Gå til innhold

Lamictal - merker ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er for øyeblikket på 100mg lamictal, og skal trappe opp til 200mg om 3 dager. Jeg er for øyeblikket ikke klinisk deprimert, men sliter en del med negativt selvbilde, pessimistisk syn på fremtiden, mye tristhet og daglige selvmordstanker. Jeg kan dog være glad, tenke positivt om meg selv til tider, men jeg ser aldri positivt på fremtiden. Jeg mistenker at dette er grunnet min eupf, kan dette stemme? Jeg føler meg ikke deprimert, i hvert fall ikke slik som i mine utallige andre depresjoner. Så jeg er ganske sikker på at jeg ikke er deprimert. Likevel har jeg det svært vondt. Jeg begynte på lamictal i en stabil/normal periode. Eller det var/er ikke stabilt i forhold til eupf svingninger, men min affektive lidelse var i en "normal" periode. Jeg har ikke merket noe som helst til lamictalen, verken bivirkninger eller virkning. Burde jeg ha merket noe? Har hørt at denne medisinen kan hjelpe mot eupf også, men føler meg helt lik som ved oppstart. Vet heller ikke om den hjelper mot min affektive lidelse, hvordan vet jeg om den fungerer hvis jeg ikke merker noe? Skal jeg bare vente et par måneder for å se om jeg blir deprimert igjen eller ei for å avgjøre om medisinen fungerer?

Anonymkode: c7ced...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Det er ikke store dosen, så det er ikke så rart du ikke merker noe. Hvis medisinen er virksom på det antall mg du skal opp på, så vil du føle bedring etter hvert. Symptomene kan komme, men i langt mildere grad. Er viktig at dere følger med på serumnivå, for det er avgjørende for doseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi det mye mer tid. Jeg tror jeg brukte over 6 mnd på å komme opp i riktig dose, og ha effekt av medisinen. Bruker nå 600 mg, og har fått en mye bedre hverdag! Håper du får hjelp av Lamictal etterhvert, bare vær litt tålmodig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...