Gå til innhold

Bipolar eller ikke - Hva da med medisiner?


H3zzeda

Anbefalte innlegg

Har bare ett enkelt spørsmål: Hvis jeg får påvist bipolar 1, får medisiner mot mani, men at det viser seg at det ikke er bipolar alikevel. Hva vil medisinene gjøre med meg da? Vil de gjøre slik at jeg ikke vil gøle glede på samme måte? Jeg har en lang historie men tenkte å ta dette først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Jeg har ikke fasitsvaret på det du spør om, men jeg vil tro at du ikke får noen virkning av medisinene - kun eventuelle bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BP 1 eller ikke syk høres litt merkelig ut. Mani er så sterk og tydelig at det ikke kan forveksles med normalitet. Derimot kan oppoversvinginger av moderat grad noen ganger være vanskelig å klassifisere som mild mani eller sterk hypomani.

Noen personer opplever milde hypomanier ofte. De "ruser seg på livet" og blir nærmest avhengige av sin hypomani på samme måte som rusmisbrukere kan bli avhengige av sin rus. Diss vil ofte føle seg flate på en del medisiner, og de savner hypomaniene sine.

Noe avhengig av typen medisin, vil de fleste "friske" ikke føle seg flate om de tar slik medisin. Skulle en likevel oppleve dette, vil denne bivirkningen forsvinne om en slutter på medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...