Gå til innhold

Fiskelukt kommer og går


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gravid i 5 mnd. I de to-tre siste månedene har jeg merket en utrolig kjip fiskelukt fra underlivet. Det er når jeg skal tisse jeg kjenner lukten. Ellers merker jeg lite til det. Det klør ikke, og det er ingen utflod. 

Typen sier han ikke merker noe lukt, men det synes jeg er litt rart. Greit at jeg er gravid og luktesansen er på topp, men likevel...

Men nå, i de siste to ukene så er lukten så og si borte igjen. 

Ei venninne sier at hun sliter med sin kjæreste. Hvis han spiser visse ting, feks masse hvitløk, så lukter det søppeldynge rett etter at de har hatt sex. Og det lukter et par dager hvis hun ikke er flink og renser skjeden mest mulig etterpå.

Så jeg vet ikke om det er det som har skjedd her også. Men vi har sex flere ganger i uken, så det er rart lukten plutselig har blitt borte da vi spiser den samme maten som før.

Av tidligere erfaringer så har de midlene mot sopp man får kjøpt på apoteket ikke funket på meg, de har heller gjort sopp-utbrudd verre. Så hvis dette er sopp så må jeg gå via gynekologen min. Jeg vet ikke hvor farlig det eventuelt er for fosteret. Å gå usjekket, eller å ta tabletter for eventuell sopp.

Riktignok er lukten så og si borte. Men om det er midlertidig eller ei vet jeg jo ikke.

Anonymkode: 3bc8f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det tyder ikke på sopp, men kanskje på Bakteriell Vaginose (BV) hvor det er unormal bakterieflora i skjeden. Det vil typisk være utflod med fiskeluft og høy pH (over 4,5), diagnosen stilles ved mikroskopi Ikke ved dyrkning for bakterier).

Behandlingen av BV er med vaginal krem eller med tabletter som er på resept, så du må få en undersøkelse neste gang du er hos legen.

Vennlig hilsen Mette

PS ikke farlig for fosteret, men kan være lurt med behandling før fødselen. BV er ikke en seksuelt overført sykdom, men ubalansen kan oppstå ved tette samleier

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det tyder ikke på sopp, men kanskje på Bakteriell Vaginose (BV) hvor det er unormal bakterieflora i skjeden. Det vil typisk være utflod med fiskeluft og høy pH (over 4,5), diagnosen stilles ved mikroskopi Ikke ved dyrkning for bakterier).

Behandlingen av BV er med vaginal krem eller med tabletter som er på resept, så du må få en undersøkelse neste gang du er hos legen.

Vennlig hilsen Mette

PS ikke farlig for fosteret, men kan være lurt med behandling før fødselen. BV er ikke en seksuelt overført sykdom, men ubalansen kan oppstå ved tette samleier

 

Tusen takk for raskt svar! Da skal jeg få bestilt meg time 😊

Anonymkode: 3bc8f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...