Gå til innhold

Er menn og kvinner ganske like når det gjelder følelser?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Jeg har ofte trodd at menn er helt kalde når det gjelder følelser. Altså jo jeg tror de er glad i barna sine, og familie osv. Men ellers så tenker jeg lett at de bare er ganske kalde og at de bare tuller når de sier noen følelsesord. Men er det tilfelle? Hvordan er dere menn? Noen menn som kan svare på det?  

Dersom jeg ser på min sønn, så ser jeg jo at han er full av følelser. Han er veldig lik meg selv om han er gutt. Så kanskje menn er mer lik kvinner enn man kan tro... 

Jeg er et type menneske som er veldig å tenke på andre mennesker. Vil aldri såre noen. Forsøker å gjøre tjenester for folk om jeg ser jeg kan hjelpe noen med noe. Dette gjelder ukjente, og familie. Såklart er familien min nummer 1. Men jeg bryr meg om andre jeg treffer på og. Selv ukjente. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har ofte trodd at menn er helt kalde når det gjelder følelser. Altså jo jeg tror de er glad i barna sine, og familie osv. Men ellers så tenker jeg lett at de bare er ganske kalde og at de bare tuller når de sier noen følelsesord. Men er det tilfelle? Hvordan er dere menn? Noen menn som kan svare på det?  

Dersom jeg ser på min sønn, så ser jeg jo at han er full av følelser. Han er veldig lik meg selv om han er gutt. Så kanskje menn er mer lik kvinner enn man kan tro... 

Jeg er et type menneske som er veldig å tenke på andre mennesker. Vil aldri såre noen. Forsøker å gjøre tjenester for folk om jeg ser jeg kan hjelpe noen med noe. Dette gjelder ukjente, og familie. Såklart er familien min nummer 1. Men jeg bryr meg om andre jeg treffer på og. Selv ukjente. 

Nei, veldig forskjellig på gruppenivå.

Anonymkode: 485ae...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De mennene jeg kjenner er egentlig ikke kalde - men det kan gjerne være sånn de har fremstått til å begynne med...  men de er jo mennesker de også som alle andre.noen mennesker er preget av tidligere erfaringer, oppvekst osv, kultur osv .

Jeg er kvinne og ikke mann- men ville ikke tro menn er anderledes når det kommer til følelser egentlig- sånn jeg tror ikke menn generelt er følelseslsøse eller oftere følelsesløse - men jeg vet om flere menn, inkludert han jeg er med nå, som tidligere har hatt sexpartnere ( elskerinner de bare ser i senga) som har hatt følelser for dem som de ikke har hatt følelser for og som kanskje ikke har tatt det så seriøst at damene kan ha fått SÅ mye seriøse følelser som de utrykker- og tenkt at " dette går over"... for mulig vi kvinner har en tendens til å legge litt mye i kos og sex enn det menn gjør gudene vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror det er mye misforståelser mellom kvinner og menn. Alle er mest opptatt av seg og sitt perspektiv. De blir kalde utad og mener partneren må forstå hva som er feil og forandre seg. Samtidig blir partnerens behov bagatellisert. Jeg tror det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 16.23, Mina1 skrev:

Jeg har ofte trodd at menn er helt kalde når det gjelder følelser. Altså jo jeg tror de er glad i barna sine, og familie osv. Men ellers så tenker jeg lett at de bare er ganske kalde og at de bare tuller når de sier noen følelsesord. Men er det tilfelle? Hvordan er dere menn? Noen menn som kan svare på det?  

Dersom jeg ser på min sønn, så ser jeg jo at han er full av følelser. Han er veldig lik meg selv om han er gutt. Så kanskje menn er mer lik kvinner enn man kan tro... 

Jeg er et type menneske som er veldig å tenke på andre mennesker. Vil aldri såre noen. Forsøker å gjøre tjenester for folk om jeg ser jeg kan hjelpe noen med noe. Dette gjelder ukjente, og familie. Såklart er familien min nummer 1. Men jeg bryr meg om andre jeg treffer på og. Selv ukjente. 

Menn er omtrent så ulike som andre folk ;). 

Med andre ord - det er mer snakk om individuelle forskjeller enn kjønnsbestemte. Men om man skal generalisere snakker nok kvinner mer om følelser enn menn og mange er mer opptatt av dem.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Var det ikke en bok som het "kvinner er fra mars/menn er fra venus"? Eller omvent? Tror menn og kvinner er ganske ulike ja når det kommer til følelser. Men vet om noen hyperfølsomme menn, tror ikke det er det vanlige blandt menn. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...