Gå til innhold

tap av feriepenger


board

Anbefalte innlegg

Er gravid med termin i mai. Har vært sykemeldt siden november og vil fortsatt være det fram til fødselen.

Vet at sykemelding utopver tre mnd i opptjeningsåret vil redusere fødselspengene året etter.(eller er det 10 uker?)

Personalavd. råder meg til å starte permisjonen tidligere enn planlagt (ord.6.mai - 52 uker m. 80% dekningsgrad)) fordi jeg da bare kommer noen dager over tre mnd sykemelding (og det vil de se bort fra når de beregner og jeg skal tape feriepenger, sier de) og vil da få fullt opp med feriepenger for 2003. Er dette til å stole på?

Har ellers tenkt å avvikle 6 ukers opptjent ferie i juli i år, og vil da forskyve permisjonen tilsvarende. Kan det stemme at jeg i ferien bare vil få utbetalt 80% lønn av feriepengene som jeg sparte opp fjor? Det betyr jo at jeg blir fratatt penger som er mine egne??? (Personalen bedyrer at dette er praksis).

Skal begynne å jobbe i april 2003. De fem ukene med ferie som jeg evt. vil ha spart opp i permisjonstiden, dersom jeg starter perm. tidliger, hva med dem? Her har jeg vel iallefall krav på full lønn???

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...