helt siden jeg ble gravid (lett rundt 85 og over), men nå har den plutselig gått tilbake til normalen før jeg var gravid - 65 ca. Leser rundt på nett at puls holder seg høy hele svangerskapet, og noen skriver synkende puls var MA for dem... Bør jeg ringe gynekolog på mandag for UL slik at jeg ikke opptar alle de datoene under her?

(Bekymrer jeg meg litt vel mye?) Har timer 31.5., 28.6. og 29.6. Forskjellige steder, sykehus, fastlege og privat gynekolog.

Skal ta glukosetest hos fastlegen, dette vet jeg også lite om, skal drikke 75 ml «sukker», sitte i ro to timer for så og ta tester. Hvordan påvirker så mye sukker fosteret?

Har sendt forespørsel til jordmor, men ikke fått innkallelse enda...

Tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Din puls har ingen sammenheng med evt abort. En 'sukkerbelastning' er en helt vanlig test som ikke kan skade fosteret, Lykke til med graviditeten. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker
På 21.4.2018 den 18.57, FrustrertPrøver skrev:

Hei, har skrevet her før om at jeg har hatt flere aborter (både MA og SA) og at jeg hadde noe med blodet som ikke var «bra», en blodprøve som skulle tas to ganger men jeg ble gravid før gang to så derfor ble fokus på å prøve å holde på fosteret heller. (Fikk god hjelp og veldig gode svar fra deg da dette pågikk.) Går nå på klexane og albyl-e hver dag og har nå kommet til uke 14+1 i dag. Vært hos gynekolog 8+6 og 12+6. Begge gangene sa hun alt så bra ut, fosteret beveget seg, det var god hjertelyd og h*n hadde puls på nærmere 180 som hun sa var bra.

Bekymringen min er at jeg har hatt høy puls helt siden jeg ble gravid (lett rundt 85 og over), men nå har den plutselig gått tilbake til normalen før jeg var gravid - 65 ca. Leser rundt på nett at puls holder seg høy hele svangerskapet, og noen skriver synkende puls var MA for dem... Bør jeg ringe gynekolog på mandag for UL slik at jeg ikke opptar alle de datoene under her?

(Bekymrer jeg meg litt vel mye?) Har timer 31.5., 28.6. og 29.6. Forskjellige steder, sykehus, fastlege og privat gynekolog.

Skal ta glukosetest hos fastlegen, dette vet jeg også lite om, skal drikke 75 ml «sukker», sitte i ro to timer for så og ta tester. Hvordan påvirker så mye sukker fosteret?

Har sendt forespørsel til jordmor, men ikke fått innkallelse enda...

Tusen takk for svar! 

Hei! 

Kan jeg spørre deg hvordan svangerskapet gikk med blodfortynnende? Fødte du vaginalt eller tok du keisersnitt før termin? Har selv fått påvist antikardiolipin antistoff og har litt sjeldne eggløsninger i tillegg. Prøver å bli gravid og har fått letrozol for å få litt fart på ting. Har tett dialog med sykehuset og skal ta kontakt så fort jeg er gravid for blodfortynnende. Hvor tidlig begynte du med blodfortynnende? Aldri hatt spontanabort eller blodpropp før men fikk påvist antistoff i forbindelse med fødsel for 8 mnd siden som ikke gikk bra.

Anonymkode: fc686...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...