Gå til innhold

Øke Zoloft/sertralin...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt på sertralin gr angst og panikkanfall.

Har gått fra 25 mg til 50 mg, og så 75 mg. Har nå stått på 75 mg i fire uker. 

Jeg har dessverre ennå mye bivirkninger.

Jeg skal nå øke til 100 mg. Er redd for at da vil bivirkningene også øke.... noen med erfaring?

Jeg er kjent med at man ofte opplever økt angst, og mye bivirkninger ved oppstart av AD. Men nå er det totalt 6 uker siden jeg begynte på Sertralin, så burde ikke de verste bivirkningene ha avtatt?

Anonymkode: 4475c...285

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/442335-%C3%B8ke-zoloftsertralin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sirop1365381324

Jeg har gått samme ruta som deg, og er nå på min 5 uke på 100mg. 

Bivirkningene skyldes doseøkningene, hadde du stått på samme dose i 6 uker hadde bivirkningene avtatt vil jeg tro.

Jeg har ingen bivirkninger lenger etter doseøkningen til 100mg, og mener nå kansje å merke noe positiv effekt. Imidlertid slik jeg har forstått det så må man helst vente 6-8 uker på en dose for å vurdere effekten på angst. 

Det finnes mange triks for å dempe oppstartsbivirkningene av SSRI.

- Man kan ta enten propranolol eller helst pindolol (på reg.fritak) ved siden av. Da får du raskere innsettende effekt. 

- Du kan ta Tolvon eller Remeron ved siden av. Da demper du kvalme og angst.

- Du kan ta Sobril ved siden av, og gå raskere opp i dose fordi du da får mindre angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...