Gå til innhold

Virker visst litt.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Sykepleieren var her i dag,sa jeg tenkte mindre på illuminati og alt det der. Det er skummelt hva medisiner gjør med hjernen,men jeg føler meg jo ikke bra. Men han sa da hjalp det noe,mot illuminatitanker og mindre angst når jeg legger meg. Men hva med resten, hvordan jeg føler meg? Det hadde jeg hatt lenge sa han både på og uten medisiner, men det må vel gå an å bli kvitt det? Jeg var mer oppegående før siste innleggelse som var i 2014, var jo da han kom inn i bildet. Så han tror jeg er som dette, har vært mye mer oppegående før. Tror jeg fikk en knekk i 2014 og har ikke kommet meg enda, finnes det ikke noe medisin jeg kan ta? Jeg vil kalle det negative symptomer,det har jeg masse av. Det verste for meg er de negative symptomene, og visst ikke medisinen virker på det skjønner jeg ikke vitsen med å ta det. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Hvor lenger har du brukt denne medisin? 

Har brukt den noen uker nå, først 37 mg så 74 mg. Psykiateren skal gjøre en ny vurdering om noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren var her i dag,sa jeg tenkte mindre på illuminati og alt det der. Det er skummelt hva medisiner gjør med hjernen,

De fungerer da.

Anonymkode: 120c7...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fungerer da.

Anonymkode: 120c7...47d

Ja forandrer tankene mine, det er litt forvirrende det og. Det fungerer vel på noe men ikke på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har brukt den noen uker nå, først 37 mg så 74 mg. Psykiateren skal gjøre en ny vurdering om noen uker. 

Noen uker er ikke så lenge, så du må prøve å smøre deg med tålmodighet selv om det kan være vanskelig. 

Husk du hadde det jo ikke greit før du startet på medisin. Jeg tror nok ikke at medisin kan gjøre deg helt frisk, men du kan bli bedre på enkelte områder. Du må nok også gjøre en kjempe innsats selv for å få bedre helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja forandrer tankene mine, det er litt forvirrende det og. 

De fjerner vrangforestillinger.

Anonymkode: 120c7...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Noen uker er ikke så lenge, så du må prøve å smøre deg med tålmodighet selv om det kan være vanskelig. 

Husk du hadde det jo ikke greit før du startet på medisin. Jeg tror nok ikke at medisin kan gjøre deg helt frisk, men du kan bli bedre på enkelte områder. Du må nok også gjøre en kjempe innsats selv for å få bedre helse.

Ok. Får se etter noen uker til da. 

Enkelte områder ja,vil gjerne fungere i hverdagen og da er ikke gårturer det som skal til. Det jeg sliter med ødelegger for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fjerner vrangforestillinger.

Anonymkode: 120c7...47d

Det er det som er forvirrende,å ha trodd på noe så lenge og så begynner det å slå sprekker. Tenker mindre på det og føler meg mindre redd av at de overvåker meg,det betyr ikke så mye som det gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får se etter noen uker til da. 

Enkelte områder ja,vil gjerne fungere i hverdagen og da er ikke gårturer det som skal til. Det jeg sliter med ødelegger for meg. 

Gåturer vil ikke alene gjøre deg frisk, men regelmessig fysisk aktivitet vil ha enormt god effekt på din psykiske og somatiske helse.

Det er en grunn til at fysisk aktivitet anbefales som en del av behandlingen av en rekke sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er det som er forvirrende,å ha trodd på noe så lenge og så begynner det å slå sprekker. Tenker mindre på det og føler meg mindre redd av at de overvåker meg,det betyr ikke så mye som det gjorde. 

Må føles helt fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Janus30 skrev:

Gåturer vil ikke alene gjøre deg frisk, men regelmessig fysisk aktivitet vil ha enormt god effekt på din psykiske og somatiske helse.

Det er en grunn til at fysisk aktivitet anbefales som en del av behandlingen av en rekke sykdommer.

Ja forstår jo det, bare mener at det fikser ikke alt. Var ute å gikk med sykepleieren fra dagsenteret i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Janus30 skrev:

Må føles helt fantastisk! 

Ja det er ikke noe godt å ha sånne tanker og bli redd av det. Men det er jo som deler av meg forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er ikke noe godt å ha sånne tanker og bli redd av det. Men det er jo som deler av meg forsvinner. 

Jeg vil ikke helt si at de forsvinner (men jeg forstår at det kan føles slik), men at de sidene går i dvale. På samme tid som disse sidene går i dvale så vil nye sider av deg (for oss de friskere sidene) bli noe mer tydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg vil ikke helt si at de forsvinner (men jeg forstår at det kan føles slik), men at de sidene går i dvale. På samme tid som disse sidene går i dvale så vil nye sider av deg (for oss de friskere sidene) bli noe mer tydelig. 

Ok. Håper de friske sidene blir mer tydelig, jeg vil så gjerne føle meg frisk. Men føler meg jo syk nå, spesielt om ettermiddagen og kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får se etter noen uker til da. 

Enkelte områder ja,vil gjerne fungere i hverdagen og da er ikke gårturer det som skal til. Det jeg sliter med ødelegger for meg. 

Nå tenkte jeg ikke spesielt på gåturer, det er mye annet man kan gjøre for å holde seg litt aktiv. 

Hvis ting blir bedre på enkelte områder, kan det være letter å gjøre noe med den andre områdene. Hvis en eller to ting blir bedre så vil jo det bli enklere for deg enn hvis ingenting blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Håper de friske sidene blir mer tydelig, jeg vil så gjerne føle meg frisk. Men føler meg jo syk nå, spesielt om ettermiddagen og kvelden. 

Trist at du har det slik som dette, jeg håper medisinen kan bidra litt på det området. Håper sommeren din blir ok stjernestøv, husk å nyte noen late sommerkvelder med en god middag og en cider :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Nå tenkte jeg ikke spesielt på gåturer, det er mye annet man kan gjøre for å holde seg litt aktiv. 

Hvis ting blir bedre på enkelte områder, kan det være letter å gjøre noe med den andre områdene. Hvis en eller to ting blir bedre så vil jo det bli enklere for deg enn hvis ingenting blir bedre.

Ja kan jo begynne å ta opp litt husarbeid f.eks. Prøve å gjøre noe inne i huset. 

Ja hjelper vel på når noe går bedre. Det er jo en lettelse å ikke ha den angsten når jeg legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, XbellaX skrev:

Trist at du har det slik som dette, jeg håper medisinen kan bidra litt på det området. Håper sommeren din blir ok stjernestøv, husk å nyte noen late sommerkvelder med en god middag og en cider :-) 

Takk :) Håper medisinen kan bidra litt jeg også. Jeg legger jo meg ni om kvelden, men kan prøve å være litt lenger oppe nå når det blir sommer. Må jo nyte de lyse kveldene og,men jeg drikker ikke etter fem bortsett fra når jeg tar medisinene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo begynne å ta opp litt husarbeid f.eks. Prøve å gjøre noe inne i huset. 

Ja hjelper vel på når noe går bedre. Det er jo en lettelse å ikke ha den angsten når jeg legger meg. 

Så godt å høre! :) Og nå har du jo gått ned mye i vekt også, merker du at det er litt lettere å røre på seg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...