Gå til innhold

Spise ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har diagnosen bipolar, men en psykolog på tidligere dps hintet til at jeg er schizoaffektiv, i epikrise sist innleggelse skrev legen jeg kan ha schizoaffektiv som grunnlidelse... 

jeg har lest om det og en god del trekk stemmer

jeg er en god del sosial med venner selv om jeg er ufør, men ligger også mye i sengen. Grugler masse på Gudsopplevelser jeg har hatt i psykose. Familien min er driftige folk som alle jobber og holder huset pent. Selv bor jeg på et rotete rom og har ingen energi. Jeg gråter mens jeg skriver dette og innrømmer dette. Men jeg orker ikke lage meg mat heller, så jeg bare spiser ute hele tiden...

 

kan dette være et såkalt «negativt symptom»? Er jeg bare verden lateste?

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg vet ikke mye om denne sykdommen, men det er tidlig at du trenger hjelp med en gang. Du må kommer ut av denne boblen. Her du en i familien din som kan hjelper deg litt i hverdagen? Det ville vare lurt at du få en ny utredning. Er du i behandling allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har diagnosen bipolar, men en psykolog på tidligere dps hintet til at jeg er schizoaffektiv, i epikrise sist innleggelse skrev legen jeg kan ha schizoaffektiv som grunnlidelse... 

jeg har lest om det og en god del trekk stemmer

jeg er en god del sosial med venner selv om jeg er ufør, men ligger også mye i sengen. Grugler masse på Gudsopplevelser jeg har hatt i psykose. Familien min er driftige folk som alle jobber og holder huset pent. Selv bor jeg på et rotete rom og har ingen energi. Jeg gråter mens jeg skriver dette og innrømmer dette. Men jeg orker ikke lage meg mat heller, så jeg bare spiser ute hele tiden...

 

kan dette være et såkalt «negativt symptom»? Er jeg bare verden lateste?

Anonymkode: bf45c...71d

Sykepleieren sa at jeg ikke var lat, men det hadde med sykdommen å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke lidelsen jeg heller men det å rote og ligge mye i sengen er jo ett symptom på mange lidelser. Bor du sammen med familien? Kan de hjelpe deg med å rydde litt, kanskje se til at skittentøy blir vasket og sengen skiftet på.  Fint om de kan få deg opp av sengen av og til også. Hvis man ikke orker å være så aktiv så er myseturer i bil en grei aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

For MEG er dette et sykdomstegn (depressive episoder), og jeg har satt det opp som varselsignal i kriseplanen min. Dermed vet pårørende og hjelpeapparat at det er viktig å ta grep om situasjonen før leiligheten bare drukner i rot. Mat klarer jeg inntil et visst punkt å ordne meg via kolonial.no som leverer på døra. Men det blir fot til at jeg bestiller mye søppelmat fordi det ikke er så vanskelig å steke en grandis. Har en avtale om at jeg må la hjelpeapparat og pårørende MÅ få hjelpe meg før det tar av og blir en kjempejobb med å rydde osv. Funker ikke det, og jeg forstetter med stadig å ta dårliger og dårligere var e på meg selv - så kan det bli ille, og da ender jeg opp innlagt om ikke de tiltakene vi er blitt enige om fører fram til noe. Skjeming og stabiisering der noen andre får ta litt over hjelper gjerne - om det kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kan ikke steke grandis, for jeg har fått beskjed fra Gud om at jeg vil få alvorlige sykdommer om jeg har stor mage, så jeg spiser laks og vegetar ute. 

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper jeg etterhvert får energi til å lage litt mat hjemme igjen

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

så håper jeg at jeg klarer få ryddet rommet mitt, har prøvd i flere uker, hadde vært koselig for har bestilt king size dyne og flott sengetøy, kan kanskje få hjelp av en venninne. alle i familien min har drive og flott hjemme og jeg greier ikke holde orden i et lite rom en gang . det er tragisk

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så håper jeg at jeg klarer få ryddet rommet mitt, har prøvd i flere uker, hadde vært koselig for har bestilt king size dyne og flott sengetøy, kan kanskje få hjelp av en venninne. alle i familien min har drive og flott hjemme og jeg greier ikke holde orden i et lite rom en gang . det er tragisk

Anonymkode: bf45c...71d

Jeg klarer ikke gjøre mye i huset, det tar samboeren seg av og han er frustrert over det. Det forstår jeg, men mangler drive jeg også. Er med å bytte på sengene innimellom, men det tar lang tid mellom hver gang vi bytter. Bryr meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg klarer ikke gjøre mye i huset, det tar samboeren seg av og han er frustrert over det. Det forstår jeg, men mangler drive jeg også. Er med å bytte på sengene innimellom, men det tar lang tid mellom hver gang vi bytter. Bryr meg ikke. 

Jeg vasker klær, men orker ikke brette dem og legge i skapet så de ligger i en stor dynge

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vil en venninne ligge i Hagen og sole oss på en stor madrass, men jeg har blitt advart av Gud ang hudkreft så tørr ikke

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker klær, men orker ikke brette dem og legge i skapet så de ligger i en stor dynge

Anonymkode: bf45c...71d

Han gjør det og, men noen ganger er jeg med å legge dem på plass. Skulle ha ryddet i skapene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå vil en venninne ligge i Hagen og sole oss på en stor madrass, men jeg har blitt advart av Gud ang hudkreft så tørr ikke

Anonymkode: bf45c...71d

Men var det gud? Jeg har også blitt advart oppgjennom årene,blitt snakket ned til av stemmer. Men jeg vet ikke hvor de kom fra, og jeg har jo funnet ut at de har løyet. Jeg skulle jo vært dø for lenge siden, en klassiker er "I natt skal du dø hahaha". Har ikke dødd om natta enda. Så stemmene lyger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men var det gud? Jeg har også blitt advart oppgjennom årene,blitt snakket ned til av stemmer. Men jeg vet ikke hvor de kom fra, og jeg har jo funnet ut at de har løyet. Jeg skulle jo vært dø for lenge siden, en klassiker er "I natt skal du dø hahaha". Har ikke dødd om natta enda. Så stemmene lyger. 

Hadde det bare vært stemmer, så. 

Men det var koder og tegn i 2012 på flyet hjem fra utlandet etter at jeg første gang visste det var en Gud(den hellige ånd?)

 

Så var det Gud i hodet mitt som gjentok i tankene mine i 2016

Hadde det vært stemmer hadde jeg jo slått det fra meg som psykose.

 

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare vært stemmer, så. 

Men det var koder og tegn i 2012 på flyet hjem fra utlandet etter at jeg første gang visste det var en Gud(den hellige ånd?)

 

Så var det Gud i hodet mitt som gjentok i tankene mine i 2016

Hadde det vært stemmer hadde jeg jo slått det fra meg som psykose.

 

Anonymkode: bf45c...71d

Å jeg har ikke slått fra meg stemmer som psykose, enten det kommer fra Gud, demoner eller ånder. Har fått tegn jeg og, det slår JEG fra meg som psykose. Hvem ville sende meg tegn? Gud illuminati? Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å jeg har ikke slått fra meg stemmer som psykose, enten det kommer fra Gud, demoner eller ånder. Har fått tegn jeg og, det slår JEG fra meg som psykose. Hvem ville sende meg tegn? Gud illuminati? Hvorfor? 

Endret av elina777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jo fått bekreftet i media at mye rødt kjøtt øker sjansen for tarmkreft og det var det koden sa og det fikk jeg bekreftet etter at koden var løst

Anonymkode: bf45c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...