Gå til innhold

jeg har fortrengt overgrep

Anbefalte innlegg

jeg ble utsatt for seksuellt overgrep av en nær venn av familien fra jeg var 5 til 7 år. for å gjøre en lang og vond historie kort, har disse minnene ligget i min underbevissthet for så å komme fram med full styrke nå i en alder av 32 år. jeg har med andre ord fortrengt disse hendelsene i 25 år. ironisk nok kom dette fram for meg da møtte min kjæreste, og for første gang i mitt liv følte ekte lykke og kjærlighet. jeg er startet i samtale terapi og nekter å la disse hendelsene knekke meg og overstyre livet mitt. jeg leser det jeg kommer over om emnet seksuelle overgrep, men har ennå ikke funnet litteratur om hvordan det er mulig å fortrenge overgrep så lenge som jeg har gjort. jeg vil sette stor pris på om jeg kunne få informasjon i en eller annen form når det gjelder dette. jeg jobber ganske fortvilet for å forstå meg selv og mine tanker, reaksjoner og redsel. tror det kan hjelpe å få vite mer om dette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44251-jeg-har-fortrengt-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

girlunknown

Jeg har ingen litteratur-tips, men vil gjerne få ønske deg alt godt. Det er en tøff prosess vi er i, og det tar mye krefter og tid. Husk at du kan skrive her på forumet. Det er mange her som forstår, du er ikke alene. Selv fortrengte jeg overgrepene i mange år.

Vennlig hilsen girlunknown

Hei Mie!

Det er flott at du griper fatt i dette og vil jobbe med å forstå reaksjonene dine! Det er den beste veien til å få bearbeidet overgrepene.

Jeg foreslår at du leser boken Mennesker, traumer og kriser av Lars Weisæth og Lars Mæhlum, Universitetsforlaget 1993. Der står det en del interessante artikler om det psykiske traumet og forskjellige reaksjoner og konsekvenser. Kanskje finner du svar på spørsmålene dine der?!

Vennlig hilsen Grete :-)

Hei Mie!

Det er flott at du griper fatt i dette og vil jobbe med å forstå reaksjonene dine! Det er den beste veien til å få bearbeidet overgrepene.

Jeg foreslår at du leser boken Mennesker, traumer og kriser av Lars Weisæth og Lars Mæhlum, Universitetsforlaget 1993. Der står det en del interessante artikler om det psykiske traumet og forskjellige reaksjoner og konsekvenser. Kanskje finner du svar på spørsmålene dine der?!

Vennlig hilsen Grete :-)

Tusen takk DIXI / girlunknown

jeg hadde egentlig ikke ventet noe svar, og er takknemlig for at dere tok dere tid til både å lese innlegget mitt, og svare på det! det var til utrolig stor trøst og fikk meg til å smile litt for første gang på lenge. omtanke hjelper, selv om det er fra fremmede mennesker. dere vet jo hva det vil si å ha det slik. føler med dere! ment fra hjertet.

har dere noen steder her dere kan chatte med hverandre her? har lett men... dersom noen av dere som har opplevd noe av det samme som jeg, er jeg åpen for å få kontakt utover denne plassen, kanskje via mail? dersom det er vanlig da. vet ikke. jeg har iallefall vært noen ganger på smi, men hun jeg snakker med har vært utsatt for incest, men har husket det hele tiden. det kom ikke som noe sjokk på henne. hun forstår nok, men ikke helt føler jeg. håper dere, og flere svarer, jeg blir oppriktig glad for det, veldig. klem til dere

Tusen takk DIXI / girlunknown

jeg hadde egentlig ikke ventet noe svar, og er takknemlig for at dere tok dere tid til både å lese innlegget mitt, og svare på det! det var til utrolig stor trøst og fikk meg til å smile litt for første gang på lenge. omtanke hjelper, selv om det er fra fremmede mennesker. dere vet jo hva det vil si å ha det slik. føler med dere! ment fra hjertet.

har dere noen steder her dere kan chatte med hverandre her? har lett men... dersom noen av dere som har opplevd noe av det samme som jeg, er jeg åpen for å få kontakt utover denne plassen, kanskje via mail? dersom det er vanlig da. vet ikke. jeg har iallefall vært noen ganger på smi, men hun jeg snakker med har vært utsatt for incest, men har husket det hele tiden. det kom ikke som noe sjokk på henne. hun forstår nok, men ikke helt føler jeg. håper dere, og flere svarer, jeg blir oppriktig glad for det, veldig. klem til dere

Hei hei

Vi har en plass vi pleier å chatte på, den er for alle på dol da, men men kjenner igjen nick på chatten i forhold til hvilke forum de "vanker" på.

Du kan enten gå via irc, du må skrive inn /server.chat.primenetwork.net på på /j nattprat

Eller gå den enkleste veien: http://www.welcome.to/ranglere

Hei hei

Vi har en plass vi pleier å chatte på, den er for alle på dol da, men men kjenner igjen nick på chatten i forhold til hvilke forum de "vanker" på.

Du kan enten gå via irc, du må skrive inn /server.chat.primenetwork.net på på /j nattprat

Eller gå den enkleste veien: http://www.welcome.to/ranglere

Fikk overhode ikke til å komme inn på noen chatteside via den linken som var lettest. har sikkert gjort feil, men tusen takk for tipset

Vennlig hilsen mie

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...