Gå til innhold

Stor øm kule ved åpningen til sjeden, hva er dette?


Jente 16

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en Jente på 16 år, og for litt siden låg jeg merke til at, rett ved åpningen (altså rett ved åpningen inni sjeden, ikke langt opp men rett før du kommer inn i sjeden) Så er det en stor øm kule på en måte. kanskje litt mindre enn en cm sjokk visst dere forstår. Vel, jeg har lagt merke til den før, men da har den ikke vert like plagsom som nå. siden nå for 2 dager siden kjente jeg at den ble øm, og jeg kjente det ble litt ubehagelig og sette seg ned fordi jeg kunne kjenne den bli presset på. pluss jeg klør litt på den men det tror jeg bare gjør det verre. Men det som er, er at jeg skal straks få mensen, elle jeg skulle egentlig hatt det nå, men det kom bare litt, så stoppet det. Jeg er livredd for og gå til lege i tilfelle dette er kreft eller noe. Plis si meg hva dette kan være. Jeg er redd. Forresten jeg har ikke hatt sex enda, men jeg har brukt dildo... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For å stille en diagnose, så må man undersøke, men jeg har en mistanke. Ved skjedeinngangen sitter på hver side Bartholin-kjertlene som produserer slim. Hvis utgangen fra kjertelen blir ‘tilstoppet’, så vil den hovne opp og kan evt bli betent, den vil da være øm. Hvis det blir for plagsomt, kan det utføres et lite kirurgisk inngrep.

En slik hoven kjertel vil ikke påvirke menstruasjonen.

Få fastlegen til å se på det, hvis kulen ikke forsvinner. Kreft behøver du ikke å tenke på.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Mette Moen, Gynekolog said:

For å stille en diagnose, så må man undersøke, men jeg har en mistanke. Ved skjedeinngangen sitter på hver side Bartholin-kjertlene som produserer slim. Hvis utgangen fra kjertelen blir ‘tilstoppet’, så vil den hovne opp og kan evt bli betent, den vil da være øm. Hvis det blir for plagsomt, kan det utføres et lite kirurgisk inngrep.

En slik hoven kjertel vil ikke påvirke menstruasjonen.

Få fastlegen til å se på det, hvis kulen ikke forsvinner. Kreft behøver du ikke å tenke på.

Vennlig hilsen Mette

Men kule har vert der en god stund, den har bare ikke vert øm eller ubehagelig før. Men jeg får se om den forsvinner som du sier :) Tusen takk for svar :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Først bare en kul, så med betennelse, det er en vanlig utvikling, hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Mette Moen, Gynekolog said:

Først bare en kul, så med betennelse, det er en vanlig utvikling, hilsen Mette

Vet du sånn ca hvor lenge det tar før den forsvinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nei, det er ikke mulig å si, hilsen Mette

PS gå til lege hvis det fortsatt er betent etter en ukes tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...