Gå til innhold

Sliter med å forstå engasjementet rundt SP-saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer ikke helt å forstå engasjementet rundt å finne ut hvem som sendte sms'en til Navarsete? Idiotisk melding å sende, men skjønner ikke helt at noen gidder å føle seg krenket eller trakassert av det jeg nærmest ser på som fyllerør. Og synes politikerne er utrolig selvsentrerte når de til og med tenker at det skal være en sak for politiet å etterforske når vi vet om alle sakene politiet ikke har ressurser nok til å etterforske.

Hva tenker dere om saken?

https://www.dagbladet.no/nyheter/liv-signe-navarsete-er-sykmeldt/69745359

 

Anonymkode: 99509...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå engasjementet rundt å finne ut hvem som sendte sms'en til Navarsete? Idiotisk melding å sende, men skjønner ikke helt at noen gidder å føle seg krenket eller trakassert av det jeg nærmest ser på som fyllerør. Og synes politikerne er utrolig selvsentrerte når de til og med tenker at det skal være en sak for politiet å etterforske når vi vet om alle sakene politiet ikke har ressurser nok til å etterforske.

Hva tenker dere om saken?

https://www.dagbladet.no/nyheter/liv-signe-navarsete-er-sykmeldt/69745359

 

Anonymkode: 99509...1f5

Jeg tenker nøyaktig det samme som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker nesten som det er misbruk av sykemelding. Men det er mulig politikernes innstramminger på dette området ikke gjelder dem selv. Som så mye annet.

Anonymkode: 2c051...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå engasjementet rundt å finne ut hvem som sendte sms'en til Navarsete? Idiotisk melding å sende, men skjønner ikke helt at noen gidder å føle seg krenket eller trakassert av det jeg nærmest ser på som fyllerør. Og synes politikerne er utrolig selvsentrerte når de til og med tenker at det skal være en sak for politiet å etterforske når vi vet om alle sakene politiet ikke har ressurser nok til å etterforske.

Hva tenker dere om saken?

https://www.dagbladet.no/nyheter/liv-signe-navarsete-er-sykmeldt/69745359

 

Anonymkode: 99509...1f5

Jeg ser det også slik du gjør, så sant det hadde vært privatpersoner. Når dette skjer i en organisasjon er det noe annet, det er en del av en organisasjonskultur som ikke er heldig (men dessverre helt vanlig). Jeg tror det handler om å sette et eksempel for tiden fremover (etter #Metoo) og det synes jeg er positivt.

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nødvendig for å sette lys på en uheldig kultur.  Jeg synes det er fint at slikt endelig kommer frem i lyset og blir håndtert skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Kalevaala skrev:

Det er nødvendig for å sette lys på en uheldig kultur.  Jeg synes det er fint at slikt endelig kommer frem i lyset og blir håndtert skikkelig. 

Det er også nødvendig å sykmelde seg 100%?

Anonymkode: 2c051...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det også slik du gjør, så sant det hadde vært privatpersoner. Når dette skjer i en organisasjon er det noe annet, det er en del av en organisasjonskultur som ikke er heldig (men dessverre helt vanlig). Jeg tror det handler om å sette et eksempel for tiden fremover (etter #Metoo) og det synes jeg er positivt.

Anonymkode: 00b47...25c

Problemet er at de ikke vet hvem som gjorde det og ikke har noen måte å finne det ut.

De har malt seg inn i et hjørne ved å si at verden stopper opp til de kommer til bunns i dette. Litt som når en unge truer med å holde pusten til han får is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Kalevaala skrev:

Det er nødvendig for å sette lys på en uheldig kultur.  Jeg synes det er fint at slikt endelig kommer frem i lyset og blir håndtert skikkelig. 

Men er det å håndtere noe skikkelig å forvente politietterforskning av noe som neppe engang er straffbart?

Anonymkode: 99509...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er representativt for en kultur må de komme med noe som kvantitativt og kvalitativt viser at det er sånn.

I motsatt fall har de bare denne fullstendig tannløse tekstmeldingen fra to år tilbake.

...og enn så lenge er det bare den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kunne de fint ordnet opp innenfor partiet. Det er ukultur, men at det skal prege mediabildet så lenge, det er overdrivelse de luxe.

 

Hvis en full dame sender meg en melding om att hun vil ha penisen min, så tar jeg ikke det så ille opp. Så jenter: her er nummeret mitt:

 

00000000

Anonymkode: 95c1e...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Gargamel skrev:

Problemet er at de ikke vet hvem som gjorde det og ikke har noen måte å finne det ut.

De har malt seg inn i et hjørne ved å si at verden stopper opp til de kommer til bunns i dette. Litt som når en unge truer med å holde pusten til han får is. 

Det er strengt tatt ikke helt det som er poenget  heller men at den type melding reageres på. Hva om dette var den 17 år gamle datteren din som akkurat hadde deltatt på sitt første årsmøte i partiet. 

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Caprioli skrev:

Hvis dette er representativt for en kultur må de komme med noe som kvantitativt og kvalitativt viser at det er sånn.

I motsatt fall har de bare denne fullstendig tannløse tekstmeldingen fra to år tilbake.

...og enn så lenge er det bare den.

Hvor har du vært i denne #Metoo tiden?  Ja, det er representativt for hva som er normalt å skulle motta og det er ikke greit. 

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå engasjementet rundt å finne ut hvem som sendte sms'en til Navarsete? Idiotisk melding å sende, men skjønner ikke helt at noen gidder å føle seg krenket eller trakassert av det jeg nærmest ser på som fyllerør. Og synes politikerne er utrolig selvsentrerte når de til og med tenker at det skal være en sak for politiet å etterforske når vi vet om alle sakene politiet ikke har ressurser nok til å etterforske.

Hva tenker dere om saken?

https://www.dagbladet.no/nyheter/liv-signe-navarsete-er-sykmeldt/69745359

 

Anonymkode: 99509...1f5

Tenker akkurat det samme som deg. Fyllerør og hva er vitsen med å komme med dette to år etterpå?! Og nå sykemelder hun seg! Kan noen sende meg en slik melding så jeg kan sykemelde meg en stund, skulle gjerne hatt litt fri til å gjøre våronn i hage og hus!

Jeg synes ikke Navarsete er noe godt forbilde for unge jenter ved å takle saken på denne måten. Det hadde vært et mye bedre forbilde om hun hadde gått ut i media da hun fikk meldingen, flirt rått av den, slettet den og gått videre med hevet hode. Slik hun oppfører seg nå gjør hun seg da virkelig til et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er strengt tatt ikke helt det som er poenget  heller men at den type melding reageres på. Hva om dette var den 17 år gamle datteren din som akkurat hadde deltatt på sitt første årsmøte i partiet. 

Anonymkode: 00b47...25c

Enig i at det bør reageres på. Det burde vært tatt opp som en sak i et internt. De kunne sagt at både meldingen, og det å sende meldinger fra andres telefon er uakseptabelt og i teorien straffbart. 

Dermed vurde saken vært ferdigbehandlet. Det er ikke noe de kan gjøre når de faktisk ikke vet hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du vært i denne #Metoo tiden?  Ja, det er representativt for hva som er normalt å skulle motta og det er ikke greit. 

Anonymkode: 00b47...25c

Hva i all verden har #Metoo å gjøre med kulturen innad i Senterpartiet? Dersom denne ene tekstmeldingen er alt som har skjedd av seksuelle hentydninger i partiet i nyere tidsregning er det ikke representativt for noe annet enn den ene handlingen til den ene personen som sendte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns meldingen var grov. Mange unge jenter ( og gutter) får ofte lignende meldinger fra jevnaldrende og andre uten at det at det får noen konsekvenser. Her er det snakk om politikere som skal styre landet vårt. Man kan vel forvente litt mer av voksne folk?. Det er kanskje litt rart å lage så mye oppstyr rundt dette men samtidig har jeg tenkt at det ikke er så dummt. Kanskje man altfor lenge har tøyd grensene for hva som er akseptabelt og ikke?. Kanskje det at denne saken blir tatt opp nå kan signalisere ovenfor unge mennesker at slike meldinger ikke er greit og at man bør vise hverandre respekt ved mobil og nettbruk. At hun sykemelder seg har vi INGENTING med å gjøre. Folk er forskjellig og kanskje summen av alt oppstyret har blitt for mye for henne. Spesiellt hvis man fra før av har hatt en følelsesmessig sårbarhet. Det hadde vært det beste om den som sendte meldingen hadde innrømmet det og fått ordnet opp internt. Men når man har laget så mye oppstyr i offentligheten om dette er det ikke enkelt. Man burde ikke gått så hardt ut. 

Anonymkode: a9951...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe selvmotsigende over å både bagatellisere saken og akseptere at ingen vil stå fram i samme setning. Hvor vanskelig er det å bare si unnskyld da, at meldingen ble feilsendt, hva som helst, hvis det nå bare var noe fyllerør? Dette var en melding i en større kontekst av hersketeknikker og maktspill fra gutteklubben grei, ellers ville neppe Navarsete gjort særlig annet enn å heve et øyenbryn. Det ble tatt opp internt først, og saken burde blitt løst umiddelbart, men hvem sin feil er det?

Å dumme seg ut er én ting, men vil vi egentlig ha f.eks. en ordfører som oppfører seg som en idiot og ikke engang er mann nok til å stå for det og beklage, selv når konsekvensene blir helt ute av proporsjoner for både kompisene og partiet? Hva sier det egentlig om personen og hans refleksjonsnivå og tanker for andre enn seg selv? (Jeg tipper forøvrig at alle var mer eller mindre med på det, siden jeg ikke ellers kan begripe hvorfor ingen klarer ta ansvar for tøvet, og at ingen liksom fikk det med seg. SÅ seint var det ikke). Skal slike folk styre landet? Er det riktig å la slikt passere, bare fordi de nekter for alt og drar krenkelseskortet, selv om saken i seg selv kanskje ikke er så "alvorlig"? Jeg er ikke ute etter noe hoderulling, jeg forventer bare et visst minimum av normal voksen oppførsel hos folk i styre og stell, og jeg er lei av idioter som slipper unna med alt. 

Og ja, det er tåpelig å lage politisak, nok en grunn til at gutta boys burde mannet seg opp og si det som det er, før partiet driter seg helt ut. For partiet har egentlig ikke så mye valg etter at saken nådde media, de kan ikke være det eneste partiet som ikke rydder opp i saker om seksuell trakassering (som dette har blitt til) i kjølvannet av Metoo bare fordi ingen vil innrømme noe.

Anonymkode: ec354...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er strengt tatt ikke helt det som er poenget  heller men at den type melding reageres på. Hva om dette var den 17 år gamle datteren din som akkurat hadde deltatt på sitt første årsmøte i partiet. 

Anonymkode: 00b47...25c

Oppfatter du kulturen i Norge til å være at slikt er akseptert ? Du kan påvirke kulturen litt, men det meste slikt (i Norge ) er vel mer genetiskt. Jeg er enig i at i andre kulturer er det aksept for at kvinner er mindreverdige bla.a i muslimske land og det øker omfang av overgrep mot kvinner, og da trenger en kulturendring, men her i Norge ser jeg ikke at en kan gjøre så mye mer kulturellt. Ja noen folk er drittsekker, og det vil de alltid være. Du kan sende din 17år gamle jente til å drikke seg sanseløs, og du vet hva som det er betydelig sannsynlighet for at vil skje skje med henne .... , me-too endrer ingenting sånn sett, en må passe på seg selv og sine det er en skummel verden fordi vi er dyr, og noen dyr er mer onde enn andre, og du vet ikke hvem de er.

Ekstra ironiskt at alle som samtidig kjemper mot den såkalte "voldtektskulturen" samtidig mener kulturer som setter kvinner lavere er "berikende kulturelt mangfold", men det er nå en annen sak, og offtopic

Lykke til sier jeg bare

 

Ja det er ille, men hva er det du skal gjøre med saken? Oppmerksomheten endrer ingenting, bortsett fra at eventuelt folk blir klar over farene og tar forhåndsregler

Anonymkode: f278f...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Caprioli skrev:

Hva i all verden har #Metoo å gjøre med kulturen innad i Senterpartiet? Dersom denne ene tekstmeldingen er alt som har skjedd av seksuelle hentydninger i partiet i nyere tidsregning er det ikke representativt for noe annet enn den ene handlingen til den ene personen som sendte den.

Mener du det seriøst? Et stikkord: Organisasjonskultur.

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppfatter du kulturen i Norge til å være at slikt er akseptert ? Du kan påvirke kulturen litt, men det meste slikt (i Norge ) er vel mer genetiskt. Jeg er enig i at i andre kulturer er det aksept for at kvinner er mindreverdige bla.a i muslimske land og det øker omfang av overgrep mot kvinner, og da trenger en kulturendring, men her i Norge ser jeg ikke at en kan gjøre så mye mer kulturellt. Ja noen folk er drittsekker, og det vil de alltid være. Du kan sende din 17år gamle jente til å drikke seg sanseløs, og du vet hva som det er betydelig sannsynlighet for at vil skje skje med henne .... , me-too endrer ingenting sånn sett, en må passe på seg selv og sine det er en skummel verden fordi vi er dyr, og noen dyr er mer onde enn andre, og du vet ikke hvem de er.

Ekstra ironiskt at alle som samtidig kjemper mot den såkalte "voldtektskulturen" samtidig mener kulturer som setter kvinner lavere er "berikende kulturelt mangfold", men det er nå en annen sak, og offtopic

Lykke til sier jeg bare

 

Ja det er ille, men hva er det du skal gjøre med saken? Oppmerksomheten endrer ingenting, bortsett fra at eventuelt folk blir klar over farene og tar forhåndsregler

Anonymkode: f278f...fba

Jeg studerer dette akkurat nå og mener at i organisasjoner er dette i aller høyeste grad relevant, også i Norge.

Anonymkode: 00b47...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...