Gå til innhold

Har du kjent psykoseproblematikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du sengevæter som barn og eller mye øre/nese/ hals problemer?

Anonymkode: 09c70...119

Det var et rart spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det var et rart spørsmål. 

Ikke nødvendigvis, kommer ann på hva ts skal bruke svaret til.

Anonymkode: 4969e...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du sengevæter som barn og eller mye øre/nese/ hals problemer?

Anonymkode: 09c70...119

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var du sengevæter som barn og eller mye øre/nese/ hals problemer?

Anonymkode: 09c70...119

Jeg vet ikke hva svaret skal brukes til, men er dette en slags « forskning», så vil jeg gjerne bidra. 

En jeg kjenner har hatt psykose. H*n var ikke sengevæter som barn, men hadde store problemer med øre/ nese, hals samt lungebetennelser. Dette kom av at h*n hadde medfødt immunsvikt som ble oppdaget da h*n var 11 år. 

Psykosen kom da h*n var 22-23 år og h*n hadde gått uten immuglobuliner ( eller hva det nå heter) i flere uker. Noe h*n skal ta hver uke. 

Har du sett en sammenheng, siden du spør ?

Jeg er veldig interessert i å lære om dette, så send meg gjerne en pm om du vil. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, jeg var frisk som en fisk i ungdommen. Operert på et øye som barn pga strabismus.

 

Flere psykoser hvis jeg skal tro utredere. Men litt usikkerhet i og med att jeg aldri kom til behandling når jeg var psykotisk, men isolerte meg og ikke tok medisiner.

Anonymkode: da954...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg har ingenting med verken forskning eller helsesystem å gjøre annet som selv pasient og opplevet dette selv. Ikke bare det å være sengevæter men dårlig takling av dette fra foresattes side etter mitt voksne syn i dag. Mye øre og halsproblemer hvor jeg føler jeg ikke kom i mål med den legen de oppsøkte når de hadde råd til det dengang. Jeg tilskriver mye dette senere problemer som voksen ungdom. Samtidig med at i vår tid er det lett å miste troen på absolutt alt føler jeg med mitt ståsted i livet.Alt henger ofte sammen med alt. Igrunnen selv bare nyskjerig på om der er noen sammenhenger slik at også " sånne " barn kan hjelpes og kanskje slippe å oppleve mye smerte og savn. 

Selv politikerene har visst mistet trua i dag opplever jeg. Men tidene er veldig vanskelige nå.

Anonymkode: 09c70...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mye hals og ørebetennelse, samt lungebetennelser fra jeg var liten. Om det har noen sammenheng med dårlige oppvekstvilkår vet jeg ikke, men det er vel ikke usannsynlig. Psykosene jeg har hatt har nok hatt en sammenheng med oppveksten, samt at jeg har en svakhet fra naturens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen i hva du forteller. Har ofte slått meg på min vei at folk tenker heldigvis veldig forskjellig.

Anonymkode: 09c70...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Psykiske skader koster jo oss alle enormt og burde ikke bare nedprioriteres og nedprioriteres. Mange skjebner kunne ikke vært annerledes. Man burde ikke behøve å finne seg i alt synes jeg.

Anonymkode: 09c70...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Jeg var plaget med hals betennelser når jeg vokste opp og var sengevæter og. Jeg var plaget med at jeg var redd for demoner og onde ånder, kan nok tilskrives de mange skrekkfilmene jeg så på. Men for meg var det virkelig og jeg så ting, hekser f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg har ikke en psykoselidelse, men jeg har hatt psykose pga. bipolar. Har ikke vært sengevæter, men har hatt kroniske problemer med hals og ører. Det ble bedre etter at jeg opererte mandlene :) Ikke psyken, da, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde problemer med ørebetennelse da jeg var barn ,ikke sengevæting. 

Som voksen blir jeg forkjøla og ofte halsbetennelse vis jeg opplever stress over tid,dvs.over flere dager. Har psykosesykdom. 

Anonymkode: 4969e...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte hevder jo at dette er type lidelser som glir seg med alderen. Det eneste jeg er blitt noe mere bevisst tror jeg med alderen er at dårlig helse kan ramme oss alle. Når man vet det for seg selv blir mye av stigma denne type lidelse innebærer med medfølgende smertetrykk litt lettere å kontrollere føler jeg. Ofte slik i livet at man må både ta og gi litt. Men det er en veldig har skole å gå for mange av oss føler jeg. Man kan lett ende opp med å undertrykke alt som heter følelser på grunn av kanskje andre menneskers suspekte greier. Man kan bare gjøre så godt man kan og ikke stille for høye krav til seg selv tror jeg. Akkurat som men bilkjøring. Fartsgrensene kan bli for høye også og man bør tilpasse seg etter forholdene. Sykdom kan ramme oss alle.

Anonymkode: 09c70...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg har ingenting med verken forskning eller helsesystem å gjøre annet som selv pasient og opplevet dette selv. Ikke bare det å være sengevæter men dårlig takling av dette fra foresattes side etter mitt voksne syn i dag. Mye øre og halsproblemer hvor jeg føler jeg ikke kom i mål med den legen de oppsøkte når de hadde råd til det dengang. Jeg tilskriver mye dette senere problemer som voksen ungdom. Samtidig med at i vår tid er det lett å miste troen på absolutt alt føler jeg med mitt ståsted i livet.Alt henger ofte sammen med alt. Igrunnen selv bare nyskjerig på om der er noen sammenhenger slik at også " sånne " barn kan hjelpes og kanskje slippe å oppleve mye smerte og savn. 

Selv politikerene har visst mistet trua i dag opplever jeg. Men tidene er veldig vanskelige nå.

Anonymkode: 09c70...119

Nå vet ikke jeg hvordan dine foresatte var, om de prøvde så godt de kunne, men min egen opplevelse fra den tiden vi forsøkte å finne svar på hvorfor vårt barn var så mye sykt helt fra spebarnsstadiet, var ikke god. Det var frustrerende, vondt og slitsomt. Det ble satt inn dren 6 ganger og det rant slim ut av ørene konstant i hele oppveksten frem til h*n var 11 år. Det vokste « horn» ut av panna pga bihulebetennelser. Men det verste var alle lungebetennelsene det siste året før de fant diagnosen. Da kom i tillegg redselen. 

Det var en kjempelettelse da vi fikk diagnosen og vi endelig fikk hjelp. Da hadde det gått 11 år. 

Jeg prøver ikke å forsvare dine foreldre, da jeg ingenting vet om dem, men bare si at det kan oppleves vanskelig å være foreldre også noen ganger, når man føler man ikke når frem. 

Det er jo ingenting som er verre enn å se sine barn ikke ha det bra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...