Gå til innhold

Hente ut medisin for andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har blitt syk og kommer meg derfor ikke til apoteket.. Kan ektefellen min hente ut medisinen for meg? Sobril. Imovane og zyrtec? Hva kreves evt for å få dette til?

Anonymkode: 407b7...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min henter ut a-preparater for meg, må ha fullmakt, litt usikker på om du kan skrive sjølv, me fekk eit skjema frå apoteket. Han må ha med legitimasjon.

 

Sjekk nettsiden til apoteket om det ligger fullmaktskjema der.

Eg ringer ofte apoteket på forhånd, då lager dei klart og berre for han å hente. Ringer du kan du spørre om det er nok at du skriver fullmakt. 

På mitt apotek ligg fullmakten der, så kan han hente når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Man må gi fullmakt der det følger med kopi av gyldig legitimasjon fra fullmaktsgiver. Slik var det i alle fall da jeg var sjuk over noe tid i fjor, og trengte noen viktige medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Soletti skrev:

Jeg henter ut for min mann. Han har fylt ut ett skjema som apoteket har registrert på data. 

Og jeg trenger da ikke ha med gyldig legitimasjon fra han. Holder at jeg viser min leg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
yellow ledbetter

Det er tre år på de jeg har fått fullmakt på. Kanskje reglene er endret? Jeg har fullmakt fra både mannen min og noen av hans og mine voksne barn. De har lagt det inn på det apoteket vi bruker, så jeg viser bare min egen leg når jeg er der og oppgir fødselsdato og navn på de jeg skal hente til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...