Gå til innhold

Jeg har en hobby..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

.. som jeg gleder meg masse over. Men jeg er ikke som de andre i klubben. Jeg sliter psykisk, og nå har jeg sviktet meg selv og klubben fordi jeg ikke er sterk nok til å være med på dugnad (jeg har lyst, men ting hindrer meg). Jeg føler meg svak. Jeg vet ikke om jeg makter mer lenger, det tærer over tid på selvfølelsen. Bør jeg bare gi meg når det innimellom får meg til å føle meg svak og ser at de andre er bedre enn meg? 

Anonymkode: 8191e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg bare gi meg når det innimellom får meg til å føle meg svak og ser at de andre er bedre enn meg? 

Nei, en hobby er nettopo noe man kan ha glede av på alle nivåer og uavhengig av hvordan resten av livet fungerer. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter psykisk, og nå har jeg sviktet meg selv og klubben fordi jeg ikke er sterk nok til å være med på dugnad (jeg har lyst, men ting hindrer meg)

Har du én fortrolig du kan nevne dette for, så gjør det. Men antakelig går det bra uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, laban skrev:

Nei, en hobby er nettopo noe man kan ha glede av på alle nivåer og uavhengig av hvordan resten av livet fungerer. 

Har du én fortrolig du kan nevne dette for, så gjør det. Men antakelig går det bra uansett. 

Har nevnt det for noen og har følt hn mener jeg skal dra utifra det hn har sagt til meg (unnvikende svar). Det har bare fått meg til å føle at jeg burde dratt.. og dermed følt meg svak som ikke klarer det. 

Anonymkode: 8191e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nevnt det for noen og har følt hn mener jeg skal dra utifra det hn har sagt til meg (unnvikende svar). Det har bare fått meg til å føle at jeg burde dratt.. og dermed følt meg svak som ikke klarer det. 

Anonymkode: 8191e...45e

De fleste klubber klarer seg selv om det ikke er 100% oppslutning om sånt. Bare pass på å melde forfall eller på andre måter prøve å unngå at noen andre får problemer om du ikke stiller (vanskelig å være helt konkret, det avhenger av type dugnad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

De fleste klubber klarer seg selv om det ikke er 100% oppslutning om sånt. Bare pass på å melde forfall eller på andre måter prøve å unngå at noen andre får problemer om du ikke stiller (vanskelig å være helt konkret, det avhenger av type dugnad).

Leder i klubben sa det var ok. Men det bedrer ikke min selvfølelse. Jeg er virkellg i ferd med å gi opp. 

Takk for svar. 

Anonymkode: 8191e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leder i klubben sa det var ok. 

Anonymkode: 8191e...45e

Da prøver du å stole på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må stole på at det er ok når lederen har sagt det er det. Jeg kan si det jeg og, det ER lov å melde pass når det blir for mye. Hilsen meg som lederen for min hobby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

.. som jeg gleder meg masse over. Men jeg er ikke som de andre i klubben. Jeg sliter psykisk, og nå har jeg sviktet meg selv og klubben fordi jeg ikke er sterk nok til å være med på dugnad (jeg har lyst, men ting hindrer meg). Jeg føler meg svak. Jeg vet ikke om jeg makter mer lenger, det tærer over tid på selvfølelsen. Bør jeg bare gi meg når det innimellom får meg til å føle meg svak og ser at de andre er bedre enn meg? 

Anonymkode: 8191e...45e

Dersom man skal unnvike alle situasjoner hvor man kan oppleve at noen er "bedre enn" en selv, så får man det travelt. 

Anonymkode: c2247...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derfor er jeg skremt å gå i en forening. Det blir ikke gøy når det arter ut i tvang. Forstår deg godt, men det er ikke bra å tvinge deg. Da kan det skje at du mister interessen helt.

Anonymkode: 24eec...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har inntrykk av at mange er veldig skeptisk til hobbyer de ønsker å konsentrere seg om lønnsarbeide eller som en venn av meg sa " De laver bare flere barn".

Jeg driver med litt rot og rabbel men er ikke så pretensiøs at jeg kaller det hobby engang. Bare et rom med litt rot og rabbel liksom.

Anonymkode: ae403...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er jeg skremt å gå i en forening. Det blir ikke gøy når det arter ut i tvang. Forstår deg godt, men det er ikke bra å tvinge deg. Da kan det skje at du mister interessen helt.

Anonymkode: 24eec...e87

Det er ikke snakk om noen som helst form for tvang.

Anonymkode: 2b60b...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er bedre å ta seg en liten pause enn å gi opp. Hobbyer er gode å ha der når man kommer seg og igjen trenger det gode påfyllet den kan gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Soletti skrev:

Du må stole på at det er ok når lederen har sagt det er det. Jeg kan si det jeg og, det ER lov å melde pass når det blir for mye. Hilsen meg som lederen for min hobby. 

Jeg feiga ut.. jeg var ikke sterk nok -  det var derfor jeg ikke dro (og ikke for at det var for mye). Jeg hadde lyst, for jeg elsler dugnader, men selvtillten var ikke sterk nok. 

Anonymkode: 8191e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg feiga ut.. jeg var ikke sterk nok -  det var derfor jeg ikke dro (og ikke for at det var for mye). Jeg hadde lyst, for jeg elsker dugnader, men selvtillten var ikke sterk nok. 

Anonymkode: 8191e...45e

Det kommer sikkert flere sjanser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Det kommer sikkert flere sjanser ;)

Ja, til høsten. Får håpe jeg er sterkere til da.. 

Anonymkode: 8191e...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...