Gå til innhold

Når teste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når kan jeg teste for graviditet og stole på resultatet? :) hadde eggløsning for 2 dager siden. Vet man skal vente til forventet mens, men jeg aner ikke når det er. Har bare tempet og funnet eggløsning.

Anonymkode: 4d0ba...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet man skal vente til forventet mens, men jeg aner ikke når det er.

Vet du ikke når du hadde mensen sist?  Du har kanskje gått på P-piller?  Vent 15 dager fra du fikk positiv eggløsningstest, les bruksanvisningen og test gjerne med morgenurin.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det med å vente 15 dager til testing er et godt råd. Lykke til, hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, laban skrev:

Vet du ikke når du hadde mensen sist?  Du har kanskje gått på P-piller?  Vent 15 dager fra du fikk positiv eggløsningstest, les bruksanvisningen og test gjerne med morgenurin.

Ja, har gått på P-piller så har null peiling på når jeg kan vente mens 🙈 Ok takk for svar :) 

Anonymkode: 4d0ba...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det med å vente 15 dager til testing er et godt råd. Lykke til, hilsen Mette

Ok, da burde den være ganske sikker? 😊

Anonymkode: 4d0ba...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis testen er negativ og du ikke får menstruasjon, kan du teste igjen etter noen dager. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvis testen er negativ og du ikke får menstruasjon, kan du teste igjen etter noen dager. Hilsen Mette

ok :) trodde testen var sikker etter 14 dager. 

Anonymkode: 4d0ba...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Den kan gi utslag før 14 dager, men det blir mye frustrasjon hvis den er negativ. Kanskje halvparten av alle graviditeter ender med så tidlig abort at det ikke registreres. 'Kjemisk abort' hvor det har vært kortvarig utslag som så er borte. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Den kan gi utslag før 14 dager, men det blir mye frustrasjon hvis den er negativ. Kanskje halvparten av alle graviditeter ender med så tidlig abort at det ikke registreres. 'Kjemisk abort' hvor det har vært kortvarig utslag som så er borte. Hilsen Mette

ja okei :) men dersom testen ikke er positiv rundt 15 dager etter eggløsning, er jeg trolig ikke gravid da? 

Anonymkode: 4d0ba...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått menstruasjon tar du ny test etter et par dager, man kan ikke utelukke graviditet før du har fått blødning. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...