Gå til innhold
AnonymBruker

Hva er «særinteresser» (i forbindelse med Aspergers)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Menes det SÆRE (rare) interesser, eller dypdykk og intense interesser for mer «vanlige» ting?

Anonymkode: 6bc28...f71

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton

Tog er en vanlig ting. Men hvis du kan serienummeret på alle belgiske lokomotiv, vil mange si at det er sært. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trine

Særinteresser er ikke sære interesser, men at man kun har en eller veldig få interesser, som man bruker veldig mye tid på. En interesse som blir altoppslukende. I følge nevropsykologen er hunder min særinteresse. Å interessere seg for hunder er jo ikke sært. Men det er en særinteresse fordi jeg egentlig ikke interesserer meg for noe som helst annet.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FGT
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menes det SÆRE (rare) interesser, eller dypdykk og intense interesser for mer «vanlige» ting?

Anonymkode: 6bc28...f71

Ja mer intense, fokuserer mer en vanlig. Kona var min særinteresse i den første tiden.

Endret av FGT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FGT
17 timer siden, kupton skrev:

Tog er en vanlig ting. Men hvis du kan serienummeret på alle belgiske lokomotiv, vil mange si at det er sært. 

Det er ikke sært hvis du har andre intresser også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kupton
2 timer siden, FGT skrev:

Det er ikke sært hvis du har andre intresser også.

Jo, det kan det være hvis den andre interessen er å pugge varenummeret på hele utvalget på Jula :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

FGT
38 minutter siden, kupton skrev:

Jo, det kan det være hvis den andre interessen er å pugge varenummeret på hele utvalget på Jula :-)

Ja da så !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Filicia
På 16.5.2018 den 18.53, Trine skrev:

Særinteresser er ikke sære interesser, men at man kun har en eller veldig få interesser, som man bruker veldig mye tid på. En interesse som blir altoppslukende. I følge nevropsykologen er hunder min særinteresse. Å interessere seg for hunder er jo ikke sært. Men det er en særinteresse fordi jeg egentlig ikke interesserer meg for noe som helst annet.

Jeg også intresserer meg veldig for hunder. :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her