Gå til innhold

Er det Natteravnene som er problemet i Oslo-Øst?


AnonymBruker

Er natteravnene problemet?  

4 stemmer

  1. 1. Er natteravnene problemet?

    • Ja, hvordan VÅGER de bevege seg på MINE gater, jeg og min gjeng eier gatene, søk om tillatelse fra klanene min først så skal jeg vurdere det, men ikke ha for store forhåpninger!!!
      2
    • Eh, nei synes de virker trivelige jeg ?
      2
    • Usikker
      0


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-mener-natteravnene-bor-trekke-seg-unna-en-stund/69766214

Vi har tidligere hørt andre årsaker, politiet, NAV, barnevernet, Listhaug snakker stygt om dem,  og også mangel på ungdomsklubber var problemet i Oslo Øst, angivelig. Nå har vi funnet et nytt problem, natteravnene, som blir steinet, er problemet, det er de som provoserer folk til å steine dem med sin tilstedeværelse.

Er du enig, er problemet Natteravnerne? Føler du en uimotståelig trang til å steine fredfulle folk som beveger seg i dine gater med refleksvest og passe på at ting går greit?

Hva blir det neste, ambulanser som beveger seg inn i "sonene" vil bli steinet, som i Sverige, er ambulanser som forsøker redde liv også "provoserende"? Er det Ambulansene som er problemet i Norge, snart ? Vi har ikke no-go soner i Sverige, angivelig, men, for meg virker det som vi har det i Norge ihvertfall

Hvorfor, må en legge skylda på alle mulige steder, hvor skylda ikke ligger. Hva hjelper det ? Hvem hjelper det? 

Kjør debatt.... *SUKK* <_<

 

Anonymkode: b744c...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Problemene på Vestli er att det er for mange innvandrergutter som får gjøre som de vil. Foreldrene har stålkontroll på døtrene, men gutta, de kan gjøre hva søren de vil. Slik er den kulturen.

 

Vestli var ett av de flotteste områdene i Groruddalen for bare 15-20 år siden, men så ble det mer og mer innvandrere. Jeg har vært masse på Vestli på 90 tallet, og hadde ønsker om å bo der,  ikke nå lenger.....

 

Løsningen må være att politiet slutter å være kompis politi, og att man faktisk innser at vårt straffesystem ikke er kompatibelt med islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt. Det er klart at det er natteravnerne som er problemet. De må da vel for faen skjønne at de ikke kan ta med (urene) hunder inn i et muslimsk område. Makan til provokasjon.

Nei, toget har gått for lengst. Naiviteten og snillismen har vunnet. Dette kommer til å gå til helvete. 

De "norske tilstandene" har kommet. Vi er mange som har advart lenge, til døve ører.

Lykke til med dette spinnville multikulturelle eksperimentet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Når jeg leser hele saken synes jeg det er litt annerledes. Det er noen natteravner som tror de har politimyndighet pga refleksvesten og bortviser folk som ikke har gjort noen ting.

Det at noen kaster stein betyr ikke at alle natteravner oppfører seg ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.5.2018 den 9.16, Gargamel skrev:

Når jeg leser hele saken synes jeg det er litt annerledes. Det er noen natteravner som tror de har politimyndighet pga refleksvesten og bortviser folk som ikke har gjort noen ting.

Det at noen kaster stein betyr ikke at alle natteravner oppfører seg ok.

Er det vanlig at natteravnere blir behandlet slik som dette andre steder? Ellers skjer det bare i de såkalte "utsatte" områdene i Oslo (altså områder hvor det bor mange muslimer)?

Ellers er det i de samme områdene Politet også blir angrepet. 

Så du får dra lenger ut på landet med bortforklaringer om at dette skyldes natteravnene. Dette ligner veldlig på Sverige, samme gruppe som ikke kan oppføre seg sivilisert, samme behandling av myndigheter og andre.

Anonymkode: 1854a...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎24‎.‎05‎.‎2018 den 9.16, Gargamel skrev:

Når jeg leser hele saken synes jeg det er litt annerledes. Det er noen natteravner som tror de har politimyndighet pga refleksvesten og bortviser folk som ikke har gjort noen ting.

Det at noen kaster stein betyr ikke at alle natteravner oppfører seg ok.

Enig.

Dette betyr selvfølgelig ikke at nattravnene er hovedårsaken til den ungdomsvolden det har vært en del snakk om den senere tiden, men enkeltpersoner kan godt ha oppført seg på måter egnet til utløse sterke reaksjoner fra ungdommene. 

En helt annen ting er at det har vært ungdomsvold, gjenger osv. steder i Oslo i svært mange år, lenge før det fantes noe særlig innvandrerungdom. Les for eksempel Seierherrene av Roy Jacobsen, - eller alle avisomtalene av Tveita-gjengen. 

Anonymkode: 1c067...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En helt annen ting er at det har vært ungdomsvold, gjenger osv. steder i Oslo i svært mange år, lenge før det fantes noe særlig innvandrerungdom.

Det er lange tradisjoner for å rakke ned på Groruddalen og de som bor der.  Det startet allerede kort etter at tiden med bolignød var over og det dermed ble stuerent å forakte blokkbebyggelse.   Søk f.eks. på "Stovnerrapporten". Jo mindre folk vet om Groruddalen og jo sjeldnere de har vært der, desto mindre nyanserte og mer skråsikre er oppfatningene av hvordan det er der.

De aller fleste forstår at de mest parodiske beskrivelsene av B(l)ærum og Oslo-bydelen Frogner ikke stemmer overens med virkeligheten. Slik er det med påstandene om Groruddalen også.

Men FrP-politikerne leide nylig en buss for å virkeliggjøre denne ca. 20 år gamle sketsjen:
https://tv.nrk.no/serie/trotto-libre/FUHA03000397/sesong-2/episode-3#t=4m58s 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Dette betyr selvfølgelig ikke at nattravnene er hovedårsaken til den ungdomsvolden det har vært en del snakk om den senere tiden, men enkeltpersoner kan godt ha oppført seg på måter egnet til utløse sterke reaksjoner fra ungdommene. 

En helt annen ting er at det har vært ungdomsvold, gjenger osv. steder i Oslo i svært mange år, lenge før det fantes noe særlig innvandrerungdom. Les for eksempel Seierherrene av Roy Jacobsen, - eller alle avisomtalene av Tveita-gjengen. 

Anonymkode: 1c067...eee

Disse gjengene drev ikke å kjeppjaget politiet med "no-go zones" som resultat.

Det er merkelig hvor redde dere er for elefanten i rommet.

Anonymkode: 1854a...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Det er lange tradisjoner for å rakke ned på Groruddalen og de som bor der.  Det startet allerede kort etter at tiden med bolignød var over og det dermed ble stuerent å forakte blokkbebyggelse.   
 

Skyld på andre, elefanten i rommet vil dere ikke snakke om. 

Bortforklaringene deres er rett og slett patetiske.

Anonymkode: 1854a...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

1 time siden, laban skrev:

Det er lange tradisjoner for å rakke ned på Groruddalen og de som bor der. 
 

Det sa de i sverige også

Men, noen ganger er det reelle grunner til at en "rakker ned" på områder. At noen "uberettiget" rakket ned på et område en gang, betyr ikke at en "nedrakking" nå ikke er "berettiget".

Det er nå såvidt akseptert at det er svenske tilstander i sverige, men det var svenske tilstander lenge før folk innrømmet det, folk sa det du sier nå, og det var et stort problem som gjorde at problemet fikk vokse. Vi kan ikke bare komme med bortforklaringer om at dette er "nedrakking", når det er faktiske store problemer som vokser og som vil ha destruktive konsekvenser for samfunnet.

Ja, vi kan slutte å "provosere" å la gjengene få fritt leide, det kan ses på som effektivt siden det blir mindre "problemer" ifølge "statistikken". Men... hva med fremtiden for barn og barnebarn. Å være "snill" på kort sikt, kan være veldig slemt på lang sikt.

Anonymkode: e44c1...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...