Gå til innhold

Har møtt veggen .. sykt deprimert

Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Har møtt helt veggen i dag. Sykt deprimert. Noen som har kommet dit før at man føler seg helt forferdelig og ser svart på ting? Noen råd ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var noen beskyldninger som jeg fikk på meg i går som gjør at jeg sliter hardt. Veldig vondt at det skal være sånn. 

Anonymkode: 2fa22...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var noen beskyldninger som jeg fikk på meg i går som gjør at jeg sliter hardt. Veldig vondt at det skal være sånn. 

Anonymkode: 2fa22...1ab

Glemte å ta av anonymfunksjoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags beskyldninger?

Anonymkode: 953a8...d23

I går skjedde dette igjen : Jeg er beskyldt for å være en patetisk løgner. Og så begynte en person med en eks av meg som patriottilskuer å fortelle meg at jeg er en patetisk løgner og at jeg er kriminell osv. Jeg har ikke et kriminellt rulleblad. Jeg forklarte at jeg ønsker ingen konflikt som svar til det. Men jeg ble skjellt ut om hvor dårlig menneske jeg er og at ryktene går om meg osv. Men okey : jeg må ikke ta det innover meg. Men jeg gjorde det. Jeg ble såret og full i tankekaos og selvbereodelser og så var det som å gå rett i veggen. Alt ble sort. Og trist. Og sårt. Jeg forsøkte å få stopp på svartmalingen der og da men det hjalp ikke. Jeg er bare en dårlig skapning liksom. Huff .. forsøker å se lysere på livet igjen og ikke trekke meg ned av det. 

Jeg må klare å ignorere slike bereidelser og ord. Jeg må ikke la det virke inn på meg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære Mina: Hvorfor velger du å gjøre deg sårbar og åpen for angrep og hogg på denne måten? Jeg leste det du skrev i går, både her og på KG. Prøvde å finne tråden igjen, for å se om jeg hadde lest alt, men fant den ikke.

Hvorfor ikke heller ta dette med en profesjonell? Slik mange her har rådet deg til? Ja, jeg vet hva fastlegen sa. Men du kan insistere på å få henvisning.

Jeg forstår at du har en fæl dag nå, etter at du har gravd deg ned i historien igjen, og i tillegg fått svar fra noen som sikkert også svarte deg for to år siden da det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, påskelilje skrev:

Men kjære Mina: Hvorfor velger du å gjøre deg sårbar og åpen for angrep og hogg på denne måten? Jeg leste det du skrev i går, både her og på KG. Prøvde å finne tråden igjen, for å se om jeg hadde lest alt, men fant den ikke.

Hvorfor ikke heller ta dette med en profesjonell? Slik mange her har rådet deg til? Ja, jeg vet hva fastlegen sa. Men du kan insistere på å få henvisning.

Jeg forstår at du har en fæl dag nå, etter at du har gravd deg ned i historien igjen, og i tillegg fått svar fra noen som sikkert også svarte deg for to år siden da det skjedde.

Ja noen kjente meg igjen sikkert på skrivemåten. Og så ble jeg påminnet de vonde minnene. Og plutselig ser jeg eksen sitt profilnick i tråden. Ble påminnet alt. Og begynte å måtte gå igjennom om alt var min feil og følte meg hjelpesløs igjen. Jeg sliter med alt som skjedde per i dag. Hadde et ønske om at det var ingen konflikt på den måten selv om alt ble avsluttet. Men jeg er liksom syndebukken og den forferdelige av oss... Den er hard å takle. For jeg ser det ikke sånn. Ser på dette som noe uheldig og kjedelig. Men jeg må reise meg opp igjen. Ikke gi meg om å fighte meg opp og frem og se positivt på meg selv. Både som person og ellers. 

Jeg er ikke ute etter å finne en syndebukk men synes det er unødvendig å beskylde hveandre for å være løgnere osv på toppen. Kan man ikke bare være vennlige her i verden selv om noen ikke fungerer sammen ? Ja forstå meg den som vil men jeg sliter med måten alt endte på med dette med at jeg var liksom den kriminelle uten at jeg er det ifølge politiet osv. Jeg er liksom løgneren osv. Men dette handler ikke om det. Det handler om noe annet og ingen kjenner meg. Så ingen kan si at de vet at jeg er heksen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg må bare leve. Ville nesten bare dø i går av skam og av oppgitthet.  Men jeg må leve videre. Og kjempe opp igjen selvbilde. Skal ta dette med legen igjen. Jeg sliter. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja noen kjente meg igjen sikkert på skrivemåten. Og så ble jeg påminnet de vonde minnene. Og plutselig ser jeg eksen sitt profilnick i tråden. Ble påminnet alt. Og begynte å måtte gå igjennom om alt var min feil og følte meg hjelpesløs igjen. Jeg sliter med alt som skjedde per i dag. Hadde et ønske om at det var ingen konflikt på den måten selv om alt ble avsluttet. Men jeg er liksom syndebukken og den forferdelige av oss... Den er hard å takle. For jeg ser det ikke sånn. Ser på dette som noe uheldig og kjedelig. Men jeg må reise meg opp igjen. Ikke gi meg om å fighte meg opp og frem og se positivt på meg selv. Både som person og ellers. 

Jeg kjenner ikke folka på KG. Har ikke bruker der og har aldri skrevet der. Men jeg kjenner folka her. Og vi har jo prøvd å hjelpe deg til å legge det fra deg eller overtale deg til å gå til psykolog.

Nå valgte du i stedet å gå inn i løvens hule og prøve å få råd der. 

At eksens nick ble nevnt, eller om han deltok i tråden, er vel imgen overraskelse? Du kommer ikke til å få noen rolig og verdih avsluttende samtsle med ham. Du må konsentrere deg om deg selv, dine egne reaksjoner og hvordan du skal leve videre uten å la dette prege hverdagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg må bare leve. Ville nesten bare dø i går av skam og av oppgitthet.  Men jeg må leve videre. Og kjempe opp igjen selvbilde. Skal ta dette med legen igjen. Jeg sliter. 

Ja. 

Du MÅ insistere på å bli henvist til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg kjenner ikke folka på KG. Har ikke bruker der og har aldri skrevet der. Men jeg kjenner folka her. Og vi har jo prøvd å hjelpe deg til å legge det fra deg eller overtale deg til å gå til psykolog.

Nå valgte du i stedet å gå inn i løvens hule og prøve å få råd der. 

At eksens nick ble nevnt, eller om han deltok i tråden, er vel imgen overraskelse? Du kommer ikke til å få noen rolig og verdih avsluttende samtsle med ham. Du må konsentrere deg om deg selv, dine egne reaksjoner og hvordan du skal leve videre uten å la dette prege hverdagen din.

Jeg måtte si høyt til meg selv i går : hva kan jeg gjøre for å få en verdig avslutning ? Svaret var ingenting. Det er håpløst. Etter tråden i går så var jeg syndebukken / heksen/ og den som gjorde alt feil... akkurat som for 2 år siden. 

Jeg spurte politiet om det stemte at jeg var den som var skyld i alt og om jeg var den kriminelle i deres syn. Men det har de sagt nei til. De ba meg ikke bry meg om hva eksen eller andre sier på Kvinneguiden. Du er ikke dømt for noe som helst og er ikke utnevnt til å være kriminell sa de. De sa at Kvinneguiden lever sin egen verden og at jeg ikke må bry meg. Men jeg bryr meg ... Og så kræsjet det helt i går når det ble skrevet at det var meg som var den grusomme heksen. Politiet har bare sagt at jeg må ikke ta noe av dette innover meg og slutte å høre på de vonde ordene  

Jeg ønsker bare en verdig avslutning. Men må innse sannheten. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mina1 skrev:

Har møtt helt veggen i dag. Sykt deprimert. Noen som har kommet dit før at man føler seg helt forferdelig og ser svart på ting? Noen råd ? 

Du må slutte å skrive innlegg på innlegg i alle varianter om det forholdet til den mannen. Hvorfor i all verden har du så behov for å skrive om det? Du må jo skjønne hva som kan komme ut av det - det gjør det - og da knekker du sammen - og skriver om det igjen. 

Det eneste du kan gjøre etter mitt skjønn er å aldri mer opprette eller svare på en tråd hvor dette emnet er tema. Siden du åpenbart ikke klarer å legge det bak deg, synes jeg du skal be om å sporenstreks bli henvist til samtaler. Fastlegen din kan umulig være kjent med hele situasjonen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg måtte si høyt til meg selv i går : hva kan jeg gjøre for å få en verdig avslutning ?

Spør deg heller hvorfor det er så vanvittig viktig for deg å få det du kaller "en verdig avslutning" på noe som var et møkkaforhold som tok slutt for snart 3 år siden... IKKE logg deg inn på kg igjen, aldri! Det gir deg jo absolutt ikke noe positivt å være der inne. Drit i hele kg, men ring legen på mandag morgen, få en akuttime og KREV en henvisning til psykolog. Om han fremdeles er dust og nekter så bytt fastlege.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang, erremulig???

Du kan ikke få den verdige avslutningen. Punktum.

Det er mer fornuftig å tro på julenissen enn at du skal få en avslutning du er fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Spør deg heller hvorfor det er så vanvittig viktig for deg å få det du kaller "en verdig avslutning" på noe som var et møkkaforhold som tok slutt for snart 3 år siden... IKKE logg deg inn på kg igjen, aldri! Det gir deg jo absolutt ikke noe positivt å være der inne. Drit i hele kg, men ring legen på mandag morgen, få en akuttime og KREV en henvisning til psykolog. Om han fremdeles er dust og nekter så bytt fastlege.

Trådene hennes slettes så snart admin ser at hun skriver på KG, også når hun skriver anonymt og gjenkjennes. Hun er fremdeles utestengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du utestengt fra KG på livstid? Nå tenker jeg at du kanskje er det for ditt eget beste.

Jeg har fortalt deg om lavterskeltilbud i kommunene før. Å få time hos psykolog er veldig vanskelig. De har lang ventetid. Og du er neppe dårlig nok for dps. Men kommunen har behandlingstilbud hvor du til og med slipper henvisning fra lege, ofte er det også gratis. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare henvender deg dit når du skjønner at du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trine skrev:

Er ikke du utestengt fra KG på livstid? Nå tenker jeg at du kanskje er det for ditt eget beste.

Jeg har fortalt deg om lavterskeltilbud i kommunene før. Å få time hos psykolog er veldig vanskelig. De har lang ventetid. Og du er neppe dårlig nok for dps. Men kommunen har behandlingstilbud hvor du til og med slipper henvisning fra lege, ofte er det også gratis. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare henvender deg dit når du skjønner at du trenger hjelp.

Hun kommer ikke til å oppsøke hjelp fordi hun ikke ser sitt eget mønster og sin egen oppførsel, og hun tror virkelig ikke selv at dette er patogolisk. Hun tror virkelig at det alltid, jobb og privat, er alle andre det er noe galt med, at hun selv alltid er et uheldig offer for urettferdighet og andres dårlige oppførsel. 

Innimellom skriver hun at hun trenger hjelp, men kort tid etter kommer hun med «motbevis» som at politiet (!) ikke har fengslet henne, at «alle sier hun er «skyldfri» at «alle» sier at hun er så «grei og pen og den fineste i verden og hyggelig» og....gjesp... 

Og i den modusen er hun ikke lydhør. Dessverre, og jeg tror faktisk det beste er å ikke diskutere denne tematikken med henne. Overse disse trådene. Hun bidrar positivt i mange andre tråder - om trening feks - bedre å diskutere dette enn menn og skyld. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kayia skrev:

Trådene hennes slettes så snart admin ser at hun skriver på KG, også når hun skriver anonymt og gjenkjennes. Hun er fremdeles utestengt. 

Hun sier jo plutselig at hun har en gammel bruker som de ikke har oppdaget og som hun skriver på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Hun sier jo plutselig at hun har en gammel bruker som de ikke har oppdaget og som hun skriver på nå.

Kan godt være hun skriver på flere brukere (i såfall HJÆÆÆÆLP), men så snart hun gjenkjennes om dette temaet blir tråden ryddet i og stengt, eller slettet.

Skulle vise hvordan trådene hennes på KG som regel ender, men bare på den halvtimen siden jeg skrev innlegget har de slettet de to jeg var inne på for 30 min siden... 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har vært deprimert og sett svart på alt, det var pga min psykdom tror jeg. Når det ble bedre lettet det litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...