Gå til innhold

Hva har skjedd med oss mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Det virker som om fler og fler er kun i yrkeslivet for å fremme sine egne private interesser og syn og meninger synes jeg. Dette må ha med utdanningene våre å gjøre tenker jeg. Objektiv kunnskap blir mer og mer gjenstand for tolking liksom. Er det en villet og god utvikling spør jeg meg selv. Jeg tror det fører galt av sted med så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Et bare rørende kopi av et  lite maleri dukket frem i noe skrot jeg driver å rydder i om dagen. " Blåveispiken tror det er av Werenskiold om jeg husker rett henger det i Nasjonalgaleriet.

Har dere sett det?

Men hvitveisen står jo ute i virkeligheten i myke mengder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Maggie55 skrev:

Vi lever i en tid der mange ikke føler seg forstått tror jeg. Er dere enig i den ytringen?

Det tror kanskje verden aldri har hatt så mye kunnskap om mellommenneskelige relasjoner og følelser  som nå. Mennesker har hatt det vanskelig til alle tider men kanskje mange føler seg mer ensom nå. Man ser andre sine liv tett på i media samtidig som man ikke er en del av det. Tror heller mange i dag føler seg utenfor. Man blir mer en tilskuer til verden og lengter etter selv å bli sett. Folk er for travelt opptatt med sine egne « vellykkede» liv og føler ikke noe ansvar for å inkludere de rundt seg. Det er jo i dag det offentlige som skal ta seg av alt og henger du ikke med sosialt  får man høre at det er din egen feil. 

Anonymkode: cd248...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

En jeg kjente litt sa nettopp det at vi alle var blitt tilskuere. Mye rett i det tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎05‎.‎2018 den 9.29, laban skrev:

Jeg tror ikke man skal bruke Paradise Hotel som sannhetsvitne om hvordan dagens ungdom er og oppfører seg. De fleste voksne er ikke som de verste tilfellene i Luksusfellen eller Charterfeber heller.

Godt poeng! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 5/7/2018 den 9.38, Lillemus skrev:

Som flere andre (Gargamel og Påskelilje i alle fall) sier så kjenner jeg meg heller ikke igjen i det du skriver her. Jeg har to store tenåringer og jeg må si at det jeg har sett av dem og deres venner får meg til å se adskillig lysere på fremtiden enn da jeg var på deres alder.

En del diagnosebarn er det, men når jeg tenker tilbake så var det da sannelig en del unger da som i dag hadde fått diverse bokstaver klistret på seg også. Men det har blitt flotte mennesker av dem også! :) 

Jeg tror barna til DOL-mødre er en smule prektigere enn gjennomsnittet.

Anonymkode: cfef3...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror vår urolige tid spiller mye inn og at mye kommer som impulser til fagmiljøer utenifra. Det er forandringsregimer over hele verden i dag i en veldig omskiftelig verden. Det er vanskelig å si hva alt innebærer. Det er lenge lenge siden folk stoppet på gata for å se hvilken retning politibilene eller ambulansene farer. På den annen side alt skal man ikke bry seg så mye om alt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan bare prøve å ivareta helsa si  på best mulig måte tror jeg i en omskiftelig verden. Hva det innebærer eksakt tror jeg vil variere fra menneske til menneske. For noen kan det være et helt liv uten tilknytning til arbeidsliv og for andre aldr hvile i evig frykt for krig eller gamle sår. Det viktigste er helsa. Ikke hva andre måtte tenke og tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...