Gå til innhold

Doppler og hjertelyd flere steder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er 12 uker på ei med nr 4. Jeg har en doppler hjemme som jeg har brukt rundt uke 12 i alle svangerskapene mine da jeg synes det er betryggende å høre hjertelyden når man nærmer seg den magiske 12-ukersgrensa. I går lyttet jeg på babyen i magen og fant klar og fin hjertelyd først på høyre side rett over skambenet med frekvens på ca 160 slag i minuttet. Deretter flyttet jeg litt rundt på doppleren og fant en like klar og fin hjertelyd med ca tilsvarende frekvens på venstre side men i høyde med toppen av livmoren. Toppen av livmoren som nå er i høyde med SIAS. Jeg fant en svakere lyd med ca tilsvarende frekvens et sted midt i mellom de to punktene, men denne var «langt borte» og var mye «svosjing» i. Jeg synes at de to punktene med klar og fin hjertelyd var langt i fra hverandre og sliter med å forstå hvordan babyen kan være så stor i uke 12...kan dette være lyden av EN baby? Hvordan?

..,,Eller kan det være to der inne? Jeg er selv toeggede tvilling, det er også min mor. Men jeg har tre svangerskap bak meg uten at det har endt i tvillinger...

Har ikke opplevd å høre hjertelyd flere steder slik med noen av de andre. 

Anonymkode: 67d38...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er bare ultralyd som kan gi deg svar på om det er mer enn ett foster. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv toegget tvilling, det er også min mor. Men jeg har tre svangerskap bak meg uten at det har endt i tvillinger...

Sjansen for å få toeggede tvillinger er til en viss grad arvelig.  Dessuten øker den med mors alder.

Her har jeg følelsen av at det blir spennende på ultralyd ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

5 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er bare ultralyd som kan gi deg svar på om det er mer enn ett foster. Vennlig hilsen Mette

 

4 timer siden, laban skrev:

Sjansen for å få toeggede tvillinger er til en viss grad arvelig.  Dessuten øker den med mors alder.

Her har jeg følelsen av at det blir spennende på ultralyd ;)

 

Jeg skal på ultralyd i uke 19. Så det blir 7

 lange uker med venting.....😊

 

Anonymkode: 67d38...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis lege eller jordmor synes at din livmor er stor, så kan det bli tidligere ultralyd. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvis lege eller jordmor synes at din livmor er stor, så kan det bli tidligere ultralyd. Hilsen Mette

Jeg var til første kontroll i uke 9. Jordmor kjente ikke på magen da. Skal ikke ha ny kontroll før etter OUL. Skal også på ferie og diverse før den tid...føler ikke helt at jeg har "grunn nok" til å ta kontakt tidligere, om det med hjertelyden ikke har noe å bety..det at man synes at magen blir stor fort er vel ganske vanlig..jeg er jo fjerdegangs også, så det er lite som holder tilbake....😅

Anonymkode: 67d38...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...