Gå til innhold

Blødning etter MA og utskrapning


prøver2018

Anbefalte innlegg

For 1,5 uke siden viste ultralyd at jeg hadde hatt en MA. Skulle vært 11 uker på vei, men fosteret hadde dessverre vært dødt i ca 2 uker. Jeg ble henvist videre og hadde en utskrapning dagen etter. 

Det er nå 10 dager siden og jeg blør fortsatt. Mengde og farge varierer. Det har flere ganger virket som det holder på å stoppe opp, men så begynner det liksom på nytt med endel rødt blod før det gradvis går over til brunt med klumper. Er dette normalt? Jeg er litt bekymret for om noe har gått galt eller at de ikke har fått med alt. Har ikke hatt feber eller noen spesielle smerter. Burde jeg ringe sykehuset og insistere på en ny sjekk? Jeg vil helst bli ferdig med dette så fort som mulig slik at vi kan begynne å prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig å blø to uker etter en abort. Jeg synes at du kan se det an til over helgen. Man kan ikke fremskynde en prosess, det må ta den tid som behøves. Så må du tenke på, at det snart kan være tid for en menstruasjon, hvis det har gått ca 24 dager siden fosteret døde.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...