Gå til innhold

Flere som er på.psykiatrisk avdeling nå? Legges inn igjen i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så blir jeg innlagt igjen. Nå er det 3 gangen på kort tid jeg blir lagt inn. Ble skrevet ut på Tirsdagen å legges inn igjen i dag. Flere som er innlagt på psykiatrisk døgnavdeling?

Legges inn på dps sin døgnavdeling. Suicide.

Anonymkode: fcb44...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så blir jeg innlagt igjen. Nå er det 3 gangen på kort tid jeg blir lagt inn. Ble skrevet ut på Tirsdagen å legges inn igjen i dag. Flere som er innlagt på psykiatrisk døgnavdeling?

Legges inn på dps sin døgnavdeling. Suicide.

Anonymkode: fcb44...336

Du kan ikke være innlagt på grunn av suicide. Men du mener kanskje suicide attempt, eller at du er innlagt fordi du er suicidal? Stor forskjell. I første betydning som du skriver, hadde din plass nå vært på likhuset og ikke på psykiatrisk.

 

Anonymkode: 8e2d9...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være innlagt på grunn av suicide. Men du mener kanskje suicide attempt, eller at du er innlagt fordi du er suicidal? Stor forskjell. I første betydning som du skriver, hadde din plass nå vært på likhuset og ikke på psykiatrisk.

 

Anonymkode: 8e2d9...7d0

Hehe, det var suicidal jeg skulle skrive. Ser nå at jeg skulle vell vært på likhuset. Men jeg mente det var fordi jeg er suicidal.

Anonymkode: fcb44...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er innlagt, men ikke innlagt.. ville ha ect, men takler ikke å være innlagt. Så etter mye krangling ble det sånn at jeg blir kjørt til sykehuset 3 ganger i uka og får dra igjen når jeg våkner fra narkose. 

Slet sykt psykisk fra i fjor høst, men innleggelse.... vet ikke hvordan det er ellers i landet... her på avdelinga ser jeg ikke for meg at noen kan få det bedre av å være her.. 

Er ikke lenger suicidale, kanskje jeg ikke var det heller, jeg bare mistet lysten til å leve, sluttet å spise, sluttet med alt og bare ventet på å dø. Gjorde ikke noe forsøk på å ta livet mitt, bare gråt meg i søvn hver natt og håpet å ikke våkne. Nå er jeg i ect-zombie-rus... De som har vært gjennom ect vet kordan det føles. Helt ok. Mye bedre enn depresjonsmonsteret som spiser en innvendig. 

Hadde noen fortalt meg for ett år siden at jeg ikke bare skal godta ect, men faktisk be om det ville jeg ristet på hodet. Men det fungerer.. jeg vet bare ikke hvor lenge... 

Anonymkode: dab0f...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er innlagt, men ikke innlagt.. ville ha ect, men takler ikke å være innlagt. Så etter mye krangling ble det sånn at jeg blir kjørt til sykehuset 3 ganger i uka og får dra igjen når jeg våkner fra narkose. 

Slet sykt psykisk fra i fjor høst, men innleggelse.... vet ikke hvordan det er ellers i landet... her på avdelinga ser jeg ikke for meg at noen kan få det bedre av å være her.. 

Er ikke lenger suicidale, kanskje jeg ikke var det heller, jeg bare mistet lysten til å leve, sluttet å spise, sluttet med alt og bare ventet på å dø. Gjorde ikke noe forsøk på å ta livet mitt, bare gråt meg i søvn hver natt og håpet å ikke våkne. Nå er jeg i ect-zombie-rus... De som har vært gjennom ect vet kordan det føles. Helt ok. Mye bedre enn depresjonsmonsteret som spiser en innvendig. 

Hadde noen fortalt meg for ett år siden at jeg ikke bare skal godta ect, men faktisk be om det ville jeg ristet på hodet. Men det fungerer.. jeg vet bare ikke hvor lenge... 

Anonymkode: dab0f...b70

Elektrosjokk terapi har jeg hørt kam hjelpe mot depresjon. Det er ikke noe jeg vil gjøre tror jeg. Har slitt i mange mange år. Hvordan er det når du våkner opp etter elektrosjokk?

Anonymkode: fcb44...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker

Så du ikke fikk noe svar, men hva som skjer når du våkner fra ECT på Ahus kan jeg i alle fall svare på! 

På Ahus er det ECT poliklinikk. Første ECT gjøres alltid på Post operativ avdeling i den somatiske delen av sykehuset. Før behandlingen blir du lagt i narkose, og du får oksygentilførsel. Deretter blir det satt elektroder på hodet ditt, i opptil 10 sekunder. Etter dette får kroppen krampeaktige rykninger, og varer disse over 20 sekunder anser man det som en vellykket behandling. Etter dette blir man tatt til oppvåkningsrommet, det man våkner til hyggelige sykepleiere. Hvis man er pasient på en av de akuttpsykiatriske avdelingene blir man trillet inn igjen så fort man våkner. Er man ikke det får man tilbud om mat, før man kan reise hjem eller på DPS døgnavdelingen man er innlagt. 

ECT er virkelig en fantastisk behandling, som gir utrolig gode resultater i mange tilfeller! 

Anonymkode: a5a4f...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...