Gå til innhold

Er det noe vits i å ta Omega 3?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leste for litt siden att det var bare eskimoer som kunne nyttegjøre seg omega 3 fettsyrer, pga ett gen som de fleste europeere ikke har. Jeg har tatt omega 3 tilskudd i flere år, men dersom det ikke er noe vits så vet jeg ikke om jeg skal fortsette. Jeg spiser null fisk, så det er derfor jeg har tatt det.

Anonymkode: 56319...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det høres klokt ut men det er så mye for og imot det meste i dag at alt kan man ikke ta seriøst. Jeg har problemer med lave verdier på D3 vitamin. Synes ingenting hjelper. Har vært på apoteket og prøvet tabletter av D vitamin og spiser mye makrell i tomat på brødskiva. Nå har jeg kjøpt melk tilsatt D vitamin slik som utenlandske borgere anbefales da de er lite ute i sola de også vistnok. Men gode gamle råd er jo et et eple om dagen og ta tran. Man snakker jo mye om skreddersydde medisiner for den enkelte individ i dag. Kanskje trenger vi bare forskjellige mengder av alt fra begynnelsen. Hadde vært interessant om noen som var leger eller eksperter kunne svart. Jeg har også lest så mye forskjellig.

Anonymkode: 377d6...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 18.5.2018 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Jeg leste for litt siden att det var bare eskimoer som kunne nyttegjøre seg omega 3 fettsyrer, pga ett gen som de fleste europeere ikke har. Jeg har tatt omega 3 tilskudd i flere år, men dersom det ikke er noe vits så vet jeg ikke om jeg skal fortsette. Jeg spiser null fisk, så det er derfor jeg har tatt det.

Anonymkode: 56319...11d

https://www.vektklubb.no/artikkel/omega-3-hjelper-ikke-for-hjertet-20276095

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ofte så mye man ikke vet. Som for eksempel min mors lege på sykehjemmet fortalte meg i løpet av vår samtale at alle personer syke som friske får nedsatt nyrefunksjon i slutten av seksti års alder. Så mye man ikke vet.

Anonymkode: 377d6...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei! Omega 3 er alfa omega for at kroppen skal fungere optimalt. Alle celler i kroppen er bygd opp av fettsyrer, deriblant den viktigste og den man får minst av - omega 3. De aller fleste tar opp omega 3. Det som er problemet i veldig mange tilfeller er at man ikke får i seg "riktig" omega3. Det vil si at vi spiser laks som er proppet full med pellets (omega 6 - som vi har alt for mye av). Eller at det er ikke riktig dosering til vært individ. For at omega3 tilskudd skal fungere som det skal, så er det også viktig at det er riktig dosering av dha og epa pluss polyfenoler. Anbefaler å ta en titt på denne linken: https://tryzinzino.com/2003035393/

På 18.5.2018 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Jeg leste for litt siden att det var bare eskimoer som kunne nyttegjøre seg omega 3 fettsyrer, pga ett gen som de fleste europeere ikke har. Jeg har tatt omega 3 tilskudd i flere år, men dersom det ikke er noe vits så vet jeg ikke om jeg skal fortsette. Jeg spiser null fisk, så det er derfor jeg har tatt det.

Anonymkode: 56319...11d

 

Endret av bra heles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel være ekstra obs om man ikke spiser fisk. Jeg synes som deg at det er så mye som er vanskelig å forstå omkring mange sånne funn at det er vanskelig å legge så mye i det.

Anonymkode: 7dde8...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.12.2018 den 17.01, bra heles skrev:

Hei! Omega 3 er alfa omega for at kroppen skal fungere optimalt. Alle celler i kroppen er bygd opp av fettsyrer, deriblant den viktigste og den man får minst av - omega 3. De aller fleste tar opp omega 3. Det som er problemet i veldig mange tilfeller er at man ikke får i seg "riktig" omega3. Det vil si at vi spiser laks som er proppet full med pellets (omega 6 - som vi har alt for mye av). Eller at det er ikke riktig dosering til vært individ. For at omega3 tilskudd skal fungere som det skal, så er det også viktig at det er riktig dosering av dha og epa pluss polyfenoler. Anbefaler å ta en titt på denne linken: https://tryzinzino.com/2003035393/

 

Hvor mye får du i provisjon for den linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lav på D-vitamin, og brukte først 20mikrogr (Nycomed) 2 ganger daglig. Det holdt til å få opp nivået, men ikke opprettholde det. Nå tar jeg fast noe som heter Divisun (på resept), som er et sterkere tilskudd. Disse fettsyrene får man i seg om man eter en skive makrell i tomat eller annen feit fisk daglig. Jeg vil heller få det i meg igjennom kosten enn å betale i dyre dommer for et tilskudd man normalt ikke trenger. Et par andre gode kilder til sunne fettsyrer er avokado og nøtter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 30.12.2018 den 1.20, FjellOgDalar skrev:

Jeg er lav på D-vitamin, og brukte først 20mikrogr (Nycomed) 2 ganger daglig. Det holdt til å få opp nivået, men ikke opprettholde det. Nå tar jeg fast noe som heter Divisun (på resept), som er et sterkere tilskudd. Disse fettsyrene får man i seg om man eter en skive makrell i tomat eller annen feit fisk daglig. Jeg vil heller få det i meg igjennom kosten enn å betale i dyre dommer for et tilskudd man normalt ikke trenger. Et par andre gode kilder til sunne fettsyrer er avokado og nøtter.  

 

På 29.12.2018 den 19.36, kupton skrev:

Sannsynligvis ikke sier forskningen.

Anbefaler dere å lese bøkene til Dr. Paul Clayton, han har skrevet om inflammasjoner i kroppen. Boken heter "out of the fire" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...