Gå til innhold

Begrepene psykisk syk og psykiatrisk pasient


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går det ut på det samme? 

Eller går det an å være psykisk syk uten å være psykiatrisk pasient? Jeg vil tro det. 

Anonymkode: dfb94...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Moren min er åpenbart psykisk syk, men har aldri oppsøkt behandling. Så da er hun vel ikke psykiatrisk pasient? 

Anonymkode: dfb94...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er psykisk syk, men jeg er ikke pykiatrisk pasient i og med jeg ikke er innlagt. Det er iallefall min tolkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ER psykiatrisk pasient, men mange har en psykisk sykdom.

Definisjonen av en pasient er "en syk person som søker (lege)hjelp".

Per ER mannen til Kari, faren til Anna og av yrke ER han snekker. Han har diabetes. Han ER ikke diabetiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg tolker det slik at alle som har psykiske lidelser og får behandling i psykiatrien er psykiatriske pasienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Psykologen på DPSen motsa meg alltid når jeg snakket om å være psykisk syk?. Hun sa jeg bare hadde angst , depresjon og tvang . Det var ingenting i forhold til de syke på DPSen. Jeg kunne ikke kalle det psykisk lidelse heller mente hun. Litt forvirrende at det blir sett på som bagateller da jeg ikke fungerer i jobb pga min psykiske plager. Har alltid vært usikker på hva jeg skulle kalle det. 

Anonymkode: 4d04a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joa en kan sikkert velge å kun bruke "er" når det er 100% match, og det er lov å mene at det er det en bør holde seg til, men personlig synes jeg andre ting som beskriver veldig store deler av deg og din personlighet f.eks så bør det være innafor meg "er", selv om det jo ikke er hele deg eller beskriver hele deg.

Men, en får bruke egostyrken og ta sine egne valg angående ordvalg ;)

Sånn er det med den saken !

 

Anonymkode: 3815b...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen på DPSen motsa meg alltid når jeg snakket om å være psykisk syk?. Hun sa jeg bare hadde angst , depresjon og tvang . Det var ingenting i forhold til de syke på DPSen. Jeg kunne ikke kalle det psykisk lidelse heller mente hun. Litt forvirrende at det blir sett på som bagateller da jeg ikke fungerer i jobb pga min psykiske plager. Har alltid vært usikker på hva jeg skulle kalle det. 

Anonymkode: 4d04a...800

Det synes jeg var tullete av psykologen din. Det er jo sånn at man er psykisk syk/har en psykisk lidelse når problemene med psyken er såpass at man lider av dem. 

Sikkert ei "ung, fremmadstormende berte"  som tror hun er utlært etter nylig endte studier. ;)

Anonymkode: dfb94...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen på DPSen motsa meg alltid når jeg snakket om å være psykisk syk?. Hun sa jeg bare hadde angst , depresjon og tvang . Det var ingenting i forhold til de syke på DPSen. Jeg kunne ikke kalle det psykisk lidelse heller mente hun. Litt forvirrende at det blir sett på som bagateller da jeg ikke fungerer i jobb pga min psykiske plager. Har alltid vært usikker på hva jeg skulle kalle det. 

Anonymkode: 4d04a...800

Det begynte med angst hos meg også og ble til mye mer, men var en psykiatrisk pasient når jeg hadde angst også. Og de sa jeg hadde en psykisk lidelse, for en tullete psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...