Gå til innhold

Årsaken til Dagbladets Fake News kan være avslørt, i Dagbladet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/kultur/norge-pa-auksjon/69796084

Utlandske eiere bryr seg mer om profitt enn lokalbefolkningen og konsekvenser for samfunnet. Derfor er dette farlig, mener DAGBLADET. Ja, jeg har alltid lurt på hvorfor det er så ekstremt mye sensasjonelle fake news og svada PK oppkok isteden for nøytrale nyheter, men tydelig av profitt går foran seriøs journalistikk, bra dere advarer oss så kanskje vi tar fra dere pressestøtten. Blir som å betale utenlandske agenter for å drive forgiftning av på Norske hjerner og ødeleggelse av det Norske samfunn. Det er kanskje ikke så lurt, mener dagbladet. 

Hører sjeldent på dagbladet men for en gangs skyld tror jeg de har rett....

Anonymkode: 30f05...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvordan er dette 'fake news'? 

Det er ingen som sier dette er fake news.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 13.5.2018 den 15.25, heisenberg skrev:

Det er ingen som sier dette er fake news.

Bortsett fra at det staar i overskriften 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Mari Y skrev:

Bortsett fra at det staar i overskriften 🤔

Nei, jeg lurte om dette (utenlandske eiere) kunne være årsaken til de fake news vi leser en gang iblandt i avisene (dagbladet insinuerer ihvertfall at utlenlandske eiere bryr seg mer om profitt og har mindre "moral" for befolkningsmessige hensyn derfor er de farlige. Og, dagbladet har utenlandske eiere.

 Husker du foreksempel om det kjemiske angrepet i syria et par måneder siden, dagbladet skrev det, douma ? I en anne tråd på doktoronline for noen uker side? skrev jeg om at den foreløpige rapporten ikke tilsier at dette stemmer, det var altså dagbladet, ikke "russerne" eller "konspirasjonsteoretikerne" som spredte fake news, den gangen. Og som sagt, ingen er perfekte, alle kan gjøre tabber, men, er artiklene rettet opp i etter at feilen ble oppdaget? Nei. Og da får ihvertfall jeg inntrykk av at dette er bevisst manipulering av befolkningen for å oppnå "mål", hvilke mål vet jeg ikke, men profitt er et mulig motiv, frykt selger. Ikke hendig uhell en beklager, eller tar lærdom av 

Dette til orientering

Anonymkode: 30f05...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan aldri bli flink nok til å bruke Av knappen i vår mediastressa tid synes jeg. Hvor skal man lagre ikke- sant-ting liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Vi er mange som ikke helt tror på " eventyrfortellingen Norge" tror jeg. Kanskje fordi mange erfarer noe helt annet opp gjennom livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig rart at man ikke må være norsk statsborger for å delta i alle investeringer og det er veldig rart at kravene ikke er mye høyere.

Anonymkode: 47a4f...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...