Gå til innhold

Deprimert.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Lagt på meg to kilo på tre dager, er det rart jeg er deprimert og føler meg feit? Tar jo evigheter å få de av igjen, ihvertfall to uker. To kilo!!! Måtte ta på meg noe som skjulte kroppen/fettet. Føler meg helt dritt! Så mislykka! Men håper jeg har lært av dette, ingen flere utskjeielser og ihvertfall ikke i tre dager på rad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så godt som umulig å legge på seg to kg fett på to dager.

Dette er vannvekt og tisses bort når du endrer kostholdet igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, forstå deg godt hvordan du føler deg. Du trenger ikke få panikk for to kilo. Prøv å spis mindre de neste tre dager. Kanskje litt mer salat. Jeg har femten kilo for mye og jeg er i krise. Kan ikke drive sport, fordi jeg er syk. Det er bra at du passer på kroppen din. Det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er så godt som umulig å legge på seg to kg fett på to dager.

Dette er vannvekt og tisses bort når du endrer kostholdet igjen.

 

Tre dager og jeg føler det er fett, føler meg skikkelig stor. Jeg som følte meg litt bra en stund, sank helt ned i sokkene :( 

Men kan jo håpe at noe av det er vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hei, forstå deg godt hvordan du føler deg. Du trenger ikke få panikk for to kilo. Prøv å spis mindre de neste tre dager. Kanskje litt mer salat. Jeg har femten kilo for mye og jeg er i krise. Kan ikke drive sport, fordi jeg er syk. Det er bra at du passer på kroppen din. Det ordner seg.

Takk! Det er helt for jævlig i grunn å bare føle fettet tyte ut! Tenkte å spise salat noen dager, se om jeg går fortere ned igjen da. Det er viktig for meg,men så har vi jo kjøpt inn annen middag. Jeg er ikke noe aktiv jeg heller,har lyst til det...har jo en kropp som fungerer, det er topplokket det er noe galt med her. Ja håper det ordner seg for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk! Det er helt for jævlig i grunn å bare føle fettet tyte ut! Tenkte å spise salat noen dager, se om jeg går fortere ned igjen da. Det er viktig for meg,men så har vi jo kjøpt inn annen middag. Jeg er ikke noe aktiv jeg heller,har lyst til det...har jo en kropp som fungerer, det er topplokket det er noe galt med her. Ja håper det ordner seg for deg også. 

Nå skal du ikke begynne å tulle med dietten din. Spis vanlig kost med proteiner og det du trenger, rundt 1300- 1400 kcal som vanlig, fortsett i det samme sedvanlige sporet du var i før du sprakk. Det er det eneste fornuftige nå. Så glemmer du hele sprekken og slutter å devaluerer deg selv slik. Alle sprekker i løpet av en lang vektnedgang. Det har jeg gjort flere ganger. Du må være mer raus med deg selv, ikke hate deg selv ned i vekt. Det er ikke veien å gå, det har du prøvd før, og da vet du hvordan det går. Så prøver du å begynne å bevege deg litt. Nå har du ikke lenger den unnskyldningen at kroppen er for tung til å beveges på, og du kommer til å bli forbauset av hvor mye lettere det kjennes ut å gå turer bare du gir det en sjanse. Nå må du komme i gang. Sommeren står for døren, og mange dager ligger foran deg med ypperlige anledninger til fine turopplevelser som du ikke har kunnet hatt på lenge nå på grunn av en for stor kropp. Men nå kan du få det. Men du må gi det en sjanse. Før var det en lidelse for meg med mange bakker, jeg var for stor og tung, men nå tenker jeg ikke lenger over om jeg går i bakker. De plager meg ikke lenger. Slikt vil du også merke etter hvert. Så kom igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, tilstede skrev:

Nå skal du ikke begynne å tulle med dietten din. Spis vanlig kost med proteiner og det du trenger, rundt 1300- 1400 kcal som vanlig, fortsett i det samme sedvanlige sporet du var i før du sprakk. Det er det eneste fornuftige nå. Så glemmer du hele sprekken og slutter å devaluerer deg selv slik. Alle sprekker i løpet av en lang vektnedgang. Det har jeg gjort flere ganger. Du må være mer raus med deg selv, ikke hate deg selv ned i vekt. Det er ikke veien å gå, det har du prøvd før, og da vet du hvordan det går. Så prøver du å begynne å bevege deg litt. Nå har du ikke lenger den unnskyldningen at kroppen er for tung til å beveges på, og du kommer til å bli forbauset av hvor mye lettere det kjennes ut å gå turer bare du gir det en sjanse. Nå må du komme i gang. Sommeren står for døren, og mange dager ligger foran deg med ypperlige anledninger til fine turopplevelser som du ikke har kunnet hatt på lenge nå på grunn av en for stor kropp. Men nå kan du få det. Men du må gi det en sjanse. Før var det en lidelse for meg med mange bakker, jeg var for stor og tung, men nå tenker jeg ikke lenger over om jeg går i bakker. De plager meg ikke lenger. Slikt vil du også merke etter hvert. Så kom igjen!:)

Ja får vel fortsette som før, det er vel det mest fornuftige. Og ja jeg har jo en lettere kropp nå så det er lettere å gå, må bare komme i gang for det er et tiltak det også. Men jeg har jo alt å vinne på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja får vel fortsette som før, det er vel det mest fornuftige. Og ja jeg har jo en lettere kropp nå så det er lettere å gå, må bare komme i gang for det er et tiltak det også. Men jeg har jo alt å vinne på det :) 

Jeg tror du fortsatt lever i den villfarelsen av hvordan det kjennes ut for deg å bevege seg ute med kroppen din. Det sitter godt i nemlig. Man må nesten ha veid 100 kilo for å kjenne på kroppen det fengselet det er å gå tur med en slik kropp. Den vegringen forstår jeg kjempegodt. Det er beintøft. Men du er ikke der lenger stjernestøv. Gi den nye kroppen din en sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, tilstede skrev:

Jeg tror du fortsatt lever i den villfarelsen av hvordan det kjennes ut for deg å bevege seg ute med kroppen din. Det sitter godt i nemlig. Man må nesten ha veid 100 kilo for å kjenne på kroppen det fengselet det er å gå tur med en slik kropp. Den vegringen forstår jeg kjempegodt. Det er beintøft. Men du er ikke der lenger stjernestøv. Gi den nye kroppen din en sjanse!

Det er sant, det er ikke alltid hodet følger med. Men så et bilde av meg i julen, da ser jeg at jeg var større enn nå. Men føler meg jo like tykk,men ja må ut å bevege meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er sant, det er ikke alltid hodet følger med. Men så et bilde av meg i julen, da ser jeg at jeg var større enn nå. Men føler meg jo like tykk,men ja må ut å bevege meg. 

Kanskje det å begynne å bevege seg kan være med på å hjelpe deg mer til å få en større opplevelse av kroppen din av hvordan den er her og nå. At du gjennom bevegelse kjenner mer hvordan den faktisk er. Det er i hvert fall min erfaring etter at jeg begynte å gå turer igjen. Du får mer kontakt med kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, tilstede skrev:

Kanskje det å begynne å bevege seg kan være med på å hjelpe deg mer til å få en større opplevelse av kroppen din av hvordan den er her og nå. At du gjennom bevegelse kjenner mer hvordan den faktisk er. Det er i hvert fall min erfaring etter at jeg begynte å gå turer igjen. Du får mer kontakt med kroppen din.

Ja mulig det, jeg får prøve det ut. Det er jo bare å gå,trenger ikke sitte i sofaen hele dagen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står mye på nettet om tilbakefall ved slanking. Feks : regn med tilbakefall ( vektklubben). Det er helt normalt, må bare ikke gi opp for det. Fokuser heller på det du har fått til. 

 

Anonymkode: bb6c2...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, tilstede skrev:

Jeg tror du fortsatt lever i den villfarelsen av hvordan det kjennes ut for deg å bevege seg ute med kroppen din. Det sitter godt i nemlig. Man må nesten ha veid 100 kilo for å kjenne på kroppen det fengselet det er å gå tur med en slik kropp. Den vegringen forstår jeg kjempegodt. Det er beintøft. Men du er ikke der lenger stjernestøv. Gi den nye kroppen din en sjanse!

Kommer nok an på formen. Jeg veide langt over 100 kg tidligere. Var ikke noe problem å gå tur (lang) av den grunn.

Anonymkode: d56f1...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja mulig det, jeg får prøve det ut. Det er jo bare å gå,trenger ikke sitte i sofaen hele dagen nå. 

Men du gjør jo det likevel?

Anonymkode: d56f1...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernestøv du klarer det. Jeg har lest meg litt rundt og jeg tror du er godt rystet å meie ned det dumme kiloene. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer nok an på formen. Jeg veide langt over 100 kg tidligere. Var ikke noe problem å gå tur (lang) av den grunn.

Anonymkode: d56f1...539

ja selvfølgelig, skal ikke ta alle over en kam, var ikke meningen det. Men mange med en stor kropp føler det nok lett slik, jeg gjorde det i hvert fall. Men Klikk for å velge fifinnes selvsagt de som ikke opplever det slik også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du gjør jo det likevel?

Anonymkode: d56f1...539

Ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står mye på nettet om tilbakefall ved slanking. Feks : regn med tilbakefall ( vektklubben). Det er helt normalt, må bare ikke gi opp for det. Fokuser heller på det du har fått til. 

 

Anonymkode: bb6c2...1db

Ja je gir ikke opp. I dag var det 700 gram opp, så mye var visst væske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...