Gå til innhold

Lystløgner.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det en diagnose? Vet om folk som lyger til de tror det selv, sier en ting en dag og en helt annen ting den neste. Jeg blir rett og slett forvirret i hodet av sånt. Men er de det selv bevisst? De må jo være det,forstår bare ikke poenget med det. Og jeg pleier å avsløre når folk lyger,det er måten de snakker på...ser rett gjennom dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det en diagnose? Vet om folk som lyger til de tror det selv, sier en ting en dag og en helt annen ting den neste. Jeg blir rett og slett forvirret i hodet av sånt. Men er de det selv bevisst? De må jo være det,forstår bare ikke poenget med det. Og jeg pleier å avsløre når folk lyger,det er måten de snakker på...ser rett gjennom dem. 

Om du googler så ser du at dette godt kan være et patologisk trekk men har det egentlig betydning for deg? Om du vet at noen lyver så er det vel bare å ta ting som blir sagt av denne personen med en klype salt?

Om du føler at alle lyver blir det selvfølgelig en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Kayia skrev:

Om du googler så ser du at dette godt kan være et patologisk trekk men har det egentlig betydning for deg? Om du vet at noen lyver så er det vel bare å ta ting som blir sagt av denne personen med en klype salt?

Om du føler at alle lyver blir det selvfølgelig en annen sak. 

Det er spesielle personer som lyger, ikke alle. Jo jeg tar det med en klype salt,men det er så forvirrende. Og jeg er litt lei av å bli løyet til. Patalogisk trekk? At det ligger i genene? Har minst mulig med disse personene å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lyger en del. Psykologen min sier at det er en del av min personlighetsforstyrrelse. Jeg mangler en følelse av identitet, så jeg lager meg forskjellige identiteter ut i fra hvem jeg er sammen med. Det skjer uten at jeg tenker over det. Jeg lager meg et bilde av meg selv som jeg lever meg veldig inn i der og da, også senere kan jeg slå meg selv i hodet over ting jeg har fortalt, for jeg skjønner at det kommer til å skape problemer for meg. Spesielt problematisk for meg blir det hvis jeg en gang møter to personer som jeg har fortalt vidt forskjellige ting til. 

Jeg jobber med saken og prøver å være mer ærlig. Hvis jeg ikke vet noe, så prøver jeg å svare «jeg vet ikke» i stedet for å konstruere et svar. Men det er utfordrende når løgn og overdrivelser har vært min måte å fungere på så lenge jeg kan huske. 

Anonymkode: 13dae...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lyger en del. Psykologen min sier at det er en del av min personlighetsforstyrrelse. Jeg mangler en følelse av identitet, så jeg lager meg forskjellige identiteter ut i fra hvem jeg er sammen med. Det skjer uten at jeg tenker over det. Jeg lager meg et bilde av meg selv som jeg lever meg veldig inn i der og da, også senere kan jeg slå meg selv i hodet over ting jeg har fortalt, for jeg skjønner at det kommer til å skape problemer for meg. Spesielt problematisk for meg blir det hvis jeg en gang møter to personer som jeg har fortalt vidt forskjellige ting til. 

Jeg jobber med saken og prøver å være mer ærlig. Hvis jeg ikke vet noe, så prøver jeg å svare «jeg vet ikke» i stedet for å konstruere et svar. Men det er utfordrende når løgn og overdrivelser har vært min måte å fungere på så lenge jeg kan huske. 

Dette har jeg også sett hos min datter. Jeg har vært inne på tanken om hun kan ha en personlighetsforstyrrelse. Hun soner en dom pga løgn. 

Anonymkode: 84650...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg også sett hos min datter. Jeg har vært inne på tanken om hun kan ha en personlighetsforstyrrelse. Hun soner en dom pga løgn. 

Hvor gammel er datteren din? Har hun fått en psykiatrisk evaluering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er datteren din? Har hun fått en psykiatrisk evaluering?

Hun er 18 år. Mange har tenkt på personlighetsforstyrrelse men psykologen ser etter  ADHD , PTSD og evt autistiske trekk osv. Vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en imponerende ærlig beskrivelse av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra du er obs på dette, da kan du gjøre noe med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte bor i løgnens rike det er helt klart men om de har det særlig godt det er jeg i tvil om.

Anonymkode: 33228...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte bor i løgnens rike det er helt klart men om de har det særlig godt det er jeg i tvil om.

Nei de kan ikke ha det godt, det er jo en annen virkelighet. Det må være som å være psykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestemt at politikk befatter jeg meg ikke lenger med av hensyn til hva jeg har igjen av helse.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg bekrefte. Enkelte lyger for å være jævlig og for «personal gain», som regel er dette mennesker med psykopatiske/sosiopatiske trekk som mangler samvittighet. Men de aller fleste som lyger gjør det nok fordi de føler at de ikke er bra nok som de er. De tenker at de må vri på sannheten for å bli akseptert. Og det er ikke en lett tilværelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange mennesker er blitt så rike og allmektige i dag og er så fjernt fra alminnelige mennesker og deres problemer at jeg tror det er derfor vi  blant annet har fått en D. Trumf. Alt som betyr noe er helsa. Nærmere sannheten kan ikke fornuften komme etter mitt syn.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...