Gå til innhold

Hvordan klarer dere å legge følelser på hyllen?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 timer siden, Mina1 skrev:

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

Nei det er ikke lett når du er midt inni det, ta antipsykotika...det gir meg mindre følelser. Men man må jo ha en grunn for å ta det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Mina1 skrev:

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

En mann du akkurat har møtt kan ikke bli det eneste i livet ditt akkurat nå. Hva med andre interesser. Venner, hobbyer, hold fast på rutiner i livet ditt som gir deg glede og mening, fremfor å bli slukt av følelser. 

Anonymkode: 15a7c...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Mina1 skrev:

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

Man tar seg sammen og oppfører seg som en voksen person.

Anonymkode: 0a34f...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei det er ikke lett når du er midt inni det, ta antipsykotika...det gir meg mindre følelser. Men man må jo ha en grunn for å ta det da. 

Følelsene mine bare flommer helt over inni meg. Jeg burde ta antipsykotika. Kanskje det kunne hjelpe meg. Jeg er så utrolig følsom. Jeg er virkelig forelsket i han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, Mina1 skrev:

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

Jeg synes du setter det veldig på spissen.

Du trenger ikke å holde deg kald eller sette følelsene til side. Du må bare passe på å ikke miste hodet fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tar seg sammen og oppfører seg som en voksen person.

Anonymkode: 0a34f...e54

Hehe ikke så lett du.. Jeg blir som en tenåring i verste alder ;) . 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann du akkurat har møtt kan ikke bli det eneste i livet ditt akkurat nå. Hva med andre interesser. Venner, hobbyer, hold fast på rutiner i livet ditt som gir deg glede og mening, fremfor å bli slukt av følelser. 

Anonymkode: 15a7c...971

Jeg driver på med alle de andre interessene, men følelser .. ja det har jeg. Jeg forsøker å holde meg ganske aktiv. Men tenker på han hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes du setter det veldig på spissen.

Du trenger ikke å holde deg kald eller sette følelsene til side. Du må bare passe på å ikke miste hodet fullstendig.

Ja, han sier og har bevist meg at han virker til å mene alvor. Virker som om han er ganske forelsket i meg og virker som om han har det på samme måte. Helt villt!. Og jeg forsøker å roe kroppen min ned fordi det blir så mye følelser.... ;) . Gjør alt jeg kan utenom kjærlighetslivet. Men jeg får han ikke ut av hodet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Følelsene mine bare flommer helt over inni meg. Jeg burde ta antipsykotika. Kanskje det kunne hjelpe meg. Jeg er så utrolig følsom. Jeg er virkelig forelsket i han. 

Det må jo være lov å være forelsket, ikke lett å holde hodet kaldt da. Bare du ikke blir skuffet, det unner jeg deg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Hehe ikke så lett du.. Jeg blir som en tenåring i verste alder ;) . 

Jeg driver på med alle de andre interessene, men følelser .. ja det har jeg. Jeg forsøker å holde meg ganske aktiv. Men tenker på han hele tiden. 

 de aller fleste har opplevd en stormende forelskelse eller to, men å ha følelser betyr ikke at du nødvendigvis trenger å handle.

Anonymkode: 15a7c...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det må jo være lov å være forelsket, ikke lett å holde hodet kaldt da. Bare du ikke blir skuffet, det unner jeg deg ikke. 

Det er det som jeg er redd for. Han har bevist meg en del ting som gjør at jeg tror faktisk at han er forelsket i meg, og at han mener alvor. Men jeg er livredd for at alt sammen er noe tull uansett... Jeg blir så redd.... For jo mer følelser man har jo større er fallhøyden om man ramler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 de aller fleste har opplevd en stormende forelskelse eller to, men å ha følelser betyr ikke at du nødvendigvis trenger å handle.

Anonymkode: 15a7c...971

Dette er nok en stormende ny forelskelse. Nå er det bare han som jeg vil ha!. Men det er lurt å forsøke å holde litt bakkekontakt. Og passe på seg selv litt slik at fallhøyder ikke blir så store. Men må vel være lov å være så forelsket at det gjør litt vondt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det må jo være lov å være forelsket, ikke lett å holde hodet kaldt da. Bare du ikke blir skuffet, det unner jeg deg ikke. 

Takk stjernestøv. Må vel være lov å ha følelser. Er bare redd for at hvis jeg blir dumpet ... : tenk om jeg sørger i over 2 år igjen da ... eller mer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 timer siden, Mina1 skrev:

Det er det som jeg er redd for. Han har bevist meg en del ting som gjør at jeg tror faktisk at han er forelsket i meg, og at han mener alvor. Men jeg er livredd for at alt sammen er noe tull uansett... Jeg blir så redd.... For jo mer følelser man har jo større er fallhøyden om man ramler. 

Du må bare ta det som det kommer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 timer siden, Mina1 skrev:

Takk stjernestøv. Må vel være lov å ha følelser. Er bare redd for at hvis jeg blir dumpet ... : tenk om jeg sørger i over 2 år igjen da ... eller mer ;) 

Nå er du mer bevisst og det er bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

Du er fascinert og befinner deg på en rosa sky, det er lov. Men ikke bruk ord som seriøst etter et par treff. Ikke legg din lykke i denne mannen du knapt kjenner sine hender. Easy come - easy go - synd men sant. Kos deg, men det skader ikke med et snev realisme oppi det hele. Og da handler det ikke bare om frykt om å bli dumpet, det handler like mye om at du kan finne ut at han kanskje ikke var den rette for deg likevel. I så fall bør livet gå videre, det er ikke snakk om et nederlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
3 timer siden, Xtra skrev:

Du er fascinert og befinner deg på en rosa sky, det er lov. Men ikke bruk ord som seriøst etter et par treff. Ikke legg din lykke i denne mannen du knapt kjenner sine hender. Easy come - easy go - synd men sant. Kos deg, men det skader ikke med et snev realisme oppi det hele. Og da handler det ikke bare om frykt om å bli dumpet, det handler like mye om at du kan finne ut at han kanskje ikke var den rette for deg likevel. I så fall bør livet gå videre, det er ikke snakk om et nederlag.

Det er rett. Jeg befinner meg på en rosa sky og svever. 

I går følte jeg plutselig ingen problem med mye av det jeg har slitt med tidligere. Jeg føler at endelig så er fortiden min blitt historie. Jeg har faktisk funnet en fyr som sjarmerte meg med storm. Og når jeg sitter med følelser som at dette er den beste jeg har møtt så føles alt så godt. Jeg er faktisk kjempeglad for at eksen dumpet meg. For ellers hadde jeg ikke møtt denne fyren her. 

Jeg må holde hodet litt kaldt med å ikke legge min lykke i denne mannen. Det er riktig som du sier : Easy  come Easy go.  Viktig å bevare realismen. Greit jeg må få lov å føle. Men jeg må beholde en realisme at dette kan være kortvarig og at jeg må ta det for hva det er her og nå. 

Fyren har presentert meg for sine nærmeste venner. Og han virker til å være seriøs. Han er ikke redd for å fortelle at jeg er en dame som har klart å få hjertet hans til å dunke fortere ovenfor kameratene. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Nå er du mer bevisst og det er bra :) 

Det er sant stjernestøv :)

Jeg har lært  og det er viktig å ha kontakt mellom fornuft og følelser. Han forteller meg at han tenker på meg konstant. Og han var ikke redd for å fortelle om alt dette til kameratene hans mens jeg står der. Og jeg svevde enda mer. Hehe .  Huff. Men jeg må finne bakkekontakten. ;)

Er som du sier : ta det som det kommer. Leve i nuet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
På 19.5.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

 de aller fleste har opplevd en stormende forelskelse eller to, men å ha følelser betyr ikke at du nødvendigvis trenger å handle.

Anonymkode: 15a7c...971

Nei selvfølgelig ikke. Det er alltid noe slik kjedelig oppi lykken! Jeg handlet ikke jeg, men er ikke mindre ulykkelig av den grunn. Var selv forelsket, men tenkte at det var ufornuftig å ha handle. For det var tross alt bare slike følelser som går over og som får meg til og sveve. 

Men så ender det med at en annen tør å handle, og blir den lykkelige kjæresten til en god mann. 

Anonymkode: 5d8da...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 16.51, Mina1 skrev:

Følelser er virkelig ikke lett. Jeg er så forelsket... Forsøker å holde meg kald. Men det er virkelig ikke lett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde meg "kald" lenger. Måtte bare få det ut!. Hvordan klarer folk å holde seg kald uten å flomme over i kroppen av følelser? Jeg er kommet inn i noe som virker ganske seriøst nå... så sier bare "hjelp" ! Hvordan klare å holde seg "kald" i en slik situasjon ... ?  Jeg er så redd for at noe går galt... 

Ap? Holde hodet kaldt? Hva hendte med å nyte nuet!? Kooos deg! Jeg kjenner meg igjen fra da jeg møtte min kjære - jeg tror de andre her inne var en smule lei av meg en periode der... ;)

Første gangen vi møttes syntes jeg han var en snodig fyr, andre gangen gikk vi til sengs og tredje gangen var vi et par og etter det stormet følelsene noe vanvittig! På toppen av det hele jobbet han på den tiden på sjøen og reiste bort i 3 mnd (!) en mnd etter at vi ble i lag! Det var en laaaaang sommer du...

Mitt råd er - kos deg og nyt alt du klarer! Jeg er temmelig sikker på at du nå har såpass bakkekontakt etter tidligere erfaringer at du klarer å la være å ta av helt. Han virker jo som en skikkelig fyr, har presentert deg for venner og greier. :) Går det galt, så går det galt - men NYT det så lenge det varer da! Om det så varer bare denne sommeren eller resten av livet! Ikke finn deg selv om 10 år, skuffet over at du ikke greide å nyte denne flotte mannen! NYT NÅ! :D :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...