Gå til innhold

brun utflod


aneliss

Anbefalte innlegg

jeg har brun utflod flere dager før mensen. den kan starte som litt rød blod så blir det kun brunt opp til 3 dager før mens , så starter vanlige mens. Jeg er 37, har født ett barn. har sjekket hos gynekolog og tok hormonprøve uten at de ble funnet noe avvik. kan det behandles på noen måte? det er sykt irriterende å gå med bind så mange dager hver måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Brun utflod er gammelt blod. Det kommer vanligvis fra en livmorhals som har blodrik slimhinne som lett blør, f.eks. ved samleie. Hvis det er synlige forandringer betegnes det som en 'ektopi'. Nevnte gynekologen noe om dette? Det er ikke tegn på hormonforstyrrelser. Hvis det foreligger en ektopi, kan den behadles med laser. Du har fått sjekket med celleprøve? ved mye blødning kan det være aktuelt også med vevsprøve.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, gynekolog sa rett og slett at hun finner ikke årsak til dette og jeg tok celleprøver 3 år på rad hvert år, alle var normale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...