Gå til innhold

Kan jeg ha tatt skade av det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Kan sniffing i ungdommen ha skadet no i hjernen min? Gjort meg syk? Røykte litt hasj også og drakk endel alkohol. Kan det utløse psykokiske symptomer? Bare lurer på hvordan jeg hadde vært om jeg ikke drev med dette. Dette foregikk fra jeg var 14 til 19 år ca. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan sniffing i ungdommen ha skadet no i hjernen min? Gjort meg syk? Røykte litt hasj også og drakk endel alkohol. Kan det utløse psykokiske symptomer? Bare lurer på hvordan jeg hadde vært om jeg ikke drev med dette. Dette foregikk fra jeg var 14 til 19 år ca. 

Ja. Ville ikke vært så bekymret for "litt hasj" eller "en del alkohol", men sniffing ødelegger hjernen ganske effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja. Ville ikke vært så bekymret for "litt hasj" eller "en del alkohol", men sniffing ødelegger hjernen ganske effektivt.

Ja det gjør vel det :( Rart ikke andre ting i kroppen ble ødelagt og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kan det at jeg plutselig blir så rar i hodet ha noe med sniffinga å gjøre? Det er jo ingen som har en forklaring på det, bortsett fra at det har noe med min diagnose å gjøre. Men jeg tror ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Kan sniffing i ungdommen ha skadet no i hjernen min? Gjort meg syk? Røykte litt hasj også og drakk endel alkohol. Kan det utløse psykokiske symptomer? Bare lurer på hvordan jeg hadde vært om jeg ikke drev med dette. Dette foregikk fra jeg var 14 til 19 år ca. 

Kommer an på hvor mye og ofte du sniffet, men ja, det kan være svært skadelig.

- Den som sniffer risikerer alvorlige hjerneskader fordi hjernen i en periode har fått for lite surstoff. Det kan føre til nedsatt hukommelse, nedsatt konsentrasjonsevne og personlighetsforandringer, for eksempel at man blir mistenksom eller aggressiv. Hos enkelte har vi sett eksempel på at både balanse, finmotorikk og synet ble skadet på lang sikt. Hos unge som er disponert for psykiske lidelser, kan sniffing være med å utløse alvorlige psykoser.

http://www.sinnetshelse.no/artikler/sniffing.htm

Anonymkode: 8edb8...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor mye og ofte du sniffet, men ja, det kan være svært skadelig.

- Den som sniffer risikerer alvorlige hjerneskader fordi hjernen i en periode har fått for lite surstoff. Det kan føre til nedsatt hukommelse, nedsatt konsentrasjonsevne og personlighetsforandringer, for eksempel at man blir mistenksom eller aggressiv. Hos enkelte har vi sett eksempel på at både balanse, finmotorikk og synet ble skadet på lang sikt. Hos unge som er disponert for psykiske lidelser, kan sniffing være med å utløse alvorlige psykoser.

http://www.sinnetshelse.no/artikler/sniffing.htm

Anonymkode: 8edb8...89d

Det var ganske ofte over flere år, sluttet da jeg traff min samboer noen nittenåring. Da flyttet jeg også hjemmenfra så hadde ikke det samme behovet for flukt som før. Har veldig dårlig hukommelse ja,og dårlig konsentrasjon. Og har til tider vært veldig mistenksom. Og kanskje svimmelheten og kommer av det, det har vel med balanse å gjøre. Og har jo hatt psykoser. Uff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt an på hvor hasjen og alkoholen kommer fra, tenker jeg. Med hasjen vet man jo aldri, siden det ikke er mulig å få tak i det lovlig. Alkoholen på polet er relativt trygg, men i smuglersprit og hjemmebrent kan det være mye rart. Hasj i seg seelv er heller ikke spesielt farlig, men man vet aldri om man får ren hasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Trine skrev:

Kommer litt an på hvor hasjen og alkoholen kommer fra, tenker jeg. Med hasjen vet man jo aldri, siden det ikke er mulig å få tak i det lovlig. Alkoholen på polet er relativt trygg, men i smuglersprit og hjemmebrent kan det være mye rart. Hasj i seg seelv er heller ikke spesielt farlig, men man vet aldri om man får ren hasj.

Ok. Vet ikke hvor hasjen kom fra og drakk alt jeg kom over, også merkelig sprit og 96 % drakk jeg rent. Bare tenkte at det er mulig jeg mistet hukommelsen i tenårene, da ble jo nesten alt blankt...har bare vage minner om livet mitt. Uff jeg drev med så mye rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...