Gå til innhold

Dps


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fastlegen min sendte henvisningen til Dps. Jeg fikk avslag men jeg visste ikke at jeg måtte brette ut hele livshistorien min. Etter fire dager kamp med meg selv, klarte jeg å skrive ned hva jeg sliter med. Legen sendte en klage med brevet mitt som vedlegg. Hvor lenge må jeg vente på svar? Har jeg en sjanse å komme inn? Fastlegen sa at jeg trenger hjelp og forstå ikke hvorfor jeg fikk avslag. Forstår denne systemet ikke. Må jeg ta selvmord om å få hjelp? Jeg tviler at kommunale psikisk helse nytter noe. Barnet mitt hadde det og hun var ikke fornøyd. Noe tips?

Anonymkode: 22724...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må de ikke svare innan ti dager? Jeg har sterke depressioner, angst , selvmordtanker, trang å skade meg og kroniske smerter og må vente så lenge.     Freaker nesten ut.

Anonymkode: 22724...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en Prioriteringsveileder for psykisk helsevern  Denne sier hva som skal være maksimal ventetid for ulike tilstander.

Svarfristen er 10 dager med mindre behandlingsfristen er kortere. Dvs at de må lese henvisninger hver virkedag for å fange opp det som er av hastesaker.

Hvis du tar selvmord, som du skriver, får du ikke hjelp. Da er det for sent, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...