Gå til innhold

Søvnproblemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stått på AD i snart tre år og har nå trappet ned til minste dose. (Fra 20 til 5 mg). Jeg har sovet svært tungt og godt disse årene. Det har vært viktig i forhold til psyken. Nå sliter jeg veldig med søvnen igjen. I desperasjon etter å ha lagt å vridd meg i noen timer tar jeg sobril for å sove. Har ikke noe annet. Jeg pleier å bli mer deprimert av sobril men samtidig tråler jeg også dårlig mangel på søvn. Noen som har erfaring med dette?. Er dette forbigående ved nedtrapping ?

Anonymkode: 12e30...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stått på AD i snart tre år og har nå trappet ned til minste dose. (Fra 20 til 5 mg). Jeg har sovet svært tungt og godt disse årene. Det har vært viktig i forhold til psyken. Nå sliter jeg veldig med søvnen igjen. I desperasjon etter å ha lagt å vridd meg i noen timer tar jeg sobril for å sove. Har ikke noe annet. Jeg pleier å bli mer deprimert av sobril men samtidig tråler jeg også dårlig mangel på søvn. Noen som har erfaring med dette?. Er dette forbigående ved nedtrapping ?

Hva slags Ad er det du står på da? Litt vesentlig å vite det om en skal gi råd. Noen AD er jo sedererende i seg selv. Personlig synes ikke jeg noe om å bruke sobril som sovemiddel, det finnes mye annet som ikke er avhengighetsdannende, ja til og med imovane er bedre enn sobril. Ta deg en tur til legen og legg frem problemet ditt for han eller henne.

Anonymkode: 70e97...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med anonym bruker. Mulig det er nedtrappingen som forårsaker søvnproblemene dine, jeg er ingen ekspert. Uansett synes jeg også at du burde diskutere dette med fastlege/psykiater og få noe annet å bruke sobril. Du sier jo også at du blir dårlig av disse. 

Men så er det tilvenningen av sovemedisin da. Uansett om det er b-prep eller ikke. Da blir du jo avhengig av dette for å sove.. Kanskje derfor bedre å stå i det hvis det er nedtrappingen som er årsaken. Da vil søvnforstyrrelsen din gi seg. Men å bruke f.eks Imovane i kort periode til nedtrappingen er over er ingen katastrofe synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...