Gå til innhold

"Tissefølelse" under samleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca 1 og 1/2 år nå og har hatt et bra sex-liv jevnlig hele tiden vil jeg si. Men rundt i november begynte det å føles ut som jeg må tisse hver gang vi har samleie. Jeg tenkte ikke særlig på det i starten, men nå har det gått flere måneder og jeg får fortsatt denne følelsen uansett om jeg har vært på do rett før samleie eller ikke. Dette ødelegger veldig for meg og jeg kan ikke lenger nyte samleiet slik som før da jeg hele tiden prøver og holde igjen fordi jeg er redd for å tisse på meg. Jeg har lest flere steder at man bare må slippe opp så skjer det som regel ingenting, men jeg får det rett og slett ikke til. Jeg prøver og slappe av, men det går ikke. Flere gangen må vi bare avbryte samleie også. 

Er dette noe som bør undersøkes? Blir litt redd for at det skal være noe alvorlig i og med at denne tissefølelsen kommer hver eneste gang og har gjort det siden november og at det tidligere ikke hr vært et problem i det hele tatt. Aldri følt det slik før.

Jeg bruker p-piller (samme type i 4 år) om dette er relevant.

Hilsen Jente 20 år

Anonymkode: aae5a...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du er ikke ene om å ha slike fornemmelser. Det er iallfall ikke tegn på noe alvorlig.

Det kan være ulike forklaringer på fenomenet. Det skjer en irritasjon av urinrøret ved samleie, og det kan gi vannlatningstrang. Noen har litt urinlekkasje ved samleie og noen kvinner får en slags ‘ejakulasjon’ hvor det tømmes ut sekret som har samlet seg i kjertler rundt urinrøret. I sjeldne tilfeller kan det finnes et divertikkel, utposning, under urinrøret som kan utløse tissetrang.

Jeg synes du skal få din fastlege til å undersøke deg, evt få henvisning til gynekolog. Du behøver altså ikke å være engstelig for noe alvorlig er på gang.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også avogtil men det er når han kommer borti litt langt oppi,får lyst å si mot "taket" der inni... da får jeg slik og må avbryte eller skifte stilling.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også opplevd dette, men det som er så rart er at nå har jeg den følelsen gjennom hele samleie hver eneste gang. Det var ikke slik før og vi har ikke gjort noen andre stillinger enn de vi hadde før heller :o 

Anonymkode: aae5a...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...