Gå til innhold

Hva betyr ordet forelskelse?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Måtte google det opp : Så har vi beskrivelsen for det, men forskjellen på forelskelse/ hekt, /begjær / og sexuell tiltrekning osv kan lett blandes... samtidig så opererer det sterkt ihop.... Ser dere forskjellen på forelskelse / sexuell tiltrekning / begjær ?

Forelskelse er en følelse av stor beundring for, tiltrekning mot eller begjær etter en annen person, enten en av motsatt eller samme kjønn. Forelskelsen kan gi en opplevelse av intens lykke og velvære, og skyldes hormoner som utløser en naturlig rus i kroppen. Alle aldersgrupper kan bli forelsket, men følelsen kan være særlig intens i puberteten. Noen anser forelskelsen som en nødvendig drivkraft for å få og oppdra barn sammen.

Når man er forelsket produseres det fenyletylamin i hjernen. Fenyletylamin virker på samme måte som narkotiske stoffer.[trenger referanse]

Forelskelsen uttrykker gjerne mer eller mindre overveldende følelser, enten det dreier seg om hemmelige, romantiskekjærlighetsdrømmer, seksuell tiltrekning eller blind lidenskap og forvirrende affekt. Følelsen likner derfor mer på forbigående galskapenn på fornuftsbasert eller selvoppofrende kjærlighet og vennskap, der det er vanlig med hengivende omsorg, medfølelse og trofasthet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mina1
10 timer siden, Xtra skrev:

Er du forelsket?

Jeg føler meg ganske tiltrukket av en fyr jeg dater. Men forelsket er nok tidlig å bruke. Men jeg er fullstendig sjarmert av et ytre .... huff.... huff huff .... Han er så skjønn å se på. Men jeg må tenke klokt nå. Det innvendige og personligheten er det viktigste. Men kjenner han ikke ennå. Men føler meg nesten hekta allerede. Skummel følelse. 

Ellers eksen : der var jeg mer lei meg over konflikten enn bruddet.   

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg føler meg ganske tiltrukket av en fyr jeg dater. Men forelsket er nok tidlig å bruke. Men jeg er fullstendig sjarmert av et ytre .... huff.... huff huff .... Han er så skjønn å se på. Men jeg må tenke klokt nå. Det innvendige og personligheten er det viktigste. Men kjenner han ikke ennå. Men føler meg nesten hekta allerede. Skummel følelse. 

Ellers eksen : der var jeg mer lei meg over konflikten enn bruddet.   

Hvordan gikk det i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg føler meg ganske tiltrukket av en fyr jeg dater. Men forelsket er nok tidlig å bruke. Men jeg er fullstendig sjarmert av et ytre .... huff.... huff huff .... Han er så skjønn å se på. Men jeg må tenke klokt nå. Det innvendige og personligheten er det viktigste. Men kjenner han ikke ennå. Men føler meg nesten hekta allerede. Skummel følelse. 

Ellers eksen : der var jeg mer lei meg over konflikten enn bruddet.   

Sikkert lurt å forsøke å holde hodet litt kaldt. Som du sier kjenner du ham ikke. Forsøk å ha fokus på å bli ordentlig kjent med ham fremfor å tenke på hva han mener om deg eller å dagdrømme om dere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
17 timer siden, Lillemus skrev:

Hvordan gikk det i går?

Jeg traff en ganske pen of hyggelig Mann. Jeg smeltet helt. Han kontakter meg ofte og skriver at han liker meg veldig godt. Vi skal treffes videre. Synes det er skummelt fordi jeg er helt sjarmert allerede :) hehe. Jeg fallt pladask :))) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
16 timer siden, Xtra skrev:

Sikkert lurt å forsøke å holde hodet litt kaldt. Som du sier kjenner du ham ikke. Forsøk å ha fokus på å bli ordentlig kjent med ham fremfor å tenke på hva han mener om deg eller å dagdrømme om dere sammen.

Enig. Ble mye tanker. Han er ekstremt fin utseendmessig.  Folk som jeg kjenner som har sett bilder av han sier at de er Enig I at utseende Hans er ganske pent  men jeg vil ikke LA bare det virke inn. Vil bli Kjent med personen. Huff.... Han var skikkelig tiltrekkende. . Vil ikke ende heartbroken igjen 💔. For en sjarmerende  pen sexy Mann...... :)))). Hehe huff

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
16 timer siden, Xtra skrev:

Sikkert lurt å forsøke å holde hodet litt kaldt. Som du sier kjenner du ham ikke. Forsøk å ha fokus på å bli ordentlig kjent med ham fremfor å tenke på hva han mener om deg eller å dagdrømme om dere sammen.

Er enig. Hjerte hopper bare jeg ser en melding fra han :))))))). Help hehe. Har fallt pladask tydeligvis. Trodde det aldri kunne skje igjen :))))). Jeg fatter ikke at det er sant at han liker meg... Han skriver at han liker meg veldig godt. Og at jeg bor I Hans tanker... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...