Gå til innhold

Eggløsning og positiv eggløsningstest


Ariana_

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg driver å tester etter EL og fikk positiv test igår tidlig. 

Den ble negativ igjen på ettermiddag. 

Men idag tidlig igjen ble den positiv igjen,riktig nok litt senere enn den igår og kanskje muligens også etter frist. Glemte å se på den men tørket så er den positiv. 

Vil dette da si at jeg ikke har hatt EL enda? 

Og kan jeg fremdeles bli gravid med runden vi hadde natt til onsdag? Vi har ikke rukket noe mer og får ikke til mer heller akkurat nå! Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har klart positive tester nå,så da rekner jeg ikke med EL har vært enda..betyr dette at kroppen sliter med å slippe egget..?

Sædcellene overlever nok ikke så lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er mange spørsmål om eggløsningstester, så ofte kan de være til mer bekymring enn til hjelp. At kroppen sliter med å slippe egget?

Når egget er modent til å løsnes fra eggstokken for befruktning, går det signal til hypofysen om å utsende LH til å sette i gang eggløsning. LH stigningen gir utslaget på eggløsningstesten som blir positiv 1-2 døgn før eggløsningen.

Det fruktbare vindu er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tusen takk for svar :) 

har positiv test på 3 dagen nå..så derfor lurte jeg på om kroppen ikke har fått det til. Er det sånn at eggløsningen ikke har skjedd enda siden de fortsatt er positive? Og Sjangsen for graviditet fortsatt er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvordan er dine menstruasjoner? regelmessige? når startet siste menstruasjon? Hvilken dag var eggløsningstesten positiv? Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvordan er dine menstruasjoner? regelmessige? når startet siste menstruasjon? Hvilken dag var eggløsningstesten positiv? Hilsen Mette

Regelmessig syklus, siste mens var rundt 2 mai,positiv EL tester 17,18,19 mai,negativ idag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Hvis første test er tatt når hormonet LH begynner å stige, neste prøve er tatt når LH er på topp og siste prøve er tatt når LH er ved å forsvinne., så passer det med de tre positive tester. Jeg har ingen forklaring på den negative. Jeg forstår ikke helt hvorfor du tar to tester på samme dag? Hva er hensikten med det?

Ved regelmessige sykluser (25-35 dager) kan man nok så sikkert regne med at det er eggløsning.

Hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvis første test er tatt når hormonet LH begynner å stige, neste prøve er tatt når LH er på topp og siste prøve er tatt når LH er ved å forsvinne., så passer det med de tre positive tester. Jeg har ingen forklaring på den negative. Jeg forstår ikke helt hvorfor du tar to tester på samme dag? Hva er hensikten med det?

Ved regelmessige sykluser (25-35 dager) kan man nok så sikkert regne med at det er eggløsning.

Hilsen Mette

 

Den negative er for å sjekke nå LH nivået ikke er høyt igjen og eggløsningen har funnet sted.. er vertfall sånn jeg har skjønt eggløsningstestene blir brukt..? kanksje jeg har misforstått da.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...