AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Det er jo gjerne sånn at man hos behandler hovedsaklig viser fram de mindre flatterende sider ved seg selv. F.eks gråting og klaging over hvor ille en har det. Det er jo ikke slik man viser seg ovenfor venner og familie. I alle fall ikke jeg. Ovenfor venner og familie prøver jeg å fremstå "normal". Og det er denne " normaliteten" jeg kunne ønske at behandler kunne se. At hen kunne se at jeg faktisk er et vanlig menneske. Så noen ganger har jeg lyst til å invitere vedkommende hjem på kaffe for å nettopp vise at jeg er normal. Er det uvanlig å tenke slik? Eller er det tegn på noe narsisistisk (vet ikke hvordan det skrives)? Begynner jo å lure på meg selv. Anonymkode: 3de12...1ac 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo gjerne sånn at man hos behandler hovedsaklig viser fram de mindre flatterende sider ved seg selv. F.eks gråting og klaging over hvor ille en har det. Det er jo ikke slik man viser seg ovenfor venner og familie. I alle fall ikke jeg. Ovenfor venner og familie prøver jeg å fremstå "normal". Og det er denne " normaliteten" jeg kunne ønske at behandler kunne se. At hen kunne se at jeg faktisk er et vanlig menneske. Så noen ganger har jeg lyst til å invitere vedkommende hjem på kaffe for å nettopp vise at jeg er normal. Er det uvanlig å tenke slik? Eller er det tegn på noe narsisistisk (vet ikke hvordan det skrives)? Begynner jo å lure på meg selv. Anonymkode: 3de12...1ac Din behandler er klar over at det er dritten h*n ser, det er jo tross alt grunnen til at du går i terapi. Anonymkode: 9ed33...0c0 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo gjerne sånn at man hos behandler hovedsaklig viser fram de mindre flatterende sider ved seg selv. F.eks gråting og klaging over hvor ille en har det. Det er jo ikke slik man viser seg ovenfor venner og familie. I alle fall ikke jeg. Ovenfor venner og familie prøver jeg å fremstå "normal". Og det er denne " normaliteten" jeg kunne ønske at behandler kunne se. At hen kunne se at jeg faktisk er et vanlig menneske. Så noen ganger har jeg lyst til å invitere vedkommende hjem på kaffe for å nettopp vise at jeg er normal. Er det uvanlig å tenke slik? Eller er det tegn på noe narsisistisk (vet ikke hvordan det skrives)? Begynner jo å lure på meg selv. Anonymkode: 3de12...1ac Min behandler normaliserer alt, også når jeg er dårlig. Syns det blir for mye av det og føler meg misforstått,det er en grunn for at jeg går på trygd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Jeg tror nok de fleste behandlere har nok vett i skallen til å forstå at også plagede mennesker er normale. Vanlige leger ser oss jo bare i forbindelse med sykdom, men jeg er ganske sikker på at de ikke ser på pasientene sine som unormale mennesker. Så hvorfor skulle psykologer ikke gjøre det? Det er mye verre å bli avfeid med at man har x antall fantastiske ressurser og ikke burde slite - fra psykologhold. Det har jeg opplevd, og guess what - jeg ble mye psykere. Mye bedre med behandlere som ser en som en helhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 (endret) På 30.4.2018 den 14.23, stjernestøv skrev: Min behandler normaliserer alt, også når jeg er dårlig. Syns det blir for mye av det og føler meg misforstått,det er en grunn for at jeg går på trygd. I alle andre tråder sier du at din psykiater sier at du er psykotisk og burde vært innlagt. Dette innebærer ikke normalisering av din hverdag, eller hva syns du? Endret 1. mai 2018 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 7 minutter siden, Kayia skrev: I alle andre tråder sier du at din psykiater sier at du er psykotisk og burde vært innlagt. Dette innebærer ikke normalisering av din hverdag, eller hva syns du? Stjernestøv følges primært opp av en sykepleier og det er da vanlig å kalle vedkommende "behandler". I tillegg er det fra tid til annen en psykiater med for å vurdere medisinering. Det er også vanlig å stole på at den behandleren man har mest med å gjøre, også er den som forstår en best. Anonymkode: 746fd...1d7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 På 30.04.2018 den 14.23, stjernestøv skrev: Min behandler normaliserer alt, også når jeg er dårlig. Syns det blir for mye av det og føler meg misforstått,det er en grunn for at jeg går på trygd. Dette kan du snakke med ham om. Det kanskje slik at i enkelte perioder liker du at han ikke hele tiden påstår at din tenkning er preget av psykose, mens du når du har det ekstra vanskelig hadde ønsket at han var tydeligere på at han forstår du er syk. Anonymkode: 746fd...1d7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 12 timer siden, Kayia skrev: I alle andre tråder sier du at din psykiater sier at du er psykotisk og burde vært innlagt. Dette innebærer ikke normalisering av din hverdag, eller hva syns du? Nei, men det er jo sykepleieren jeg forholder meg til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kan du snakke med ham om. Det kanskje slik at i enkelte perioder liker du at han ikke hele tiden påstår at din tenkning er preget av psykose, mens du når du har det ekstra vanskelig hadde ønsket at han var tydeligere på at han forstår du er syk. Anonymkode: 746fd...1d7 Skal ta det opp med han neste gang, jeg vil bare ha en forståelse på at jeg ikke har dt greit og har vært sånn i mange uker nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.